اخبار روز سینما جهان

رسوایی بزرگ؛ مدیر مطرح سینمایی متهم به تجاوز شد

دومینیک بوتنوتات، رئیس هیئت ملی فیلم فرانسه، به اتهام تجاوز جنسی به پسرخوانده 19 ساله خود محکوم شد. بوتونات پس از دریافت حکم خود در روز جمعه از هیئت ملی فیلم فرانسه استعفا داد و اولیویه هانری جایگزین او شد.

گزارش کردن مهر به گزارش هالیوود ریپورتر، به گفته رسانه های فرانسوی، انتظار نمی رود بوتونات مدتی را در زندان بگذراند، اما به مدت یک سال با یک دستبند الکترونیکی در حصر خانگی خواهد بود. بوتونات این اتهامات را رد کرد و گفت که به این حکم معترض است.

بوتونات در سال 2021 متهم به تجاوز به پسر خوانده 19 ساله خود در تعطیلات تابستان 2020 در یونان شد. هیئت ملی فیلم فرانسه در سال 2022 و بیشتر دوره دوم خود را سپری کرده است که سال آینده به پایان می رسد. در زمانی که او مسئولیت این نهاد را بر عهده داشت، هیئت فیلم چندین طرح جدید را برای مبارزه با آزار جنسی و مبارزه با خشونت جنسی در صنعت فیلم کشور راه اندازی کرد.

پس از صدور این حکم، نهاد دولتی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که اتهامات بوتنات خصوصی بوده و ربطی به فعالیت این هیئت ندارد.

حکم بوتونات در صنعت فیلم فرانسه، جایی که جنبش “من هم” فعال بوده است، با موفقیت روبرو شده است. پیش از جشنواره فیلم کن امسال، طوماری مبنی بر برکناری او از سمت خود راه اندازی شد و از سوی چندین گروه تاثیرگذار در صنعت فیلم، از جمله اتحادیه طراحان گرافیک، حمایت شد.

یکی یکی دیگر از چهره های مطرح سینمای فرانسه، ژرار دوپاردیو، بازیگر سرشناس فیلم هایی چون «گرین کارت» و «سیرانو دو برژرک» نیز در ماه اکتبر به اتهام تجاوز جنسی توسط دو بازیگر زن محاکمه می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا