به گزارش پی ام آپ، مدت هاست که شایعاتی در رابطه با اپل وجود دارد مبنی بر اینکه در آیفون 15 جدید به جای دکمه قطع صدای فعلی، یک دکمه در کناره گوشی قرار می گیرد. اما عملکرد واقعی این دکمه مشخص نبود.

اپل واچ اولترا دارای یک ویژگی بسیار مشابه به نام دکمه “Action” است که می تواند برای عملکردهای مختلف برنامه ریزی شود. برای مثال می توان از آن برای شروع تمرین یا روشن کردن چراغ قوه آیفون استفاده کرد.

دکمه موجود در آیفون 15 نیز طبق آخرین اطلاعات فاش شده ظاهراً همین کار را انجام می دهد، اما ویژگی هایی دارد که بیشتر به نحوه استفاده افراد از تلفن هایشان مربوط می شود.

این داده ها بر اساس گزارشی از Macrumors است که از یافتن کد جدیدی در آخرین نسخه بتای iOS 17 گزارش داده است، شامل لیستی از نام هایی که به نظر می رسد کاربردهای این دکمه را نشان می دهد.

به گفته مک رامرز، این ویژگی ها عبارتند از: دسترسی، میانبر، حالت بی صدا، دوربین، چراغ قوه، تنظیم فاصله کانونی فوکوس، ذره بین، ترجمه و ضبط صدا.

به نظر می رسد که بسیاری از این توابع به برنامه های جداگانه ای اشاره دارد که با فشار دادن این دکمه می توان آنها را راه اندازی کرد. دوربین و ضبط صدا در حال حاضر برنامه های مخصوص به خود را دارند و چراغ قوه و ذره بین ویژگی هایی هستند که همچنان می توانند در قسمت های دیگر آیفون باز شوند.

اکسس احتمالا میانبرهای موجود را باز می کند تا افراد بتوانند آیفون را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنند. به احتمال زیاد، این دسترسی این امکان را برای فرد فراهم می کند که ابزارهایی مانند “صدا” را فعال کند که آنچه را که روی صفحه نمایش داده می شود را روایت می کند.

به نظر می‌رسد حالت بی‌صدا عملکرد کلید بی‌صدا را تکرار می‌کند، که اکنون جای دکمه عمل را می‌گیرد. و میانبرها و تنظیم فاصله کانونی احتمالاً دسترسی سریع به میانبرهای قابل برنامه ریزی و حالت های فوکوس را فراهم می کند که اکنون به کاربران اجازه می دهد تا تجربه نرم افزاری را در آیفون بهینه کنند.

شایعه شده است که اپل در حال آماده شدن برای معرفی چهار آیفون جدید در ماه سپتامبر است. با این حال، گزارش های اخیر حاکی از آن است که انتشار حداقل برخی از آنها به ماه اکتبر به تعویق افتاده است. این شرکت همچنان قصد دارد دو سایز از مدل های پرو و ​​معمولی آیفون 15 را عرضه کند، اما انتظار می رود دکمه جدید فقط برای نسخه پرو باشد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *