اخبار روز سینما

رئیس سازمان سینمایی: در سال 1400 تقلب در رای مردم در جشنواره رخ داد، به همین دلیل سیمرغ محبوب حذف شد/ بسیاری از فیلم های امسال از نظر مضمون خانواده پسند هستند اما در برخی فیلم ها یکی دو دیالوگ وجود دارد که اشتباه است.

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

ایسنا: مدیرعامل سازمان سینمایی قول داد که سیمرغ روستای فجر سال آینده به جشنواره بازگردد و در صورت عدم مغایرت با فیلمنامه، فیلم های این زمان جشنواره بدون مشکل اکران شوند.

بعدازظهر یکشنبه 15 بهمن محمد خزاعی در چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر وارد مرکز همایش های برج میلاد (سینما رسانه) شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سیمرغ شهر را پس خواهیم گرفت.

وی درباره حذف سیمرغ مردمی از جشنواره که برای سومین بار متوالی اتفاق افتاد، با اشاره به اتفاقات گذشته، توضیح داد: در سال 1400 در جشنواره رای گیری عمومی برگزار شد و برخی از دوستان مخالفت هایی داشتند و بعد از بررسی من. ایراداتشون واقعا فهمیدم متوجه شدم تقلب شده چون دستگاه سینما خاموش شده و تعداد فرافکنی هایی که خاموش شده و رای گرفته نشده رو رای مردم و صحبت های تهیه کننده (معترض) تاثیر گذاشته. . شاید این تصمیم عواقب زیادی برای من داشت، اما به عنوان فردی که به نظر مردم احترام می گذارد و معتقدم نباید در نظر مردم دستکاری شود، گفتم باید آن رای را کنار بگذاریم و سیستمی درست کنیم تا از رای مردم مطمئن شویم. مردم.

وی افزود: از من به عنوان یک مدیر باید انتظار داشته باشید که وقتی متوجه جریان نادرستی شدم اجازه ندهم آن مسیر ادامه پیدا کند و حقی را از دست بدهم. آقای امینی امسال پیگیر این کار بود. حتی بحث شد، از برخی کارشناسان دعوت شد که رای عمومی داشته باشند، اما دوستانی که آمدند گفتند نرم افزاری که می خواهند طراحی کنند به این دوره نمی رسد. انشاءالله سال آینده مطمئن باشید در جشنواره رای مردمی خواهد بود.

آیا فیلم های جشنواره برای اکران مجدد ممیزی می شوند؟

خزاعی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا فیلم های جشنواره با همین کیفیت برای عموم اکران می شود، گفت: در بین فیلم هایی که الان می بینید تقریباً پلان هایی در فیلم ها وجود دارد که بحث هایی دارد و باید دیالوگ حفظ شود. با آنها، اما بیشتر فیلم هایی که دیده اید قطعا اکران خواهند شد.

وی ادامه داد: قول دادم فیلم هایی که در زمان من پروانه ساخت بگیرند به شرط رعایت فیلمنامه قطعا اکران خواهند شد و حالا می گویم فیلم هایی که بر اساس پروانه ساخت ساخته شده اند مشکلی برای اکران ندارند. .

بعضی دیالوگ ها بد بود اما…

مدیرعامل سازمان سینمایی در پاسخ به سوالی درباره سطح کیفی برخی از فیلم‌هایی که انتظار نمی‌رفت، توضیح داد: سال 90 که دبیر جشنواره بودم، همان‌ها را روزهای اول شنیدم، اما الان می‌گویم. صبر کنید و خلاصه نهایی را ببینید. البته نمی خواهم بگویم 100 درصد کارها کیفیت عالی دارند اما مثل هر سال هم کارهای خوب و هم متوسط ​​داریم. اگر به امتیاز پایانی جشنواره نگاه کنید، فیلم های خوبی خواهید دید.

وی افزود: بسیاری از فیلم های امسال از نظر محتوای خانوادگی مناسب هستند. البته خانواده محور بودن یک چیز است و فیلم های با محتوای مفید چیز دیگری. شاید در برخی از فیلم‌ها دیالوگ‌ها را ببینیم، مثل من در این فیلم. یکی من دو روز دیدم – و به نظر می رسد یکی دو دیالوگ مشکل دارد و گفتم ای کاش دوستانی که در شورا هستند (نظارت و ارزیابی) توجه می کردند. البته دوستان شورا در مرحله جشنواره سخت گیری نمی کنند و می گویند بگذارید فیلم ها دیده شود و در مرحله نمایش نظرات را بررسی کنید. اما به طور کلی در پایان جشنواره می توانید جمع بندی درستی از محتوای این دوره از جشنواره داشته باشید.

فیلم کروماتیک ناقص با نیم فیلم متفاوت است.

خزایی با اشاره به توضیحات مجتبی امینی و برگزاری جلسات مکرر گفت: پس از بازتاب آنلاین آثار توسط اعضای هیئت بازتاب آنلاین و اعلام نظر رسمی، فیلم «بادن» نظر نهایی هیئت بازتاب آنلاین را جلب نکرد زیرا فیلمی ناقص ارسال شد. به جشنواره

وی درباره سایر فیلم های ناقص جشنواره نیز گفت: فیلم ناقص با صفحه کروماکی با فیلم ناقص که حدود 58 دقیقه (یا بیشتر) است متفاوت است. اگر نیمی از فیلم را ندیده باشید، نمی توانید درباره یک فیلم قضاوت کنید. یکی از راه ها این بود که از سازندگان فیلم بخواهیم فیلم را سال آینده اکران کنند تا بتوانیم آن را به طور کامل ببینیم یکی یکی از فیلم‌های سانتا دفنسا که توسط بنیاد روایت تولید شد و 45 دقیقه طول کشید اما کامل بود نبود همه گفتند حیف است و بگذار برای سال آینده.

خزایی در مورد این فیلم (بیدان) گفت چون دوستانش احساس می کردند این فیلم باید امسال (در جشنواره) باشد و قصد دارند آن را اکران کنند و بعد از دیدن فیلم به نظرمان فیلم خوبی است، تصمیم گرفتیم. برای نشان دادن آن در بخش New Look تا منتقدان، روزنامه نگاران و خانواده فیلم آن را ببینند و در آن بخش به رقابت بپردازند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا