اخبار روز

رئیس جمهور با ۷۳ نفر از وزارت اطلاعات مصاحبه کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون از وزیر اطلاعات درباره بررسی‌های وزرا و معاونان رئیس‌جمهور و موضوعات مطرح شده در این حوزه‌ها به ویژه برخی از حاشیه‌نشینان سوال شد وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: رئیس جمهور در این مدت 73 نفر را از این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش فارس، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با اشاره به حضور خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در جلسه عصر این کمیسیون گفت: آقای خطیب با اشاره به پرونده های خود در قوه قضائیه به آستان قدس رضوی درباره خودپرداختی این برنامه توضیح داد. وی با تشریح دو وظیفه اصلی وزارت اطلاعات، تولید محتوای اطلاعاتی و مشارکت در تامین امنیت کشور، جمعیت و جامعه، گفت: همه برنامه ها در چارچوب این دو وظیفه تعریف شده است.

وی افزود: خطیب گفت که دشمن در حوزه نفوذ سرمایه گذاری زیادی کرده است و این را اعلام کرد یکی یکی از اولویت های وزارت اطلاعات مقابله با رژیم صهیونیستی است. وی وظیفه مهم وزارت اطلاعات را در مبارزه با تروریسم اعلام کرد و گفت: پس از نابودی داعش در سوریه با پدیده سرگردان داعش مواجه هستیم که به معنای اتحاد داعش با حمایت دولت های رژیم صهیونیستی است. ، انگلستان و چند کشور دیگر به ایران فرستاده شد و به نام داعش، خراسان تلاش کرد ایران را ناامن کند.

رضایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی اطلاع رسانی گفت: در مبارزه با تروریسم با همکاری نهادهای مختلف و توافق با دولت عراق، احساس امنیت نسبی را در شمال غرب کشور تجربه می کنیم. وی همچنین فاش کرد که از زمان شهادت رئیسی تا شب تاسوعای حسینی تعداد قابل توجهی از عناصر تروریستی را که در جست‌وجوی حملات تروریستی، انتحاری و بمب‌گذاری در کشور بودند و یا به دنبال حمایت از این جریانات بودند، دستگیر کرده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: خطیب همچنین با بیان اینکه در این مدت 30 بمب انفجاری کشف شد، همچنین اعلام کرد که با 53 دستگاه اطلاعاتی خارجی که به صورت ساختاری علیه ایران فعالیت می کنند، سروکار داریم.

وی افزود: در ادامه سوالاتی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شد. سوالی در خصوص درخواست وزرا و معاونان رئیس جمهور و موارد مطرح شده در این حوزه ها به ویژه در مورد برخی از حاشیه نشینان مطرح شد و خطیب گفت که طبق قانون انتصاب افراد در پست های حساس همه درخواست ها را بررسی کرده ایم. بر همین اساس پاسخ خواهیم داد و گفت در این مدت رئیس جمهور با 73 نفر از وزارت اطلاعات مصاحبه کرده و تعدادی از این افراد به دلیل این قانون رد شده اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بر اساس این قانون، افرادی که خود، همسر یا فرزندانشان دارای تابعیت مضاعف، دارای اعتقاد امنیتی یا معتقد به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، می‌باشند. با توجه به ولایت مطلقه فقیه، قانون اساسی و عدم التزام عملی، مردود است و برخی از افرادی که رد شده اند مستند به این قانون بوده اند.

رضایی تصریح کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین با وزیر پیشنهادی اطلاعات در خصوص مبارزه با نفوذ، تقویت عناصر انقلابی در وزارت اطلاعات، مبارزه با پروژه نارضایتی مردمی، لزوم سوال از مدیران قبل از انتصاب، لزوم بررسی و رفع موانع موجود صحبت کردند. برای رساندن روایت درست به افکار عمومی، نیاز به مقابله. آنها با نفوذ در نهادها و اطلاع رسانی دقیق از حوادث، بر رسیدگی جدی به مفاسد اقتصادی تاکید کردند.
رضایی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با وزیر پیشنهادی اطلاع رسانی جلسه دیگری برگزار می کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا