دانستنی ها

راهنمای جامع برای درک، کنترل و پیشگیری از فشار خون

بعد- فشار خون (فشار خون) به عنوان مقدار فشار وارد شده توسط خون جاری بر دیواره عروق بیان می شود و یکی این یک علامت حیاتی است.

طبق گفته انجمن قلب آمریکا، فشار خون در واقع مقدار نیرویی است که به دیواره رگ ها در جریان جریان خون در آنها وارد می شود.AHA) تقریباً 85 میلیون نفر در ایالات متحده فشار خون بالا دارند و یک سوم آنها بالای 20 سال سن دارند.

موسسه ملی بهداشت NIH تخمین زده می شود که تقریباً دو سوم افراد بالای 65 سال در ایالات متحده فشار خون بالایی دارند که در صورت عدم درمان می تواند منجر به مشکلات زیادی شود. پسندیدن:نارسایی قلبیاز دست دادن بینایی، سکته مغزی و بیماری کلیوی.

فشار خون در نواحی نزدیک به قلب بیشتر و فاصله از قلب کمتر است. فشار خون با جریان یافتن به شریان ها و سیاهرگ ها کاهش می یابد. اساساً فشار خون در قسمت های مختلف دستگاه گردش خون متفاوت است.

راه های طبیعی برای کنترل فشار خون

درمان فشار خون ترکیبی از تغییرات سبک زندگی، تغییرات تغذیه ای، دارو و درمان پزشک است. در اینجا چند راه طبیعی موثر برای کنترل فشار خون آورده شده است.

1- پیاده روی کنید
فقط کمی تمرین می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. نتایج یک مطالعه انجام شده در ژاپن نشان داد که داوطلبانی که 30 تا 90 دقیقه در هفته ورزش می کردند و راه رفتن آنها می توانند فشار خون خود را به اندازه کسانی که بیش از 90 دقیقه در هفته درگیر ورزش شدید و تعریق زیاد هستند، کاهش دهند. برای بهره مندی از فواید ورزش، سعی کنید هر روز حداقل 15 دقیقه پیاده روی کنید.

2- افزایش مصرف پتاسیم
پتاسیم اغلب به عنوان یک رژیم غذایی بدون نمک شناخته می شود. پتاسیم ممکن است فشار خون بالا را کاهش دهد، اما کمتر از 2 درصد از آمریکایی ها 7.4 گرم پتاسیم دریافت می کنند. پتاسیم برای استفاده روزانه توصیه می شود. آووکادو آنها حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به سایر میوه ها و سبزیجات مانند موز هستند، بنابراین مقداری از این غذاها را به ساندویچ یا سالاد خود اضافه کنید تا مقدار مواد مغذی موجود در بدن خود را دوباره پر کنید. سایر منابع غنی از پتاسیم عبارتند از طالبی، سیب زمینی شیرین، اسفناج و لیما بینز برجسته بود.

3- زمان مصرف دارو

اگر شروع به مصرف دارو برای درمان فشار خون بالا کرده اید و هنوز تغییری در فشار خون خود مشاهده نکرده اید، باید برنامه ای داشته باشید تا مصرف آن را فراموش نکنید. در حدود یک چهارم مواقع، افراد به این دلیل که فراموش می کنند داروهای خود را به موقع مصرف کنند، به نتیجه نمی رسند. یک برنامه یادآوری را روی گوشی خود نصب کنید تا دارو را هر روز در یک زمان معین مصرف کنید.

4- فلفل زیاد مصرف کنید
استفاده نکردن از نمک برای چند روز باعث بدتر شدن طعم غذا می شود، اما اگر نمک در غذا باشد. فلفل ریختن آن باعث می شود که جوانه های چشایی شما متوجه کمبود نمک نشوند. طعم های قوی مانند سیرریحان و لیمو آنها همچنین می توانند جایگزین نمک و آموزش زبان برای جلوگیری از هوس سدیم شوند.

اغلب برای افرادی که به دلیل فشار خون بالا در بیمارستان بستری می شوند، غذا بدون نمک اما با طعم ادویه قوی غنی شده است. می توانید با مصرف انواع مختلف آن را انجام دهید ادویهنمک مصرفی روزانه خود را کاهش دهید.

5- خرید دستگاه اندازه گیری فشار خون

افرادی که به طور منظم فشار خون خود را در خانه اندازه گیری می کنند نسبت به افرادی که فشار خون خود را در مطب یا بیمارستان اندازه گیری می کنند فشار خون کمتری دارند. علاوه بر این، مطالعه‌ای در مجله انجمن پزشکی آمریکا نشان داد که وقتی دستگاه‌های تست فشار خون افرادی که فشار خونشان به طور منظم در خانه اندازه‌گیری می‌شد با افرادی که فشار خونشان در مطب اندازه‌گیری می‌شد، مقایسه کردند، ۹ درصد از افراد گروه اول نشان دادند. که فشار خونشان درست نبود. فشار خون بالا ثبت نشده بود.

در همین تحقیق در نامه پزشک آمده بود که این آزمایش نتوانست 13 درصد افراد مبتلا به فشار خون را تشخیص دهد و احتمالاً این مشکل به دلیل اضطراب افراد در مطب بوده است. خرید دستگاه فشار خون به شما این امکان را می دهد که فشار خون خود را به طور منظم اندازه گیری و کنترل کنید.

6- ماشین خود را دور از محل کار یا مقصد پارک کنید

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه تنسی، زنان یائسه هر روز 4000 تا 5000 قدم اضافی برمی دارند. راه رفتن با تجربه می توانند فشار خون خود را تا 11 امتیاز کاهش دهند.

۷- دانه کتان بخورید

نتایج یک مطالعه نشان داد که مصرف 4 قاشق غذاخوری. دانه کتان ممکن است فشار خون سیستولیک را در زنان یائسه با سابقه بیماری قلبی کاهش دهد. این دانه ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و به احتمال زیاد این دلیل اصلی این مزیت است. سعی کنید 2 قاشق غذاخوری از این دانه های مغذی را به ماست صبحانه خود اضافه کنید یا از آنها به عنوان شیرین کننده در سالاد یا سوپ استفاده کنید.

8- استفاده از چای به جای قهوه

طبق تحقیقات استرالیایی برای هر فنجان چای هنگامی که آن را می نوشید، می توانید فشار سیستولیک را دو نقطه و فشار دیاستولیک را یک نقطه کاهش دهید. مصرف بیشتر چای در روز فواید یکسانی را نشان نمی دهد.

9- مراقبه کنید

مراقبه استرس را کاهش می دهد و بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مدیتیشن می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد. هر روز به مدت پنج دقیقه آرام بنشینید و مدیتیشن یا تمرین تنفسی مانند “این هم بگذرد” را تکرار کنید.

10- شکلات تلخ بخورید

سفتی رگ ها می تواند فشار خون را افزایش دهد، اما شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدها است و تا حد زیادی خاصیت ارتجاعی رگ ها را حفظ می کند. تحقیقات مجله موسسه پزشکی آمریکا نشان داد که 85 گرم شکلات تلخ در روز (شکلات شیری فلاونوئیدهای مشابهی ندارد) می تواند فشار خون را در افراد مسن مبتلا به فشار خون سیستولیک منفرد کاهش دهد. عدد فشار زمانی که فشار خون بالا وجود دارد. چای، میوه ها و سبزیجات نیز حاوی فلاونوئید هستند.

11- دست همسرتان را بفشارید

مطالعه ای در دانشگاه کارولینای شمالی نشان داد که گرفتن دست به مدت 10 دقیقه در طول رویدادهای استرس زا فشار خون را کاهش می دهد. یک نوازش کوتاه همچنین می تواند سطح فشار خون را عادی کند.

12- زردآلو خشک

در طی فرایند خشک کردن زردآلوغلظت پتاسیم، بتاکاروتن، فیبر و آهن افزایش می یابد که به سیستم گردش خون کمک زیادی می کند. از نوع بدون گوگرد به عنوان میان وعده استفاده کنید، 8 دانه فقط 100 کالری دارد. زردآلو خشک خانگی را می توانید از فروشگاه های فروش غذاهای سنتی و محلی خریداری کنید.

13- هنگام خواب از گوش گیر استفاده کنید

تحقیقات نشان می دهد که فشار خون و ضربان قلب فرد در مواجهه با سر و صدا افزایش می یابد. با استفاده از گوش گیر برای جلوگیری از ورود صداهای اضافی به گوش محدود می شود.

14- آب پرتقال

بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه کلیولند انجام شد، داوطلبانی که صبح ها یک لیوان آب نوشیدند. نارنجی و نوشیدن یک لیوان دیگر در شب، میانگین فشار خون دیاستولیک را 7 درصد و فشار خون سیستولیک را تا 6.4 درصد کاهش داد. آب پرتقال سرشار از پتاسیم است که احتمالاً دلیل این تأثیر است.

15- حیوان خانگی

یک مطالعه نشان داده است که داشتن یک دوست پشمالو ممکن است برای افراد مبتلا به فشار خون بالا به اندازه استفاده از Zestril برای درمان فشار خون بالا موثر و مفید باشد.

16- ارزیابی عادات خواب

حدود نیمی از افراد مبتلا به آپنه خواب اغلب از فشار خون بالا رنج می برند. بی خوابی و اختلال خواب که در آن تنفس متوقف می شود و ممکن است ده ها یا صدها بار در طول شب رخ دهد. خروپف کردن با صداهای بلند یا خستگی شدید در طول روز تشخیص داده می شود.

17- مصرف سویا برشته شده

تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه یک اونس سویا به مدت دو هفته می تواند فشار سیستولیک را تا 10 درصد در افراد مبتلا به فشار خون کاهش دهد. می توانید یک بسته سویای بدون روغن را از بازار یا فروشگاه مواد غذایی بهداشتی خریداری کنید، این درمان طبیعی در برابر فشار خون بالا می تواند برای شما نیز موثر و کاربردی باشد.

18- از مصرف نمک خودداری کنید

سدیم در بسیاری از غذاها مانند غلات صبحانه پنهان است. این را امتحان کن یکی منابع غذایی حاوی نمک پنهان را شناسایی کنید و جایگزینی با سدیم کم پیدا کنید.

مراقب مکمل های غذایی باشید
سیر، کلسیم، روغن ماهی و کوآنزیم Q10 دارای خواصی هستند که می توانند فشار خون را کاهش دهند. از پزشک خود بخواهید مکمل های غذایی برای شما تجویز کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا