دانستنی ها

راهکارهایی برای رفع سنگینی و هضم سریع غذا پس از پرخوری

همه ما گاهی اوقات ممکن است وسوسه شویم که یک رژیم غذایی سالم را کنار بگذاریم و پرخوری کنیم و بعد از پرخوری به سرعت احساس پشیمانی و اضطراب می کنیم. برای از بین بردن عوارض پرخوری با هضم بهتر غذا، بهتر است استرس نداشته باشید و روی راه های موثر سم زدایی بدن تمرکز کنید.

به گزارش نمناک، این مقاله شما را با روش های مفید طبیعی برای حل این مشکل آشنا می کند.

خود را هیدراته نگه دارید:

نوشیدن آب زیاد به هضم غذا، دفع مواد زائد و افزایش متابولیسم بدن کمک می کند. می توانید با نوشیدن چای زنجبیل بعد از یک وعده غذایی سنگین، گوارش را بهبود ببخشید.

قدم زدن:

فعال بودن نه تنها هضم غذا را بهبود می بخشد، بلکه می تواند چربی های ذخیره شده در بدن را نیز بسوزاند. پیاده روی به کاهش غلظت تری گلیسیرید در غذاها کمک می کند، نوعی چربی ذخیره شده در بدن برای سوزاندن انرژی.

یوگا کار کن:

تحقیقات نشان می دهد که انجام یوگا پاسخ سروتونین و اکسی کنتین را افزایش می دهد و باعث می شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید و یوگا همچنین به کاهش فشار خون و ضربان قلب کمک می کند.

غذاهای سرد نخورید:

مصرف غذاهای سرد و غذاهای سرد مزاج در این شرایط شرایط را بدتر می کند زیرا باعث ایجاد مشکلاتی مانند نفخ و سوء هاضمه می شود.

جهت تمرین:

ورزش کالری زیادی می سوزاند و میزان متابولیسم بدن را 12 تا 24 ساعت پس از ورزش در حالت فعال نگه می دارد.

برای آب گرم و لیمو:

نوشیدن یک لیوان آب گرم با لیمو، سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش را تقویت می کند، سطح pH بدن را تنظیم می کند و به دفع سموم از بدن کمک می کند. بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از گرسنگی مفرط در طول روز، بعد از صبحانه، مخلوطی از آب و آب لیمو بنوشید.

یک اسموتی سبز بنوشید:

نوشیدن یک اسموتی سبز به هضم و سم زدایی بدن بعد از خوردن یک وعده غذایی سنگین کمک زیادی می کند.

فیبر بیشتری بخورید:

روزه گرفتن بعد از خوردن یک وعده غذایی سنگین ممکن است برای متعادل کردن کالری مصرفی مناسب باشد، اما گاهی اوقات می تواند اثر معکوس داشته باشد، بنابراین مصرف غذاهای سالم و غنی از فیبر می تواند به عملکرد کلیه و کبد کمک کند و در نتیجه از دفع بهتر مواد زائد از بدن اطمینان حاصل کند. بدن

غذاهای غنی از فیبر به رشد باکتری های خوب روده کمک می کنند.

بعد از خوردن یک وعده غذایی سنگین نخوابید:

قطعاً خوابیدن با شکم پر توصیه نمی شود، به خصوص اگر غذایی که مصرف می کنید چرب و سنگین باشد.

غذاهای خام و تخمیری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

مصرف غذاهای تخمیر شده برای سم زدایی بدن مفید است. غذاهای تخمیر شده فرآیند هضم و سم زدایی بدن را بهبود می بخشد زیرا این غذاها از تشکیل باکتری های خوب و سلامت روده حمایت می کنند.

استرس نداشته باشید:

پس از خوردن یک وعده غذایی سنگین، استرس زیادی نداشته باشید، به خصوص اگر این یک بار اتفاق افتاده باشد، زیرا استرس پس از پرخوری می تواند منجر به پرخوری شود.

پروبیوتیک مصرف کنید:

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم هایی هستند که در ماست و سایر غذاها یافت می شوند و ممکن است به بهبود هضم و جذب کمک کنند.

برای وعده غذایی بعدی خود برنامه ریزی کنید:

همیشه برای بقیه روز برنامه ریزی کنید تا در وعده غذایی بعدی از پرخوری خودداری کنید. یک وعده غذایی متعادل شامل پروتئین های بدون چربی، میوه ها و سبزیجات است.

رفتن به سونا:

اگر بعد از چند ساعت مصرف غذاهای سنگین هنوز به وزن سبک نرسیده اید، می توانید حمام کنید. سونا، که اغلب با دوش آب گرم همراه است، می تواند به دفع بیشتر سموم از بدن، بهبود گردش خون، شل شدن عضلات و کاهش استرس کمک کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا