دانستنی ها

راه حل فوری سکسکه در چند ثانیه

سکسکه های کوتاه مدت معمولا پس از چند دقیقه بدون نیاز به مداخله خاصی از بین می روند. اما برخی از روش ها می توانند به حل سریعتر این مشکل کمک کنند.

به گزارش برنا، در بیشتر موارد سکسکه در عرض چند دقیقه برطرف می شود و نیاز به درمان خاصی ندارد. با این حال، در برخی موارد نادر، سکسکه ممکن است برای مدت طولانی باقی بماند.

تعریف علمی سکسکه شامل انقباضات مکرر و غیرقابل کنترل دیافراگم است. دیافراگم یک اندام عضلانی است که در زیر ریه ها قرار دارد. اما به زبان ساده، سکسکه زمانی رخ می دهد که هوا برای لحظه ای وارد ریه ها شود.

در بیشتر موارد، سکسکه یک مشکل جزئی است که به سرعت برطرف می شود. با این حال، سکسکه های طولانی مدت می تواند آزار دهنده باشد و منجر به یک مشکل جدی پزشکی شود. در این صورت مراجعه به پزشک برای سکسکه باید جدی گرفته شود.

چگونه سکسکه های کوتاه مدت را رفع کنیم؟

سکسکه های کوتاه مدت معمولا پس از چند دقیقه بدون نیاز به مداخله خاصی از بین می روند. اما برخی از روش ها می توانند به حل سریعتر این مشکل کمک کنند.

بنابراین، ما به شما چند درمان خانگی را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند از شر سکسکه خلاص شوید:

– تنفس در کیسه کاغذی

– خوردن یک قاشق چایخوری شکر

– حبس نفس

– یک لیوان آب سرد بنوشید

– قصد عمدی برای گفتن کلمات بد

کشیدن زانوها به سمت قفسه سینه و تلاش برای حفظ این وضعیت

– عقب افتادن زبان

تنفس عمیق یا تنفس سریع

تلاش برای رسیدگی به برخی از علل احتمالی سکسکه، مانند پرخوری یا درمان رفلاکس اسید معده نیز ممکن است به درمان سکسکه کمک کند.

سکسکه های طولانی مدت

اگر سکسکه شما بیش از 48 ساعت طول بکشد، احتمالاً سکسکه دائمی دارید و باید برای رهایی از سکسکه به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر این، سکسکه هایی که بیش از 2 ماه طول بکشد، سکسکه های مقاوم یا مزمن نامیده می شوند.

درمان سکسکه های طولانی مدت

اگر سکسکه شما بیش از 48 ساعت طول بکشد، بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید تا از عوارض سکسکه طولانی مدت یا سکسکه مزمن جلوگیری کنید.

پس از انجام آزمایشات مختلف و تشخیص علت احتمالی سکسکه، پزشکان اقدام به درمان این بیماری خواهند کرد. سکسکه مزمن غیرقابل درمان بسیار نادر است و در بیشتر موارد قابل درمان است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا