اخبار روز

راهنمای خرید ماساژور برقی و بررسی ویژگی های بهترین ماساژور

آیا می دانستید حدود 600 ماهیچه در بدن انسان وجود دارد و عملکرد آنها بسیار پیچیده و وابسته به سایر اندام ها است؟ این پیچیدگی گاهی باعث می شود که یک یا دو عضله احساس درد، فشار و تنش کنند و برای از بین بردن آنها نیاز به ماساژ دارید. ماساژ نه تنها راه حل نهایی برای تسکین درد عضلانی است. همچنین به کاهش استرس کمک می کند. ماساژورهای خانگی انواع مختلفی دارند. به همین دلیل، انتخاب ماساژور مناسب متناسب با نیاز شما ممکن است دشوار باشد.

در خرید ماساژور به چه نکاتی توجه کنیم؟

خوشبختانه امروزه ماساژورهای مختلفی در بازار وجود دارد که تقریباً همه آنها تجربه مشابهی را ارائه می دهند. اما اینکه کدام یک از این دستگاه ها برای نیازهای شما مناسب است به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر عنوان راهنمای خرید به آنها می پردازیم قیمت ماساژور به آنها اشاره می کنیم.

هدف از خرید ماساژور

خریداران ماساژور بر اساس کاربرد مورد نظر به دو دسته کلی تقسیم می شوند. دسته اول کسانی هستند که می خواهند از ماساژور برای بهبود عملکرد عضلات بدن استفاده کنند یا برای درمان مشکلاتی مانند سیاتیک، تاندونیت و بیماری های مشابه نیاز به ماساژور دارند. معمولاً به چنین افرادی توصیه می شود از دستگاه های پیشرفته ای استفاده کنند که به طور خاص برای بهبود عملکرد عضلات و درمان مشکلات اسکلتی عضلانی طراحی شده اند. دسته دوم علاقه مندان به خرید ماساژور افرادی هستند که برای استفاده روزانه و کاهش خستگی عضلات در طول روز از این دستگاه استفاده می کنند. برای این دسته از افراد ماساژور تپانچه ای مناسب است که جنبه درمانی عمده ای ندارد. در چنین مواقعی معمولاً توصیه می شود به وسایل گران قیمت متوسل نشوید، زیرا حتی یک ماساژور تپانچه ارزان قیمت نیز می تواند کار را آسان کند.

توابع دستگاه

نیروی ایستاده، طول ضربه و سرعت سه ویژگی اصلی هستند که اثربخشی ماساژورها را تعیین می کنند. اگر هنگام خرید ماساژور به این سه فاکتور توجه کنید، تقریباً می توانید مطمئن باشید که این دستگاه هدف شما را برآورده می کند.

نیروی استال که به آن نیروی استال نیز می گویند، در واقع فشار یا نیرویی است که می توان قبل از توقف موتور به دستگاه وارد کرد. واحد اندازه گیری این نیرو پوند است. هر چه عدد در مقابل نیروی استال دستگاه بزرگتر باشد. این بدان معنی است که ماساژور قوی تر است. معمولا دستگاه هایی با نیروی نگهدارنده بین 20 تا 30 پوند برای ماساژهای ملایم، دستگاه هایی با نیروی نگهدارنده بین 30 تا 50 پوند برای ماساژهای با شدت متوسط ​​و ماساژورهایی با نیروی نگهدارنده بیش از 50 پوند برای ماساژهای حرفه ای مناسب هستند. ماساژ و ماساژ با شدت بالا.

طول ضربه نیز نشان دهنده دامنه حرکت دستگاه است و واحد اندازه گیری آن میلی متر است. در واقع این عدد نشان دهنده تعداد میلی متری است که سر ماساژور می تواند به جلو و عقب حرکت کند. در دستگاه های قدیمی این عدد بسیار مهم بود. اما از آنجایی که این روزها اکثر تولید کنندگان یک طول ثابت برای دستگاه های خود در نظر می گیرند. اهمیت آن در حال کاهش است. برای ماساژورهای شوک که با نیروی جریان و سرعت یکسان کار می کنند. طول ضربه 10-12 میلی متر، 13-16 میلی متر و 17-20 میلی متر برای ماساژ ملایم، متوسط ​​و حرفه ای است.

اکثر ماساژورها دارای چندین سرعت هستند و کاربر می تواند سرعت دستگاه را خودش تعیین کند. اما معمولاً سرعت در دستگاهی مانند ماساژور فقط سرعت دریافتی نیست. اما محدوده سرعت نیز مهم است. یکی از مواردی که در خرید ماساژور بسیار مهم است و متأسفانه اغلب افراد به آن توجهی نمی کنند. این محدوده سرعت دستگاه است. سازندگان مختلف ماساژور محدوده سرعت دستگاه را بر حسب PPM یا PPS (پرکاشن در دقیقه یا پرکاشن در ثانیه) در نظر می گیرند.

بسیاری از ماساژورهای گران قیمت دارای گزینه ها و تنظیمات بسیاری هستند که ممکن است خریداران را وسوسه کند. اما وقتی به مشخصات فنی آن ها نگاه می کنید، متوجه می شوید که محدوده سرعت محدودی دارند. به طور کلی محدوده سرعت استاندارد این دستگاه از 1400 تا 2800 ضربه در دقیقه متغیر است. یعنی اگر محدوده سرعت دستگاهی که می خواهید بخرید بین این دو عدد باشد; این یعنی انتخاب شما درست است. البته علاوه بر محدوده سرعت باید به ضریب استال فورس نیز توجه کرد. در واقع نیروی استال و محدوده سرعت دستگاه از اهمیت یکسانی برخوردارند و پس از در نظر گرفتن این دو مشخصه باید نسبت به بررسی طول کورس دستگاه اقدام کرد. ماساژورهایی که نیروی پایدار و محدوده سرعت آنها استاندارد است. آنها گزینه های بسیار خوبی برای خرید هستند.

طراحی و ارگونومی بدنه دستگاه

استاندارد خاصی برای این فاکتور وجود ندارد. بهتر است آن را بردارید و چند دقیقه تست کنید تا کیفیت قاب دستگاه از نظر طراحی بررسی شود. اگر در کار با ماساژور احساس راحتی کردید و دستگاه را خوشایند یافتید. با توجه به عوامل دیگر می توان گفت ماساژور مناسبی است و می توانید آن را خریداری کنید.

مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری، وزن ماساژور نیز عامل مهمی برای خریداران است. هیچ استاندارد سفت و سختی نیز برای این عامل وجود ندارد. نوع دستگاه و ابعاد آن به طور مستقیم بر وزن آن تأثیر می گذارد. اما اگر وسیله ای که انتخاب می کنید یک سلاح باشد. وزنی بین 600 گرم تا 1200 گرم بهتر است کار شما را راحت کند. با این حال، چیزی که می خواهیم بر آن تاکید کنیم این است که ما به سادگی سایر ویژگی های دستگاه را فقط به دلیل سبک بودن آن قربانی نمی کنیم. به عنوان مثال، اگر ماساژوری را پیدا کردید که از نظر مشخصات فنی، عمر باتری و سایر عوامل ذکر شده عالی است، اما وزن آن کمی بیشتر از 1200 گرم است. در خرید آن شک نکنید. به طور کلی توصیه می کنیم هیچ گاه در مورد وزن دستگاه سخت گیری نکنید و روی مشخصات فنی بیشتر تاکید کنید.

یکی از مهم ترین نگرانی ها هنگام خرید ماساژورهایی که با باتری کار می کنند. اطمینان از عمر باتری استاندارد. به طور معمول، این باتری تقریباً دو ساعته است که می توانید دو ساعت بدون شارژ مجدد از آن استفاده کنید. یکی از باتری های خوب محسوب می شود.

بهتر است تمامی امکانات دستگاه قابل تنظیم باشد تا بتوانید آن ها را بر اساس نیاز خود تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر نیاز به افزایش فشار و سرعت دستگاه دارید؛ حتما محصولی با سرعت های متعدد و فشار قابل تنظیم انتخاب کنید.

شاید قیمت ماساژور تنها ملاک خریداران این دستگاه نباشد. اما یکی از مهم ترین عواملی است که بسیاری از افراد هنگام خرید به آن توجه می کنند. از آنجایی که ماساژورها بسته به کیفیت عملکرد، نوع و اندازه، قیمت های متفاوتی دارند. مهمترین عاملی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید، تعیین بودجه خرید است. در واقع ابتدا باید بدانید که قرار است چقدر برای خرید این دستگاه هزینه کنید و سپس به عوامل دیگری مانند عملکرد و کیفیت نگاه کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا