اخبار روز

ذائقه بازنشستگان تامین اجتماعی، لشکری ​​و روستایی شیرین شده است

معاون هیئت رئیسه مجلس نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ابراز امیدواری کرد و گفت: همسان سازی در مرحله نهایی است.

وزیر کار: افزایش حقوق بازنشستگان فروردین اعمال می شود

سید صولت مرتضوی وزیر کار در پاسخ به یک دانشجو: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می شود و ذائقه بازنشستگان را شیرین می کنیم. افزایش حقوق مستمری بگیران ارتش و روستایی طبق مقررات قانونی انجام می شود.

حداقل دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1403 اعلام شد. باید منتظر ماند و دید که آیا حقوق بازنشستگان افزایش می یابد یا خیر فروردین ماه ممکن است اعمال شود یا نباشد، اما اگر این افزایش حقوق اعمال نشود، مقیاس حقوقی آنها مشابه مقیاس حقوقی 1402 خواهد بود.یکی یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان سابقه کار آنهاست. یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی، سنوات خدمت فرد در سازمان یا شرکتی است که در آن کار کرده است. در ایران برای محاسبه حقوق بازنشستگان از فرمول استانداردی استفاده می شود که نرخ حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می گیرد.

درست فروردین ماه مستمری بگیران تامین اجتماعی، لشکری ​​و روستایی به همراه 2 میلیون دیگر واریز می شود

محمد مخبر ضمن تجلیل از مستمری بگیران و مستمری بگیران نمونه سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور با تاکید بر اینکه دولت با جدیت پیگیر تناسب حقوق بازنشستگان است و این مشکل تا پایان دولت برطرف می شود، گفت: حداقل حقوق و دستمزد مستمری بگیران را پیگیری می کند. طبقه 6 میلیون مستمری بگیران تامین اجتماعی از نظر دولت قابل قبول نیست و موضوع حداقل دستمزد و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید هر چه سریعتر حل شود.

این اظهارات معاون اول رئیس جمهور نیز توسط صولت مرتضوی وزیر کار در این دیدار تاکید شد: توجه به معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان در کنار اجرای طرح های توسعه درمان است. پیش از این رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده درباره افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران در لایحه بودجه 1403 گفت: ضریب حقوق کارمندان و افزایش 20 درصدی کف حقوق بازنشستگان 9 است. میلیون تومان.

مهدی مسکن، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت بعدی حقوق بازنشستگان توضیح داد. مستمری و قرار بهمن در ماه صنعت نت مستمری بگیران و بازماندگان چهار میلیون تومان برای اعیاد شعبانیه، دو میلیون و پانصد پاداش نوروزی، کمک عائله مندی و کمک هزینه فرزند پرداخت شد. مسکنی تاکید کرد: این پرداخت ها تا پایان سال به صورت ماهانه و تا زمان تسویه و تسویه معوقات بستگان با اعتبار لازم و همکاری سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد داشت./نلب بازار

معاون هیئت رئیسه مجلس نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ابراز امیدواری کرد و گفت: همسان سازی در مرحله نهایی است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی با بیان اینکه توافقات خوبی با دولت برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه هفتم توسعه انجام شده است، گفت: این توافقات در قانون برنامه هفتم توسعه به تصویب می رسد.

در نیمه اول اردیبهشت ماه ماه وزیر رفاه از تصویب طرح افزایش حقوق مستمری بگیران سایر مقاطع درآمدی به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و ارسال به شورای دولت خبر داد. افزایش حقوق بازنشستگان در دولت تصویب شد و ما به تفاوت حقوق بازنشستگان نگاه می کنیم که در چند مرحله پرداخت شد. مابقی این معوقات به زودی تسویه خواهد شد. هر چند که مسئولان ذیربط تعهداتی مبنی بر تصویب و اعمال افزایش حقوق بازنشستگان داده اند اردیبهشت ماه اما این وعده ها هنوز عملی نشده و بسیاری از مستمری بگیران برای امرار معاش دست و پنجه نرم می کنند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی با بیان اینکه توافقات خوبی با دولت برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه هفتم توسعه انجام شده است، گفت: این توافقات در قانون برنامه هفتم توسعه به تصویب می رسد.

مجتبی یوسفی درباره بحث همسان سازی و یکسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: دولت در برنامه هفتم توسعه پیشنهادی برای یکسان سازی و یکسان سازی حقوق بازنشستگان نداشته است و در نهایت با تعامل رئیس مجلس مجلس، اعضای کمیسیون تلفیق و رئیس سازمان. این برنامه در دو بخش با محوریت بازنشستگی انجام شد.

میانگین حقوق بازنشستگان داخلی تعیین شد

بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، میانگین حقوق بازنشستگان تا پایان شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد افزایش داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد مستمری بگیران این صندوق در پایان شهریور ماه سال جاری بالغ بر یک میلیون و 641 هزار و 340 نفر بوده که تعداد مستمری بگیران صندوق در پایان شهریور ماه سال گذشته معادل آن بوده است. به یک میلیون و 585 هزار و 343 نفر رسید. .

به عبارت دیگر، تعداد کل کارکنان صندوق حقوق و دستمزد تا پایان فصل تابستان 1402 نسبت به زمان مشابه سال قبل 3.5 درصد افزایش داشته است.

اما از میان این یک میلیون و 641 هزار و 340 نفر، یک میلیون و 327 هزار و 975 نفر بازنشسته، 13 هزار و 225 نفر از کارافتاده، 61 هزار و 991 نفر شاغل و 238 هزار و 149 مستمری بگیر فوت کرده اند.

این در حالی است که براساس آخرین گزارش صندوق بازنشستگی کشوری به تفکیک استان، استان تهران با 324 هزار و 974 نفر بیشترین و استان ایلام با 14 هزار و 16 نفر کمترین حقوق بگیر را به خود اختصاص داده است.

2 درصد از معلولان مربوط به کار و 98 درصد آنها غیر مرتبط با کار بودند. در مورد کارگر متوفی نیز 10 درصد فوت کارگران ناشی از کار و 90 درصد فوت غیرکارگران بوده است.

وضعیت حقوق بگیران بر اساس جنسیت در پایان شهریور ماه امسال نیز نشان می دهد که 66 درصد حقوق بگیران مرد و 34 درصد زن هستند.

از سوی دیگر بررسی نحوه توزیع حقوق بگیران در پایان شهریور ماه امسال نیز نشان می دهد که وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون و 22 هزار و 376 نفر حقوق بگیر بزرگترین نهاد مشترک صندوق بازنشستگی کشور است. که 62.29 درصد از حقوق بگیران صندوق را تشکیل می دهد. همچنین وزارت بهداشت با 13.26 درصد (217705 نفر) در رتبه دوم قرار دارد.

یکی یکی از چالش های اصلی صندوق کاهش پوشش حمایتی است در حالی که طبق تجربه بین المللی، صندوق بازنشستگی پایدار دارای نسبت حمایتی حداقل 3 و در محدوده بهینه 6 به 7 است.

بر اساس این گزارش، میانگین حقوق بگیران در سال 1402 (آیین نامه جدید) نیز نشان می دهد که میانگین دستمزد بازنشستگی یکم 16 میلیون و 33 هزار تومان و متوسط ​​دستمزد نهایی 16 میلیون و 966 هزار تومان بوده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا