دانستنی ها

دیابت چگونه به آلزایمر کمک می کند؟

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، محققان یکی این مطالعه با تکیه بر آخرین تحقیقات علمی برای توضیح ارتباط بین دیابت نوع 2 و بیماری آلزایمر، نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در حذف پروتئینی که می تواند باعث آلزایمر شود، مشکل دارند.

دیابت نوع 2 می تواند باعث ایجاد پروتئین های مضر در مغز شود که به تدریج سلول های عصبی را از بین می برد و در نهایت باعث بیماری آلزایمر می شود.

این یافته ها نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به دلیل مشکل در حذف پروتئین های مضر، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آلزایمر هستند.

این مطالعه به درک بهتر رابطه بین دیابت نوع 2 و آلزایمر کمک می کند و ممکن است راه های جدیدی برای پیشگیری و درمان این بیماری ها ارائه دهد.

با توجه به شیوع بالای دیابت نوع 2 در جمعیت جهان و افزایش موارد آلزایمر، تحقیقات بیشتری در این زمینه برای یافتن راه های موثرتری برای کنترل و درمان این بیماری ها ضروری است.

محققان امیدوارند که نتایج این مطالعه به پزشکان و محققان کمک کند تا راه های موثرتری برای پیشگیری و درمان آلزایمر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 پیدا کنند و در نتیجه کیفیت زندگی این افراد را بهبود بخشند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا