اخبار روز

درخشش رشت مثل ستاره‌ای در آسمان ایران !/جزئیات

شهردار رشت گفت: رشت با وجود ظرفیت های فراوان مانند ستاره ای درخشان در آسمان ایران می درخشد و یکی از قطب های گردشگری، فرهنگی، صنعتی و… است و غذاهای آمیخته با صنایع دستی رشت همواره گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند.

به گزارش بازتاب آنلاین رحیم شوقی امروز پنج شنبه ۷ دی ماه در خصوص بزرگترین رویداد غذایی ایران که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، گفت: 12 دی 466 سال پیش رشت به عنوان قطب اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان گیلان انتخاب شد. شهر رشت با وجود توانایی های متنوع و بینش بالای مردمانش، زادگاه بزرگان و علمای بسیاری بود.

شهردار رشت افزود: رشت با وجود ظرفیت های فراوان مانند ستاره ای درخشان در آسمان ایران می درخشد و یکی از قطب های گردشگری، فرهنگی، صنعتی و… است و غذاهای آمیخته با صنایع دستی رشت همواره گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند.

وی گفت: به دلیل این قابلیت ها، رشت در شبکه شهرهای خلاق غذایی یونسکو قرار گرفت. این امر فرصت مناسبی را برای ایجاد مشاغل پایدار برای جوامع محلی با ارائه انواع غذاهای بومی و محلی فراهم می کند.» در همین راستا، گروه مدیریت شهری امروز بزرگترین گردهمایی غذا در ایران را برگزار می کند.

شوقی در خصوص هفته بزرگداشت رشت تصریح کرد: از ۶ تا ۱۲دی‌ماه حدود 40 ویژه برنامه از جمله جشنواره غذا در رشت برگزار می شود. یکی از جمله برنامه هایی است که با حضور سفرا و خبرنگاران خارجی انجام می شود.

تلاش می کنیم رشت را در جایگاه واقعی خود قرار دهیم

درخشش رشت مثل ستاره‌ای در آسمان ایران !/جزئیات

محمد حسین واثق کارگرنیا  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک آغاز هفته رشت گفت: به همه مسئولان کشوری و همچنین مهمانان خارجی از جمله سفیر قزاقستان و رایزن اول ترکیه، خبرنگاران داخلی و خارجی و . مهمانان عزیز دیگری نیز در این مراسم حضور دارند. پیشاپیش می گویم این حضور پرشور در هفته رشت وظایف ما را در قبال توسعه این شهر فرهنگی پیچیده می کند.
وی با بیان اینکه شهر رشت اولین و بهترین است افزود: رشت را نه تنها باید با غذا، صنایع دستی، آب و هوای خوب و مناظر زیبا شناخت، بلکه بزرگترین ویژگی رشت مردمان شاداب و گشاده رو است که همگی در سراسر جهان مشهور است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه صمیمیت مردم رشت یکی از مضامینی است که گردشگران را برای سفر مجدد به این شهر ترغیب می کند، گفت: از همه خبرنگاران و سفرایی که در این مراسم بزرگ حضور دارند تقاضا دارم. ، برای ارسال پیام صلح و دوستی مردم تحصیلکرده رشت را به مردم کشورهای خود اعلام کنند.
کارگنیا با اشاره به اینکه ما منتخبان مردم رشت به همراه شهردار این شهر در تلاش هستیم تا رشت را به جایگاه واقعی خود برسانیم، افزود: در نظر داریم با تعاملات سازنده هفته رشت را به هفته بین المللی رشت تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه سردار بزرگ استکبار شهید میرزا کوچک خان جنگلی که اسطوره بزرگ مردم رشت و ایران است گفت: رشت اسطوره های بزرگ بسیاری دارد و همه ما فرزندان دیار بزرگ مرد استکبار ستیز هستیم که ما آماده دفاع از حقوق و مبارزه با ظالم هستیم. ما ایستاده ایم

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا