اخبار روز

رئیس جمهور چین یک دیکتاتور است!/اظهارات عجیب وزیر خارجه آلمان!/جزئیات

وزیر خارجه آلمان در اظهاراتی خصمانه، رئیس جمهور چین را “دیکتاتور” خواند و هشدار داد که پیروزی روسیه در جنگ اوکراین می تواند رهبرانی مانند شی جین پینگ را جسور کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان در گفت وگو با فاکس نیوز گفت: تنها راه پایان دادن به خصومت ها بین کی یف و مسکو، آزادی و صلح در اوکراین است.

وی در سخنانی خصمانه علیه چین افزود: زیرا اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این جنگ پیروز شود، چه اهمیتی برای دیگر دیکتاتورهای جهان خواهد داشت؟ به عنوان مثال، این پیروزی برای رئیس جمهور چین، شی جین پینگ چه معنایی دارد؟ به همین دلیل است که اوکراین باید در این جنگ پیروز شود.

وزارت خارجه چین هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است.

بربوک اولین رهبر غربی نیست که صراحتاً شی جین پینگ را “دیکتاتور” خطاب کرده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ژوئن سال جاری پس از ورود یک بالون چینی به حریم هوایی آمریکا و سرنگون شدن آن توسط یک جنگنده آمریکایی، اظهارات مشابهی را مطرح کرد. اگرچه واشنگتن مدعی شد که بالون از تاسیسات نظامی آمریکا جاسوسی می کند، پکن این ادعا را رد کرد و اصرار داشت که بالون از مسیر خود به دلیل “عوامل جوی” منحرف شده است.

بایدن در آن زمان گفته بود: این یک شرمندگی بزرگ برای “دیکتاتورها” است. وقتی نمی‌دانستند که چه اتفاقی ممکن است بیفتد. این بالن قرار نبود به این سرنوشت دچار شود.

در حالی که پکن به شدت از اظهارات بایدن انتقاد کرد، آنها را «کاملاً پوچ، غیر منطقی و غیرمسئولانه» ارزیابی کرد.

اظهارات بربوک پس از آن بیان شد که دولت فدرال اولین استراتژی خود را برای چین در ژوئن امسال ارائه کرد که در آن خواستار تغییر مسیر نسبت به پکن شد.

اگرچه برلین چین را به عنوان یکی از مهم ترین شرکای خود در مبارزه با تغییرات آب و هوایی و ترویج توسعه پایدار می داند، اما نسبت به سیاست های تهاجمی پکن و تلاش این کشور برای تغییر نظم بین المللی ابراز نگرانی کرده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا