کاهش قیمت دینار عراق به دلیل کاهش تقاضا در بازار! / فروش دینارهای باقیمانده به دلالان تهران!

هر ساله به دلیل مسافرت زائران ایرانی در ایام محرم و صفر قیمت ارز این کشور در ایران به دلیل افزایش تقاضا، افزایش می‌یابد. امسال نیز این اتفاق افتاد و با بازگشت مسافران به ایران قیمت این ارز از 40 هزار تومان به 37 تومان رسید.

به گزارش پی ام آپ، امسال بانک مرکزی تصمیم گرفت ارز کارمزد زیارت اربعین را از دلار به دینار عراق تغییر دهد. در نتیجه برای هر نفر 200 هزار دینار عراقی در نظر گرفته شد و بر اساس قوانین بانک مرکزی، متقاضیان می‌توانستند این ارز را از طریق بانک‌های خاصی خریداری و دریافت کنند.

اکنون با پایان یافتن زیارت اربعین، این ارز دیگر چندان به درد خریدارانش نمی خورد; به خصوص اینکه سفرهای زیارتی عراق معمولاً محدود به دو ماه محرم و صفر است و بیشتر سفرها به این کشور در این ایام انجام می شود. بر این اساس به نظر می رسد خریداران قبلی دینار عراق چندان تمایلی به نگه داشتن این ارز ندارند و اکنون به فروشنده تبدیل شده اند.

اما دینار عراق را کجا بفروشیم؟ در حال حاضر این ارز توسط واسطه ها در بازار ارز تهران خریداری می شود. امروز قیمت هزار دینار عراقی در بازار فردوسی 37 هزار و 700 تومان و در سمت فروش به 37 هزار و 800 تومان می رسد. در اواسط زیارت اربعین، قیمت این سکه در بازار آزاد وارد محدوده 40 هزار تومان شده بود که با کاهش تقاضا، قیمت این ارز نیز کاهش یافت.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *