اخبار روز

ردپای روسیه در قتل اسماعیل هنیه؟ / انتقام گرفتن اما هوشمندانه / یا نتانیاهو یا تل آویو / واکنش کاربران بازتاب آنلاین به نظرسنجی

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی و یکی از رهبران حماس، روز دهم ساعت 2 بامداد مرداد در سال 1403 به همراه محافظ شخصی خود در تهران طی یک عملیات تروریستی با شلیک گلوله کوتاه برد جان باخت.

اما این سوءقصد در پایتخت ایران واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است، به گونه‌ای که رهبر انقلاب در پیامی در این باره تاکید کردند: از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا هراسی نداشت، بلکه ما در مقابل بودیم. از این حادثه تلخ و سخت که در خاک جمهوری اسلامی رخ داد، خونخواهی ایشان را وظیفه خود می دانیم.

در همین حال خبرگزاری بازتاب آنلاین با انتشار نظرسنجی با عنوان «نظر خود را بگویید/ایران چگونه باید به ترور اسماعیل هنیه توسط اسرائیل واکنش موثری نشان دهد؟

انتقام، اما باهوش

نگاهی به نظرات کاربران نشان می دهد که نظر برخی از کاربران بازتاب آنلاین روشی عاقلانه برای مقابله با این ترور در خاک ایران است که اسرائیل سعی دارد ایران را درگیر جنگ منطقه ای کند.

کربری در این خصوص نوشت: پس از آن بهترین پاسخ در هر زمینه ای این است که کشور از درون آنقدر قوی از نظر سیاسی و اقتصادی باشد و با تمام دنیا در تعامل باشد که نه نیازی به درگیری باشد و نه نیازی به کشوری از جانب. در هر کجای دنیا. به ما نگاه نکن

کاربری به نام حسین نوشت: سران قوا با درایت و آگاهی کامل بهترین تصمیم را خواهند گرفت، انشاالله باید هوشمندانه عمل کنند زیرا این موضوع بسیار حساس است و باید عواقب آن در نظر گرفته شود. رهبر عاقل این کار را انجام خواهد داد.»

علاوه بر این، کاربری به نام علی نوشته است: «اگر می‌دانیم طرف مقابل می‌خواهد ما را درگیر جنگ کند، قطعاً باید از حرکتی که هدفش را برآورده می‌کند دوری کنیم، زیرا او قطعاً یک تله گذاشته و حرکت بعدی را پیش‌بینی کرده است». این باید با دیپلماسی فعال و با استفاده از تمام ابزارهای دیپلماتیک انجام شود. بدون حمایت سیاسی کشورهای دیگر قطعا بازی امروز را می بازیم. امیدوارم رهبران فریب صهیونیست ها را نخورند و با طناب تنبل نتانیاهو به چاه نروند.»

نان را تا زمانی که فر گرم است بچسبانید و انتقام خود را بگیرید

همچنین برخی از کاربران خواستار اقدام سریع و قاطع شدند و این اقدام اسرائیل را تهدیدی برای امنیت ایران دانستند.

کاربری به نام احسان نوشته است: «مشکل این نیست که آقای اسماعیل هنیه به قتل رسیده است، بلکه این است که کشوری اجازه می‌دهد امنیت ما از بین برود و در داخل کشورمان قتل‌ها انجام شود و عده‌ای انتظار دارند که اگر آقای اسماعیل هنیه پاسخ دهیم.» هانیه در خارج از ایران به قتل رسیده بود، برای محکوم کردن او کافی بود، اما در عرض چهار روز هر فرد یا مکان دیگری در کشور کشته شد. این افراد بازماندگان قوم بنی اسرائیل هستند و بیماری آنها قابل درمان نیست.

کاربر دیگری به نام محمودی نوشت: باید پاسخ دقیق تری داده شود و تلفات دشمن سنگین تر و فراتر از حد معمول باشد تا جرات تکرار وقاحت را نداشته باشد.

جز ترور نتانیاهو راضی نخواهیم شد!

برخی از کاربران نیز معتقدند که ایران نه تنها باید سریع و قاطعانه پاسخ دهد، بلکه باید سران رژیم صهیونیستی در اسرائیل را نیز مجازات کند. یکی از کاربران نوشت: اگر سر به سر اسماعیل هنیه را بزنند، تنها هدف باید خود نتانیاهو باشد. تنها چیزی که مهم است این است که هیچ کس دیگری آسیب نبیند. باید تمیز انجام شود.»

کاربر دیگری نیز می گوید: «فقط شهادت هنیه نیست، اسرائیل غاصب جرأت کرده است به خاک ایران حمله کند». من می گویم تل آویو و حیفا با خاک یکسان خواهند شد و نتانیاهو و وزیر جنگ جنایتکارش محاکمه خواهند شد.

کاربر دیگری با صرف انتقام از رژیم صهیونیستی مخالفت کرد و نوشت: کشتن موساد نتانیاهو، سرنگونی شبکه بین المللی پانزده صهیونیستی، کشتن عوامل بین المللی از سربازان ترور صهیونیستی اسرائیل شیرین تر است.

کاربر دیگری نیز معتقد است: «به نظر من بهتر است نتانیاهو را در اسرائیل ترور کنیم تا کمی از دردمان بکاهیم یا با موشک دقیق به تلاویو بزنیم.»

آیا روسیه در قتل هانیه دست دارد؟

برخی از کاربران نیز پای روسیه را در این موضوع باز کرده اند و معتقدند این اتفاق نه تنها با مشارکت روسیه رخ داده است، بلکه روسیه از جنگ اسرائیل و ایران سود می برد. تا جایی که یکی از کاربران نوشت: “بسیاری از مردم بر این باورند که این کار روسیه و متجاوزان است.” اکنون در هیچ کاری عجله نکنیم.»

کاربر دیگری نیز نوشت: روسیه در این مورد کجا ایستاده است؟ در طول تاریخ، روس‌ها بیشترین ضربه را به ایران زده‌اند، قفقاز توسط روس‌ها از ایران جدا شد و خائن‌ترین کشور برای ایران بود. سعی کنید در دام توطئه روسیه نیفتید و از دشمن قدیمی انتظار دوستی نداشته باشید.

کاربر دیگری گفت: «جنگ به نفع مردم ایران نیست. ما نباید برای یک دایه بیشتر از مادر ارزش قائل باشیم. مشکلات خارجی ربطی به مردم ایران ندارد. اسرائیل به این فکر می کند که ایران را به جنگ بکشاند تا آمریکا در کنار اروپا به کمک او بیاید. البته این ترور می‌تواند به روسیه کاسه‌ای از خاکستر داغ‌تر برای کسانی بدهد که هشت سال با ما جنگ کردند.

در همین رابطه کاربر دیگری نوشت: «به نظر من جمهوری اسلامی نباید وارد این ماجرا شود. در صورت گنجاندن فاتحه جمهوری اسلامی خوانده می شود. جمهوری اسلامی باید از روسیه بترسد. همه اینها کار روسیه است. مدوداو همچنین خاطرنشان کرد که کشتن هانیه کنترل کاملی بر نیروهای امنیتی دارد تا از بحران در اوکراین خلاص شوند، آنها دشمنی قوی هستند و جهان نیز در کنار آنهاست و ما با تورم و فساد و غیره مشکل داریم. تنها راه ضربه زدن به اسرائیل این است که روابط خود را با آمریکا بهتر کنیم و سپس به دشمنان ضربه بزنیم و این مشکل از طریق ظریف حل خواهد شد. گفتم این مسائل نظر شخصی من است.

از این فرصت برای شروع مجدد مذاکرات استفاده کنید

برخی نیز معتقدند اسرائیل تمام تلاش خود را می کند تا ایران را از مذاکره با آمریکا باز دارد و این اقدامات نیز در این راستا انجام شده است. همانطور که یکی از کاربران نوشت: «اسرائیل با تمام توان سعی می کند ایران را از مذاکره با آمریکا باز دارد و همچنان ایران را به عنوان یک احمق برای مردم آمریکا معرفی کند! با آمریکا و مالیدن بینی غرب به صورت.»

کاربر دیگری نیز نوشت: بهترین راه برای بهره برداری از این روند به نفع کشور است، یعنی استفاده از این روند به عنوان اهرمی در مذاکرات برای بازگشت به برجام یا هر توافق جدید دیگری.

27219

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا