دانستنی ها

دیابتی ها کدام میوه های تابستانی را بخورند؟

در نتیجه دو سوال اساسی در ذهن ایجاد می شود: کدام میوه را بخوریم؟ پس از کدام میوه یا میوه ها اجتناب کنیم؟ بدون شک این یکی این یکی از بزرگترین نگرانی های فردی است که با عدم تعادل انسولین و قند بالا دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از تایمز آو ایندیا، گمان می رود این میوه ها باشد یکی این یکی از سالم ترین غذاهایی است که متابولیسم را تسریع می کند و ایمنی را افزایش می دهد اگر بدانید همه میوه ها برای بیماران دیابتی مفید نیستند.

زیرا برخی از میوه ها حاوی مقادیر زیادی قند به شکل فروکتوز و ساکارز هستند که می تواند سطح قند را در بدن افزایش دهد. در این مقاله در مورد برخی از میوه های تابستانی که دارای قند نسبتاً کمتر و شاخص گلیسمی (GI) کمتری هستند صحبت خواهیم کرد.

لیست کامل میوه های تابستانی برای بیماران دیابتی

میوه ها: توت فرنگی، تمشک، زغال اخته و شاه توت قند کمی دارند و فیبر بالایی دارند و به همین دلیل برای بیماران دیابتی انتخابی عالی هستند. آنها نسبت به بسیاری از میوه های دیگر دارای شاخص گلیسمی پایین تری هستند.

گیلاس: این میوه دارای شاخص گلیسمی نسبتا پایینی است و سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است. گیلاس می تواند یک گزینه خوشمزه و مغذی برای افراد مبتلا به دیابت باشد.

هلو: این میوه شیرین است اما شاخص گلیسمی کمتری نسبت به برخی میوه های دیگر دارد. هلو همچنین حاوی فیبر و ویتامین است که انتخاب خوبی برای بیماران دیابتی است.

آلو: این میوه قند کم و فیبر بالایی دارد که می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند. آلو همچنین سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است.

زردآلو: این میوه رنگارنگ یکی این میوه کم قند است که بیماران دیابتی می توانند از آن لذت ببرند. زردآلو سرشار از فیبر و ویتامین های A و C است.

انگور: اگرچه انگور نسبت به برخی میوه های دیگر قند بیشتری دارد، اما می توان آن را در یک رژیم غذایی متعادل برای بیماران دیابتی گنجاند. بخش‌های کوچک‌تر را انتخاب کنید و آن‌ها را با پروتئین یا چربی‌های سالم همراه کنید تا به تعادل سطح قند خون کمک کنید.

هندوانه: این میوه آبدار که دارای شاخص گلیسمی نسبتاً پایین و محتوای آب بالایی است، با وجود شیرینی، رطوبت و طراوت را برای بیماران دیابتی فراهم می کند. فقط مواظب وعده هایش باشید، این را به خاطر قند هندوانه می گوییم.

کیوی: میوه ای مغذی است که قند نسبتاً کمی دارد و فیبر بالایی دارد و برای بیماران دیابتی انتخاب خوبی است. کیوی همچنین سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا