اخبار روز

راه‌های تشخیص اسکناس‌های تقلبی یورو/تفاوت دلار آبی و سفید چیست؟

به نقل از شمانیوز، یورو تقلبی ممکن است یکی از ویژگی های امنیتی اسکناس یورو را نداشته باشد. مشاهده واترمارک، هولوگرام، میکروپرینت و غیره بخشی از راه های تشخیص یورو تقلبی از اسکناس اصلی است و در بیشتر موارد خرید یورو تقلبی از صرافی ها و دلالان غیرمجاز میدان فردوسی قابل ردیابی نیست. دبیر انجمن صرافی ها می گوید معمولاً اسکناس های تقلبی از کشورهایی می آید که فعالیت های تروریستی دارند و اسکناس های تقلبی از همان منبع وارد کشور می شود. البته به جز یوروهای تقلبی، بسیاری از خریداران فارکس به سمت دلار آبی می روند زیرا جعل دلار سفید راحت تر است و معامله گران دلار سفید را با قیمت کمتری نسبت به دلار آبی خریداری می کنند.

چگونه یوروهای جعلی را تشخیص دهیم

فرارو نوشت که اسکناس یورو در قالب های پنج، 10، 20، 50، 100، 200 و 500 یورویی چاپ می شود. به عبارت دیگر، اگر در میدان فردوسی یا سر چهارراه استانبول یک اسکناس 25 یورویی به شما بدهد، جعلی است. اسکناس یورو از الیاف کتان ساخته شده است که می تواند یکی از راه های تشخیص نت واقعی از تقلبی باشد. راه بعدی بررسی ویژگی های امنیتی یورو است.

مانند اکثر اسکناس‌های رایج، یورو دارای یک واترمارک است. به طوری که وقتی اسکناس تا نور نگه داشته می شود، واترمارک اسکناس یورو قابل تشخیص است. از طرفی تمام اسکناس های یورو دارای هولوگرام هستند. معمولا این هولوگرام ها عمودی یا مستطیلی هستند. چگونه می توان از این هولوگرام برای تشخیص اسکناس های تقلبی استفاده کرد؟

هولوگرام یورو با تغییر زاویه دید اسکناس تغییر رنگ می دهد و اگر در حین تایید این اتفاق نیفتد، می توانیم آن را جعلی بدانیم. البته اعداد پشت اسکناس های 50 یورویی به بالا با تغییر زاویه دید تغییر رنگ می دهند و باید این را یکی دیگر از عناصر امنیتی برای یوروهای غیر جعلی در نظر بگیریم. ما همچنین باید ریزچاپ را به عنوان راه دیگری برای شناسایی یوروهای تقلبی در نظر بگیریم. همانطور که می گویند به دلیل هزینه بالای آن چیزی به نام ریز چاپ یورو جعلی وجود ندارد. ریز چاپ ها در واقع نوشته های کوچکی هستند که در داخل ستارگان روی اسکناس یورو دیده می شوند.

علاوه بر آنچه گفته شد، یورو غیر جعلی دارای سایز استاندارد است و اندازه اسکناس یورو می تواند راه دیگری برای تشخیص اسکناس تقلبی باشد. به عنوان مثال، اندازه اسکناس پنج یورویی 140 در 120 سانتی متر است و آخرین چیزی که می توان یک اسکناس یورو واقعی را تشخیص داد، داشتن تصاویری مانند در، پنجره، پل یا دروازه است که دوره خاصی از معماری در اروپا را نشان می دهد. . به عنوان مثال می گویند اسکناس 50 یورویی از دوران رنسانس الهام گرفته شده است و سبک طراحی اسکناس 500 یورویی به معماری مدرن اشاره دارد. در نهایت یکی از آخرین راه های تشخیص یورو تقلبی از اسکناس اصلی استفاده از نور ماوراء بنفش است. اشعه ماوراء بنفش رنگ امضا را در وسط اسکناس های اصلی تغییر می دهد، اما نه اسکناس های تقلبی.

راه‌های تشخیص اسکناس‌های تقلبی یورو/تفاوت دلار آبی و سفید چیست؟

تفاوت دلار آبی و سفید

معامله گران فارکس دلار آبی را با قیمتی بالاتر از دلار سفید معامله می کنند. چون پشت دلار سفید زیاد صحبت می شود و به بهانه تقلبی راحت تر از دلار آبی، دلار آبی را به قیمت بالاتری می فروشند و ارقام کمتری برای خرید دلار سفید ارائه می دهند. با همه این حرف ها، به گفته گردانندگان رسمی بازار ارز، دلار سفید و آبی تفاوتی ندارد و اگر به صرافی ها مراجعه کنید با همان قیمت آن را می خرند.

دلار آبی و سفید در همه جای دنیا یک قیمت است، اما فروشنده ای در میدان فردوسی می تواند دلار آبی را امروز از شما به قیمت 49 هزار و 750 تومان بخرد و برای هر اسکناس دلار سفید 49 هزار و 500 تومان بپردازد.

دلار سفید که نمونه های فعلی آن حداقل هفت بار معامله شده است به شکل و شمایل فعلی خود رسیده است، در اصطلاح معامله گران فارکس به دلار چاپی قدیمی و دلار آبی به دلار چاپی جدید معروف است. . چاپ دلار سفید تا سال 2013 ادامه یافت و چاپ دلار آبی در همان سال آغاز شد. حالا تفاوت دلار آبی و سفید دقیقاً به چه چیزی مربوط می شود؟

دلار آبی دارای خط امنیتی است که تقلبی را دشوار می کند. عکس بنجامین فرانکلین هیچ حاشیه ای روی دلار آبی ندارد و فونت عدد روی اسکناس سفید بزرگتر از دلار آبی است.

دلارهای آبی برای تعیین اصالت نیازی به دستگاه تست پول ندارند. از آنجایی که همین خط امنیتی راه تشخیص دلار اصلی و تقلبی است، اما معمولاً برای تشخیص تقلبی بودن یا نبودن دلار سفید، باید از دستگاه تستر صورتحساب استفاده کنید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا