اخبار روز سینما

راه حل های عملیاتی مدیران عامل در بازارهای رقابتی


هشتمین رویداد صبانه (صبحانه دیجیتال صباویژن) با میزبانی مهدی نجاری، مدیرعامل گروه صنعتی ایزی پایپ (برندهای ایزی پایپ و شیرآلات کوسری) و محمدرضا حسنی، مدیر عامل کنزاکس تولز، برای به اشتراک گذاشتن داستان موفقیت کسب و کار خود با علاقه مندان برگزار شد.

نیش اول: تبلیغات پرفشار همیشه جواب می دهد!

اولین ارائه توسط مدیرعامل گروه صنعتی ایزی پایپ در روز شنبه هشتم انجام شد.

نجاری که سخنان خود را با اشاره به تاریخ 15 ساله برند کساری آغاز کرد، در ادامه به اهمیت و تاثیر تبلیغات در برندسازی و افزایش فروش پرداخت.

به گفته وی، در حال حاضر نزدیک به 800 برند شیرآلات در بازار وجود دارد و کسری که قبل از شروع کمپین های تبلیغاتی جزو 15 برند برتر بود، اکنون توانسته به 5 برند برتر این صنعت صعود کند و به 5 برند برتر برسد. برندهای موجود در صنعت ظرف سه سال، جایگاه اول را در این صنعت در آینده به خود اختصاص می دهند.

با ایده نجاری، بسیاری از مردم از ما پرسیدند که چرا باید وارد یک صنعت اشباع شده و چرا وارد بازار جدیدی نشویم؟ وی گفت: در پاسخ به این پیشنهاد گفتیم وارد بازار جدیدی نخواهیم شد. زیرا بازار جدید یعنی صادرات. هدف ما کسب خلاقانه از رقبای خود در بازار فعلی است. بنابراین تلاش ما این است که مشتریان رقبا را به سمت خود هدایت کنیم. به خصوص در بازاری که رقابت بسیار فشرده و محدود است، اما مصرف آن نیز بسیار بالاست.

نجاری تصریح کرد: هلدینگ ایزی پایپ چه در زمان عرضه برند ایزی پایپ و چه در کمپین های اخیر یراق آلات کسری همواره از استراتژی تبلیغاتی پرفشار استفاده کرده است. وقتی برندی ریسک تبلیغات پرفشار را می پذیرد، مطمئناً پاسخ مثبتی دریافت خواهد کرد. ما همیشه از تبلیغات پرفشار استفاده کرده ایم و هرگز از نتیجه آن پشیمان نشده ایم.

در زیر یکی وی از فعالان حوزه بازاریابی پرسید که آیا مخاطبان ایزی پایپ و کسری به عنوان B2B و محصولات ساختمانی ویژه آنها در پلتفرم های تبلیغاتی آپارات و فیلمو موجود است یا خیر که نجاری در این بخش گفت: تبلیغات در پلتفرم های آپارات و فیلمو بازخورد بسیار خوبی برای آنها است. . زیرا هدف اصلی از تبلیغات در هر دو پلتفرم تقویت برندینگ است و فعالان صنعت ساختمان در این دو بستر حضور دارند.

نیش دوم: موفقیت، متفاوت عمل کردن است!

دومین ارائه تجربه محور توسط محمدرضا حسنی مدیرعامل کنزاکس در هشتمین نمایشگاه صبانا انجام شد.

او دلیل موفقیت کنزاکس را این بود که با رقبای خود متفاوت بود.

وی با بیان اینکه متفاوت عمل کردن محدود به تولید و ارائه محصولات متفاوت از سایر رقبا نیست، گفت: این دیدگاه باید در انتخاب کانال های تبلیغاتی نیز وجود داشته باشد. در این زمینه، کنزاکس به استفاده از رسانه هایی روی آورد که رقبای آن کمتر از آن استفاده می کردند. به عنوان مثال، اگرچه تبلیغات تلویزیونی بیشتر دیده می شود، اما هزینه بالایی برای برند دارد. بر اساس تحقیقات بازاری که ما در Kenzax انجام داده ایم و همچنین با آگاهی از ناامیدی مردم از تبلیغات تلویزیونی، به این نتیجه رسیده ایم که VOD و رسانه های دیجیتال می توانند بهترین گزینه برای تبلیغات موثر باشند.

مدیر عامل کنزاکس احساس می کرد که سایر عوامل موفقیت گروهش به چابکی، تمرکز بر حل مشکلات کلیدی و کنار نماندن بستگی دارد.

وی ضمن تبیین چابکی خاطرنشان کرد: چابکی باید هم در حوزه نیروی انسانی و هم در حوزه پشتیبانی باشد. آنچه می تواند موثر باشد پیام و محتوای ارائه شده به مخاطب هدف است و تفاوت برندها در این دو عنصر نهفته است.

Hüsnü در ادامه صحبت های خود از مقایسه رقبا صحبت کرد و این را استراتژی خوبی ندانست.

مدیر عامل کنزاکس گفت: ابتدا باید بدانیم سازمان ما کجاست. مثلا بررسی نکنیم ببینیم رقیب اصلی ما تا الان چه کار کرده و همین کار را بکنیم! بلکه باید توجه داشته باشیم که در چه مرحله ای از رشد برند و رشد سازمانی قرار داریم و چه مولفه هایی در اختیار داریم تا پس از آن بتوانیم اقدامات مورد نظر را اجرا کنیم. خیلی وقت ها برندها یک اشتباه استراتژیک مرتکب می شوند و هر کاری که دیگران انجام می دهند کپی می کنند، که اصلا درست نیست. سعی کردیم در انتخاب رسانه و محتوا متفاوت باشیم تا گرفتار رقابت نشویم و در اقیانوس آبی به زندگی خود ادامه دهیم.

حسنی با اشاره به تجربه مجموعه اسپانسرینگ خود در حوزه های هنری، کنسرت و سینما گفت: بر خلاف تبلیغات در پلتفرم هایی مانند فیلمو، تبلیغات از نوع اسپانسری برای کنزاکس چندان موثر نیست.

وی در آخرین پخش سخنان خود گفت: به لطف انتخاب صحیح و هوشمندانه تبلیغات در بسترهای آنلاین و تداوم حضور در آن، توانستیم با صرف بودجه کمتر نسبت به رقبای خود به خروجی قابل قبولی برسیم.

آخرین نیش: نهنگ های اقیانوس سرخ، هیاهو را نادیده نگیرید

8. در آخرین قسمت سابانا، محمدمهدی شکوری مقدم، مدیر عامل شرکت صباویژن با جمع بندی تجربیات ارائه شده در این رویداد، به اهمیت توجه به رقبا در بازار اشاره کرد و به این نکته اشاره کرد که گاهی اوقات کار لیدر سخت می شود. تبدیل شدن به یک بازار (دارای پرچم) بسیار دشوارتر از مشاغلی است که تازه وارد بازار شده اند. زیرا به عنوان یک رهبر بازار، اگر هوش و جرات کنترل رقبای خود را نداشته باشید و یا سطحی به فعالیت های آن ها نگاه کنید، به دام افتاده و به راحتی بخشی از سهم خود را از بازار از دست خواهید داد. مانند برند نوکیا که هرگز تصور نمی کرد به راحتی سهم زیادی از بازار را از دست بدهد.

مدیرعامل Sabavision در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: زمانی که شما سهم بازار خود را از دست می دهید، با عادت کردن مخاطبان به برندهای جدید جایگزین شما، بازگشت به موقعیت قبلی بسیار دشوارتر می شود. در چنین حالتی، ارتباط ذهنی با مخاطبانی که از دست داده‌اید بسیار دشوارتر می‌شود و آنها ممکن است برند شما را کسب‌وکاری با ذهنیت قدیمی ببینند. بنابراین رهبر بودن در بازار نیازی به تبلیغ ندارد زیرا رقبا همیشه در کمین جایگاه شما هستند و می توانند با یک کمپین تبلیغاتی درست و حساب شده شما را از جایگاه خود پایین بکشند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا