سبک زندگی

راه حل ژاپنی برای کنترل مصرف نمک؛ یک قاشق نمک!

غزل زیاری اگر به هر دلیلی نمک را از رژیم غذایی خود حذف کرده اید، از ممنوعیت های پزشکی گرفته تا حفظ سلامت خود، خبر خوبی برای شما داریم.

همه می دانیم که خوردن بدون نمک اصلا لذتبخش نیست و طعم جذاب خود را از دست می دهد; اما اکنون یک شرکت ژاپنی به کمک شمکوس آمد. شرکت ژاپنی Kirin ادعا می کند که یک قاشق نمک برقی ساخته است که می تواند این مشکل را حل کند.

طبق توضیحات این شرکت، قاشق نمک برقی که طراحی کرده اند، محلولی دارد که با تزریق مقداری برق به زبان با استفاده از الکترود، کمی شوک نمکی به زبان شما وارد می کند.

رویترز در گزارشی اشاره کرد که این قاشق جریان الکتریکی کوچکی برای تمرکز مولکول های یون سدیم روی زبان ایجاد می کند و طعم شور غذا را افزایش می دهد. این چیزی شبیه طعم اومامی است (در برخی از دسته ها و فرهنگ ها، اومامی به عنوان طعم اصلی دیگر علاوه بر طعم اصلی شیرین، ترش، شور و تلخ و همچنین مزه هایی شبیه به طعم گوشت پخته و آبگوشت تعریف می شود. ).

این شرکت توضیح داد که هدف از ساخت این قاشق تشویق مردم به تغذیه سالم بدون اینکه کمبود نمک در غذا اذیت شوند، بوده است.

ایده ساخت قاشق جادویی

شرکت کایرین با مشارکت پروفسور هومی میاشیتا از دانشکده علوم و فناوری دانشگاه میجی ژاپن موفق به آزمایش و تولید این قاشق ها شد. آن‌ها این فناوری را روی مجموعه‌ای از چاپستیک‌ها (چاپستیک‌هایی که برای خوردن غذاهای آسیای شرقی استفاده می‌شوند) که از طریق یک سیم به یک بسته باتری مچ‌بند متصل شده بودند، آزمایش کردند. آنها ادعا کردند که این چاپستیک ها طعم شور را تا 50 درصد افزایش می دهند.

پروفسور میاشیتا یک دانشمند بزرگ با ایده های جالب است. چند سال پیش او ایده ساخت تلویزیون قابل لیس زدن را بررسی کرد که به شما امکان می دهد از آنچه در تلویزیون تماشا می کنید لذت ببرید.

ممنوعیت استفاده از این قاشق

به گزارش چت جی پی تی، استفاده از این قاشق برای همه توصیه نمی شود و برخی از افراد برای دقت بیشتر به نمک نمک برقی ژاپنی مراجعه نکنند.

افرادی که در حال حاضر از استفاده از این قاشق منع شده اند عبارتند از کسانی که به فلز حساسیت دارند یا با مشکلات عصبی صورت دست و پنجه نرم می کنند یا دارای اختلالات خونریزی هستند و همچنین کسانی که از وسایل پزشکی کاشته شده مانند ضربان ساز یا مانیتور ضربان قلب استفاده می کنند. .

راه حل ژاپنی برای کنترل مصرف نمک؛ یک قاشق نمک!

همچنین توصیه می شود کسانی که تحت درمان دندانپزشکی هستند، باردار هستند، تب دارند، اختلالات شناختی جدی یا تومورهای بدخیم دارند، قبل از استفاده از این قاشق با پزشک خود مشورت کنند. این فهرست طولانی بسیار ناامید کننده است. زیرا این قاشق احتمالاً برای این دسته از افراد مفیدترین است.

فعلا فروش محدود

قیمت این قاشق که در ابتدا به تعداد محدود 200 عدد به فروش می رسد تقریباً 127 دلار است. اما شرکت کایرین فروش انبوه خود را به بازارهای خارج از ژاپن از سال آینده آغاز خواهد کرد و امیدوار است ظرف پنج سال آینده به یک میلیون قاشق برسد.

منبع: مرز

۲۲۷۲۲۷

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا