دانستنی ها

راه های مقابله با آلرژی بهاری چیست؟

رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: برای مقابله با حساسیت های بهاری توصیه می شود با بستن پنجره اتاق به ویژه در هنگام خواب و استراحت، تماس با گرده گل ها را کاهش دهید.

به گزارش میزان، مصطفی معین با اشاره به اینکه بهار فصل شکوفه دادن و گرده افشانی درختان و گیاهان است، اظهار داشت: آلرژی های بهاری نیز به دلیل تماس بینی و مجاری تنفسی با گرده گیاهان ایجاد می شود، گفت: علائم آلرژی بهاره اغلب ظاهر می شود. . خارش، احتقان یا آبریزش بینی است که با شدت های مختلف در بیماران از جمله عطسه بینی ایجاد می شود و کیفیت زندگی بیمار و خانواده او را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه بهترین راه مقابله با آلرژی های بهاری پیشگیری از بروز آن است، ادامه داد: بهتر است بیماران قبل از شروع فصل بهار، قبل از گلدهی و گرده افشانی درختان، آموزش های پیشگیرانه را با نظر پزشک مربوطه دریافت کنند. به منظور کاهش تماس با گرده گل به خصوص هنگام خواب و استراحت توصیه می شود در هوای باد و طوفانی پنجره های اتاق را ببندید یا شیشه ماشین را ببندید و بیرون بروید یا کمتر ورزش کنید و با پوشیدن لباس از آلودگی هوا جلوگیری کنید. ماسک در مناطق باز برای جلوگیری از نفوذ کمی گرده به داخل بینی و مجاری تنفسی، بیماران می توانند با تجویز پزشک از داروهای ضد حساسیت مناسب مانند آنتی هیستامین ها یا ضد احتقان بینی یا اسپری های ضد آسم نیز استفاده کنند.

این متخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی افزود: آلرژی ها در حالی که با التهاب راه های هوایی در بینی و ریه یا سایر اندام های بدن همراه است، با تب همراه نیست مگر اینکه بیمار همزمان دچار عفونت هایی مانند سینوزیت، زخم عفونی شود. گلو یا سرماخوردگی این بیماری ها می توانند باعث افزایش آلرژی و تب شوند.

استاد سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه به طور کلی انواع مختلفی از آلرژی وجود دارد و علائم آلرژی در اندام های مختلف متفاوت است، گفت: این عارضه پوستی باعث خارش، خشکی، کهیر یا کهیرهای غول پیکر (آنژیوادم) می شود. و اگزما باعث تهوع، استفراغ، اسهال، یبوست و دل درد در دستگاه گوارش، سردرد و گیجی در سیستم عصبی، سوزش یا مشکل در دفع در دستگاه ادراری و خس‌خس، تنگی نفس و سرفه در دستگاه تنفسی می‌شود. .

رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: شدیدترین و خطرناک ترین نوع آلرژی آنافیلاکسی است که در اثر مصرف برخی غذاها یا داروها یا نیش زنبور عسل علائم آلرژی مانند کهیر، بثورات پوستی و خارش در نقاط مختلف بدن ایجاد می کند. باعث کاهش فشار خون و شوک در دستگاه گردش خون، تنگی نفس و خفگی در دستگاه تنفسی و سوزش سر دل، اسهال و استفراغ در دستگاه گوارش می شود.

این پزشک متخصص با بیان اینکه دلایل زیادی برای بروز این عارضه وجود دارد و عوامل خانوادگی و ارثی در ایجاد آلرژی نقش دارند، توضیح داد: افراد مبتلا به این بیماری به برخی عوامل محیطی مانند گرده گل و گیاه واکنش نشان می دهند. و برخی غذاها یا داروها. وی خاطرنشان کرد: برخی فلزات، مواد شیمیایی و آلاینده‌های هوا، برخی قارچ‌ها و میکروب‌ها یا ویروس‌ها و انگل‌ها، برخی حشرات یا کنه‌ها (الماس)، حیوانات خونگرم (حیوانات، سگ‌ها، گربه‌ها، موش‌ها و خرگوش‌ها…) فراوان یا نزدیک هستند. . تماس با آنها باعث بروز علائم و نشانه های آلرژی می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا