یک شرکت چینی با استفاده از سیستم پیش ساخته Living Building یک ساختمان بلند ساخته که به طور دقیق در کمتر از یک روز، 28 ساعت و 45 دقیقه مونتاژ شده است. یکی یکی از جالب ترین نکات این سیستم این است که هر ماژول ساختمانی دارای ابعادی شبیه به یک کانتینر است و می توان آن را به هر نقطه از جهان حمل کرد.

هر ماژول در یک کارخانه پیش ساخته است و از یک ساختار فولادی ضد زنگ تشکیل شده است که شامل سیم کشی، عایق، لعاب و سیستم های تهویه است. به بیان ساده، ایده اصلی سازنده این است که گروهی از این ماژول ها را به محل در نظر گرفته شده برای ساختمان بیاورد و در صورت لزوم آنها را روی هم قرار داده و به بیان ساده، به هم بچسبانید. سپس به برق و آب وصل شده و آماده استفاده هستند.

برای این پروژه، تیم Broad از تیمی متشکل از چندین کارگر ساختمانی و حداقل سه جرثقیل برای سرعت بخشیدن به کار و تکمیل کار در مدت زمان بسیار کوتاه استفاده کرد، اما همچنان یک دستاورد قابل توجه است. البته ساختمانی با همین سیستم نیز باید در یک سایت استاندارد با تعداد معمولی توسعه دهنده ساخته شود.

گروه برود می گوید سازه های پیش ساخته آن بسیار بادوام و مقاوم در برابر زلزله هستند و در صورت لزوم می توان آنها را برچید و جابه جا کرد. این شرکت همچنین می گوید که می توان از آن برای ساخت ساختمان های آپارتمانی بلند، خوابگاه ها، هتل ها، بیمارستان ها و موارد دیگر استفاده کرد.

این شرکت بلندپروازانه ادعا می کند که از این سیستم می توان برای ساخت ساختمان های بلند 200 طبقه استفاده کرد. برای درک این موضوع، بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه، تنها 163 طبقه دارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما