امروزه آموزش، پیشگیری و تشخیص زودهنگام مهم ترین روش های مقابله با سرطان است. به مناسبت این مناسبت، هر سال از دهم مهر تا 10 آبان (اکتبر) در سراسر جهان به عنوان ماه آگاهی از سرطان سینه در نظر گرفته شده است. به گزارش روابط عمومی اسنپ، این شرکت طی مدت مذکور کمپین جامع آگاهی بخشی به سرطان سینه را در ابعاد مختلف اجرا می کند. هدف از این کمپین به اشتراک گذاری اطلاعات موثر در مورد گزینه های پیشگیری، خودمراقبتی و پیشگیری از سرطان سینه است.

گزارش کردن سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بر اساس داده های مطالعه به روز شده در آوریل سال جاری (2024) و منتشر شده در مجله سرطان برای پزشکان (CA)، نزدیک به 2.3 میلیون زن در جهان در سال 2022 به سرطان سینه مبتلا خواهند شد. از این تعداد، 670000 نفر در سراسر جهان جان خود را از دست دادند. روابط عمومی اسنپ اعلام کرد: با توجه به ابعاد گسترده و شیوع این موضوع، این شرکت در نظر دارد ضمن تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام در کاهش میزان مرگ و میر، از کمپین خود برای آگاهی بخشی در زمینه راهبردهای پیشگیری، خودمراقبتی و اطلاع رسانی استفاده کند. سرطان سینه درباره عوامل خطر و علائم هشدار دهنده سرطان در دستور کار قرار گرفت.

معرفی کمپین «آگاهی از سرطان سینه» ضربه بزنید

اسنپ ​​با توجه به اهمیت موضوع، گروه های هدف مختلفی را برای کمپین آگاهی از سرطان سینه در نظر گرفته است و این کمپین را در سه بخش آگاهی برای کاربران مسافر، آگاهی برای کاربران راننده و آگاهی برای همکاران اسنپ اجرا می کند.

این برنامه فوق العاده علاوه بر افزایش آگاهی، استراتژی های پیشگیری و تشخیص زودهنگام را به عنوان بخشی از کمپین “تشخیص زودهنگام سرطان سینه گام بزرگی به سوی درمان است” ترویج می کند.

قسمت اول: اطلاع رسانی به کاربران مسافر در مورد پروژه خیریه کلاب

اسنپ ​​هجدهمین پروژه باشگاه خیریه خود را به افزایش آگاهی مسافران درباره سرطان سینه اختصاص داده است. این بخش علاوه بر افزایش آگاهی، راهبردهای پیشگیری و تشخیص سرطان سینه را نیز پوشش می دهد. اسنپ ​​با همکاری موسسه خیریه بهنام دشپور در نظر دارد طرح مشارکت در خرید دستگاه ماموگرافی سه بعدی مرکز درمانی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم را در محدوده باشگاه های خیریه اجرا کند. پس از بررسی درخواست این بیمارستان و نیازسنجی انجام شده توسط موسسه خیریه بهنام دشپور، مشارکت در نیازهای این بیمارستان به دلیل سهولت دسترسی، پذیرش بیمه های مختلف، پایین بودن نرخ درمانی و تشخیصی و حضور کادر علمی مجرب در اولویت قرار گرفت. .

کاربران مسافر می توانند با اهدای امتیاز باشگاه خود بدون پرداخت هیچ مبلغی در این طرح شرکت کنند. اسنپ ​​به ازای هر 2000 امتیاز کاربر، 4000 تومان به خیریه می پردازد. در این قسمت از کمپین، مخاطبان اسنپ از طریق اطلاع رسانی های مختلف در اجرای طرح خیریه باشگاه از ابعاد مختلف سرطان سینه مطلع خواهند شد.

قسمت دوم: درایور اسنپ را به کاربران اطلاع دهید

در “کمپین آگاهی از سرطان سینه” مهمترین دارایی اسنپ، یعنی کاربران راننده آن در نظر گرفته می شود. هدف باشگاه رانندگان اسنپ افزایش آگاهی در مورد سرطان سینه از طریق کانال های اطلاع رسانی خود است. در این زمینه یکی قسمت های رادیویی اسنپ به افزایش آگاهی و افزایش آگاهی در مورد این نوع سرطان اختصاص دارد. در این قسمت، دکتر سهرا محمودی، جراح عمومی، در زمینه علائم اولیه سرطان سینه، روش های خودمراقبتی، روش های پیشگیری و اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان پستان آموزش می دهد.

قسمت سوم: به همکاران اسنپ اطلاع دهید

منابع انسانی اسنپ برای اطلاع رسانی در مورد سرطان سینه با همکاری خیریه بهنام دشپور اقدام به تولید محتوا و فیلم آموزشی کرده و در اختیار همکاران گروه قرار می دهد. در این ویدئو دکتر سهرا محمودی، جراح عمومی، آموزش هایی را در مورد علائم اولیه سرطان سینه، خودمراقبتی، گزینه های پیشگیری و اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان سینه ارائه می دهد.

از سوی دیگر، بازارچه خیریه کارکنان اسنپ نیز با مشارکت یکی از مؤسسات همکار برگزار شد که عواید آن مستقیماً به مؤسسه همکار و برای تأمین بخشی از هزینه های درمانی بیماران سرطان سینه اهدا می شود.

تشخیص زودهنگام سرطان سینه گام بزرگی در جهت درمان است

طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت بر اساس یک مطالعه در سال 2022، سرطان سینه شایع ترین سرطان در بین زنان ایرانی است. این سرطان با شیوع 3.11 درصد، دومین سرطان شایع در کل جمعیت کشور محسوب می شود.

تشخیص زودهنگام سرطان سینه باعث افزایش اثربخشی درمان، کاهش عوارض درمانی و کاهش مرگ و میر می شود. این مورد نه تنها به نفع بیماران و خانواده‌های آنان است، بلکه می‌تواند با کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهتر منابع پزشکی تأثیر مثبت و قابل توجهی بر جامعه و نظام سلامت داشته باشد. به همین دلیل، ترویج معاینات منظم و دوره ای توسط متخصص با توجه به سن و سابقه خانوادگی افراد و افزایش آگاهی در این زمینه بسیار مهم است.

علل سرطان سینه هنوز برای محققان و پزشکان ناشناخته است، اما امروزه عواملی که ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهند شناسایی شده است. این موارد شامل سن، ژنتیک و سابقه خانوادگی سرطان سینه، سابقه سرطان سینه، بلوغ زودرس، یائسگی تاخیری، عدم بارداری یا حاملگی بالای 30 سال، عدم شیردهی، چاقی، سیگار کشیدن، عدم تحرک و غیره است. محققان معتقدند رژیم غذایی سالم و عادات سبک زندگی سالم مانند ورزش روزانه می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما