اخبار روز

رئیسی عازم آفریقای جنوبی شد!/ایران تنها مهمان در میان کشورهای غرب آسیا در نشست بریکس!/جزئیات

سید ابراهیم رئیسی در هشتمین سفر خارج از کشور در سال 1402 شامگاه 1 شهریور ماه با همراهی حجت الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و جمعی از اعضای دولت تهران به ژوهانسبورگ سفر کرد.

رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه – 1 شهریور – در رأس یک هیئت سیاسی به دعوت سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی برای شرکت در اجلاس بریکس به ژوهانسبورگ سفر کرد.

به گزارش پی ام آپ، «سید ابراهیم رئیسی» در هشتمین سفر خارجی خود در سال ۱۴۰۲، شامگاه یکم شهریور ماه با بدرقه محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت تهران را به مقصد ژوهانسبورگ ترک کرد.

این سفر هجدهمین سفر خارجی رئیس جمهور در دوران تشکیل دولت سیزدهم است و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از همراهان آیت الله رئیسی در این سفر هستند.

رئیس جمهور در این سفر نه تنها در پانزدهمین نشست بریکس پلاس که از سران 70 کشور دعوت شده است حضور یافته و سخنرانی خواهد کرد، بلکه تعدادی از سران حاضر در این اجلاس با کشورها دیدار و گفتگو خواهند کرد. .

این درحالی‌ست که «شی جین پینگ» همتای چینی آیت‌الله رئیسی تیر ماه سال گذشته به‌عنوان رئیس دوره‌ای بریکس به‌طور رسمی از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در چهاردهمین دوره اجلاس سران بریکس دعوت کرد و آیت‌الله رئیسی به‌صورت ویدئو کنفرانس در اجلاس مذکور حضور یافته و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی و توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با سایر کشورها را تشریح کرده بود.

از میان کشورهای غرب آسیا تنها ایران به این نشست دعوت شده بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا