اخبار روز سینما جهان

رتبه‌بندی قدرتمندترین خاندان‌ها در سریال Game Of Thrones

خانواده های مطرح زیادی در سریال Game Of Thrones حضور داشتند که جزو قدرتمندترین خانواده ها هستند.

به گزارش گیمفا، وجود بسیاری از خانواده های قدرتمند و متخاصم در سریال «بازی تاج و تخت»، جنگ داخلی برای تخت آهنین را به درگیری تبدیل کرد که برنده آن واقعاً نامشخص است. از لنیسترها گرفته تا استارک‌ها تا تارگرین‌ها، هر خانواده بزرگ در وستروس در یک مقطع زمانی مسیری برای تصاحب کرسی قدرت در وستروس و حکومت بر هفت پادشاهی داشته‌اند. با این حال، برخی از خانه‌های بازی تاج و تخت از دیگران قدرتمندتر هستند و وقتی در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، واضح است که برخی از آنها هرگز قرار نیست حکومت کنند.

در حالی که خاندان تارگرین قرن‌ها بر وستروس حکومت می‌کرد، حتی قبل از وقایع خانه اژدها، سقوط آن‌ها به دنبال شورش پادشاه رابرت باراتیون منجر به خلاء قدرت شد. مرگ پادشاه رابرت در فصل اول «تخت» ناگهان قدرت فردی هر خانواده در سریال را بیش از هر زمان دیگری مهم کرد. سلسله ها به جای رقابت برای برتری خود در پایتخت، در موقعیتی قرار گرفتند که برای تاج و تخت آهنین مبارزه کنند.

آخر این هفته چه فیلم ها و سریال هایی را ببینیم؟ از پسران تا خانه اژدها

خانه تارگرین

برای هزاران سال، خانه تارگرین قدرتمندترین خانه در وستروس بود. حکومت آنها مطلق و بی چون و چرا بود و تنها شورش پادشاه رابرت براتیون سرانجام به تسلط آنها بر تخت آهنین پایان داد. حتی در آن زمان، این به لطف غیبت اژدهایی بود که خانه تارگرین قرن‌ها از آنها برای تثبیت موقعیت قدرت خود استفاده کرده بود. در حالی که دنریس تارگرین در مقطعی آماده بازپس گیری تاج و تخت آهنین و ادعای حق مادری خود بود، مرگ او در پایان بازی تاج و تخت تضمین کرد که سلسله تارگرین به پایان رسیده است. البته به جز جان اسنو.

در پایان بازی تاج و تخت، خانه تارگرین تقریباً منقرض شده است و از قدرتمندترین خانه در وستروس به ضعیف‌ترین خانه تبدیل شده است. اگرچه King’s Landing همیشه پایگاه قدرت آنها بوده است، خانه تارگرین در واقع قلمرو خصوصی برای صحبت کردن ندارد و هیچ عضوی از این خانواده باقی نمانده است که بتواند نام تارگرین را در چشم انداز سیاسی فعلی هفت پادشاهی بازسازی کند.

رتبه بندی قدرتمندترین خانواده های سریال Game Of Thrones در حال تکمیل شدن است (عکس).

خانواده بولتون

در میان ترسناک ترین خانه ها در بازی تاج و تخت، حداقل برای کسانی که در میدان جنگ با آن ها روبرو شده اند، خانه بولتون است، خانواده ای که به خاطر سادیسم و ​​شکنجه معروف است و رمزی بولتون در فصل 3 آن را به خوبی معرفی کرد. شعارهای رسمی و غیررسمی خانواده بولتون نشان دهنده ماهیت وحشیانه آنهاست. در حالی که آنها نیروی نظامی مهیبی دارند، برتری واقعی آنها در جنگ روانی است.

بولتون‌ها فقط با سربازان و اسلحه نمی‌جنگند، بلکه با شایعات و وحشت می‌جنگند. یکی آنها یکی از تنها خانواده هایی هستند که در سطح ژنتیکی همدلی ندارند و از سوء استفاده و ترور مفصل استفاده می کنند. هیچ مرزی وجود ندارد که بولتون ها حاضر به عبور از آن نباشند و این چیزی است که آنها را می سازد یکی این خانواده را به یکی از خطرناک ترین و غیرقابل پیش بینی ترین خانواده ها در تمام وستروس تبدیل می کند. سریال «بازی تاج و تخت» این خانواده را در زمانی نشان می دهد که قدرتشان رو به کاهش است و مرگ رمزی بولتون نیز پایان این خانواده بود.

رتبه بندی قدرتمندترین خانواده های سریال Game Of Thrones در حال تکمیل شدن است (عکس).

خانه تایرل

از میان تمام خانواده‌های بازی تاج و تخت، خانواده‌های کمی به اندازه خانواده تایلر سقوط کرده‌اند. خانواده تایرل در ابتدای سریال یکی یکی از قدرتمندترین خانه ها وستروس بود، اما در پایان فصل هشتم منقرض شدند. شعار خانواده تایلر نشان می دهد که قدرت آنها در قدرت سیاسی یا نظامی نیست بلکه در ثروت منابعی است که در اختیار دارند. تایرل ها نگهبانان جنوب هستند و از زمین های حاصلخیزی که در اختیار آنها باقی مانده است مراقبت می کنند.

در ظاهر سخاوتمند هستند و یکی آنها یکی از معدود خانواده هایی هستند که مردم وستروس آنها را دوست دارند. خانواده تایرل قدرت خود را در پشت نمای بیرونی خوش اخلاق خود پنهان می کنند و از سرزمین و مردم وستروس مراقبت و محافظت می کنند، در حالی که مخفیانه قدرت جمع می کنند و سعی می کنند قدرت خود را افزایش دهند. خانه تایرل توسط یک مادرسالار قوی به نام اولنا تایلر رهبری می شد و آنها قبل از سقوطشان ارتش قدرتمندی داشتند.

رتبه بندی قدرتمندترین خانواده های سریال Game Of Thrones در حال تکمیل شدن است (عکس).

خانه مورمونت

لیانا مورمونت خانواده مورمونت را به خوبی توصیف می کند وقتی می گوید: “ما خانواده بزرگی نیستیم، اما خانواده ای مغرور هستیم.” خانه مورمونت ممکن است قدرتمندترین خانه در زمان شروع بازی تاج و تخت نباشد، اما آنها یک خانواده تاریخی با میراثی پرافتخار هستند. خانه آنها در جزیره خرس آنها را از بیشتر درگیری هایی که در King’s Landing رخ می دهد جدا می کند، به استثنای درگیری هایی که استارک ها را درگیر می کنند.

مورمونت ها پادشاهی جز پادشاه شمال نمی شناسند و برای محافظت از خانواده استارک و مبارزه با هر نبردی دست به هر کاری می زنند. شعار خانواده آنها “اینجا ایستاده ایم” با تصویری از یک خرس است که نشان می دهد مورمون ها با وجود سختی هایی که با آن مواجه شده اند چقدر سرسخت و وفادار هستند.

رتبه بندی قدرتمندترین خانواده های سریال Game Of Thrones در حال تکمیل شدن است (عکس).

خانواده باراتیون

در پایان مجموعه خانه اژدها، خانه باراتیون نیز به طور کامل منقرض شد، اما در طول سریال و قرن ها قبل، آنها یکی آنها یکی از برجسته ترین خانواده های وستروس بودند. شورش پادشاه رابرت نه تنها گواه این موضوع است، بلکه این خانواده نیز گواه این موضوع است یکی این از یک خانواده بسیار قدرتمند بود که خانواده های دیگر آن را در این شورش همراهی کردند و علیه قدرت تارگرین ها قیام کردند.

پس از مرگ رابرت، خاندان باراتئون ضعیف شد و تنها به سایه قدرت سابق خود رسید. خانواده باراتیون افرادی بی پروا هستند و همیشه آماده شروع یا پایان دادن به دعوا هستند که قطعاً عامل اصلی پایان دادن به خانواده آنها نیز بوده است. پس از مرگ رابرت، سه وارث براتیون خود و دیگران را نابود کردند. جندری تنها کسی است که میراث براتیون را ادامه می دهد، اما قدرت بسیار کمی دارد.

رتبه بندی قدرتمندترین خانواده های سریال Game Of Thrones در حال تکمیل شدن است (عکس).

خانواده گریجوی

یکی یکی از منحصربفردترین خانواده های مجموعه «بازی تاج و تخت» خانواده گریجوی است که با نام Iron-Born شناخته می شود. آنها در جزایر آهن، دور از سرزمین اصلی وستروس زندگی می کنند و سنت ها و آداب و رسوم خاص خود را دارند، که در برخی موارد بیشتر به دوتراکی ها شبیه است تا سلسله ای مانند لنیسترها. آنها به اندازه ارتش کال دروگو، حداقل روی آب، مانند گریجویز قدرتمند هستند یکی آنها یکی از بزرگترین و چشمگیرترین ناوگان دریایی را در تمام وستروس داشتند.

آنها در نبردی در دریای آزاد واقعا قدرتمند و برجسته هستند، اما وقتی در خشکی قفل می شوند، داستان بسیار متفاوت است. خانه گریجوی به جنگ عادت دارد و از قدرت نظامی و جنگی خوبی برخوردار است، اما از پیروی از بسیاری از قوانینی که سایر خانه ها پیروی می کنند، امتناع می ورزند و بیشتر با غارت چیزهایی که نیاز دارند امرار معاش می کنند.

رتبه بندی قدرتمندترین خانواده های سریال Game Of Thrones در حال تکمیل شدن است (عکس).

خانواده آرین

خانواده آرین یکی یکی دیگر از خانواده های وستروس است که عظمت تاریخی دارد که چندین بار به قبل از اتفاقات این سریال و همچنین سریال «خانواده اژدها» برمی گردد. آنها هزاران سال بر دره آرین حکومت کردند و تا شروع بازی تاج و تخت به ایفای نقش حیاتی در سیاست هفت پادشاهی ادامه دادند.

مقر قدرت خانواده آریایی در قلعه نفوذ ناپذیر آنها به نام ایری قرار دارد. زمانی که باراتئون ها و استارک ها به اراده نیاز داشتند تا در مقابل پادشاه دیوانه بایستند، جان آرین و مردان ویل به پا خاستند و علیه ظلم این فرمانروای فاسد و دیوانه مبارزه کردند. با این حال، رهبری آن‌ها پس از مرگ جان آرین تا حدودی کم بود، اما همین امر باعث شد لیتل فینگر به قدرت برسد. پس از مرگ لیتل فینگر، رابین آرین به عنوان رئیس شوالیه های ترسناک ویل، جایگاه شایسته خود را گرفت و آنها همچنان نقش مهمی در دربار شاه برن استارک ایفا کردند.

رتبه بندی قدرتمندترین خانواده های سریال Game Of Thrones در حال تکمیل شدن است (عکس).

خانواده مارتل

خانواده مارتل که در دورن زندگی می کنند، یکی آن‌ها یکی از قدرتمندترین خانه‌های وستروس به حساب می‌آیند، اما از نظر فرهنگی منحصربه‌فردترین خانه‌ها نیز هستند. حضور آنها در بازی تاج و تخت تا حدودی موقعیت آنها را به عنوان یک خانه کاهش داده بود، اما لنیسترها دورن را مکانی امن برای فرستادن فرزندان خود در دوره پس از مرگ رابرت می دانستند. با این حال، خانواده مارتل یک خانواده بسیار بزرگ و قدرتمند است.

مارتل ها ثروتمند هستند، تایرل ها نیز ثروتمند هستند. آنها همچنین جنگجویان بسیار ماهری هستند و تا حد زیادی مترقی ترین خانواده در مجموعه هستند، زیرا به زنان اجازه می دهند تا در موقعیت های قدرت قرار گیرند و از پذیرش فرزندان نامشروع شرم ندارند. مارتل ها برخلاف بسیاری از خانواده های دیگر این مجموعه، بیشتر قدرت خود را از طریق ازدواج به دست آوردند تا جنگ. مردم دورنیش آخرین افرادی بودند که به هفت پادشاهی ملحق شدند، اما مطمئناً آنها را از بازی قدرت عقب نماند.

رتبه بندی قدرتمندترین خانواده های سریال Game Of Thrones در حال تکمیل شدن است (عکس).

خانه لنیستر

خانه لنیستر تقریباً یک خانواده کاملاً خود خدمت است و همانطور که House of Dragons نشان می دهد، آنها همیشه به تخت آهنین بسیار نزدیک بوده اند. در بیشتر بازی‌های بازی تاج و تخت، آن‌ها بر فرود پادشاه حکومت می‌کردند و سرسی لنیستر آخرین عضو مجلس بود که بر تخت آهنین نشست تا اینکه برنی استارک جای او را گرفت.

خانه خانواده لنیستر نیز کسترلی راک است یکی این یکی از چشمگیرترین قلعه های وستروس است. پس از مرگ سرسی، تیریون لنیستر رئیس خانه لنیستر شد و بر خلاف برخی دیگر از خانه ها، احتمالاً در دوران سلطنت بران استارک قدرتمند و تأثیرگذار باقی ماندند.

رتبه بندی قدرتمندترین خانواده های سریال Game Of Thrones در حال تکمیل شدن است (عکس).

خانواده استارک

هاوس استارک همیشه یک خانواده سرشناس در وستروس بوده است، چه قبل و چه در طول وقایع بازی تاج و تخت. این تا حدودی به خاطر جایگاه قدرت آنها، وینترفل است یکی این یکی از شمالی ترین سکونتگاه های هفت پادشاهی قبل از دیوار بود. در پایان بازی تاج و تخت، هاوس استارک به راحتی قدرتمندترین خانه در وستروس بود، پادشاه برن بر تخت آهنین بود و سانسا استارک ملکه شمال شد.

استارک‌ها همیشه می‌دانستند که جایشان در شمال است، دور از سیاست و شرارت‌های King’s Landing. آنها با اکراه خود را به جنگ هفت پادشاهی کشاندند، اگرچه به سرعت ثابت کردند که یک نیروی قدرتمند و مهیب هستند. “زمستان می آید” شعار خانوادگی آنهاست و آنها از آن برای یادآوری آنچه به وستروس می آمد به سایر خانواده های وستروس استفاده کردند.

در حالی که استارک ها رهبران نجیب در شمال هستند و از حمایت پرچمداران خود برخوردارند، آنها حمایت لازم برای ادعای تاج و تخت را نداشتند تا زمانی که دنریس تارگرین به بازی پایانی سری بازی تاج و تخت پادشاهی لندینگ حمله کرد و سپس برن استارک نیز تبدیل شد. بهترین انتخاب به عنوان یک حاکم خیرخواه برای مردم وستروس.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا