اخبار روز

بازار سکه با دو سیگنال صعودی مواجه شد!

به گزارش پی ام آپ، هفته گذشته بازار سکه امامی تحت تاثیر اخبار مثبت سیاسی شاهد کاهش قیمت سکه امامی بود. یکی از این اخبار احتمال عدم صدور قطعنامه علیه ایران در جلسه شورای حکام بود.

این جلسه دیروز برگزار شد؛ گروسی در نشست خبری خود که در حاشیه نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی برگزار شد، گفت: این آژانس در اوایل ماه می، دوربین های نظارتی را در تاسیساتی که تجهیزات سانتریفیوژ تولید می شود نصب کرد. علاوه بر این، آژانس برای اولین بار یک دستگاه نظارت بر غنی‌سازی را در نیروگاه فردو و همچنین در نیروگاه آزمایشی غنی‌سازی سوخت نطنز نصب کرده است تا سطح غنی‌سازی اورانیوم تولید شده توسط ایران در تأسیسات اعلام‌شده را پایش کند.

وی همچنین با اشاره به همکاری مثبت ایران با آژانس از بسته شدن پرونده غنی سازی 83 درصدی ایران خبر داد. بررسی روند مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی نشان می دهد که بسیاری از موانع دستیابی به توافق مشترک در زمینه برنامه هسته ای ایران و پرونده های باز سازمان انرژی اتمی این کشور در آژانس بوده است. در نتیجه با حل مشکلات ایران و آژانس، شانس بهبود روابط خارجی کشور و به تبع آن افزایش سطح ارز نیز افزایش می یابد.

برخی از فعالان بازار سکه معتقدند اگر اخبار سیاسی مثبت هفته قبل بر بازار سایه افکند، احتمال افزایش قیمت سکه کم است.

با این حال؛ دیروز قیمت جهانی طلا رشد قابل توجهی داشت که ممکن است تا حدودی تاثیر اخبار سیاسی مثبت را کاهش دهد. قیمت اونس طلا دیروز با 23 دلار افزایش از کف حمایتی 1938 دلاری به سطح مقاومتی 1961 رسید.

به گفته معامله گران، محدوده فعلی طلا مهم است و در صورت حفظ آن به سمت 1970 دلار و بالاتر خواهد رفت.

از سوی دیگر قیمت دلار از کف حمایتی 50 هزار و 700 تومان به سطح مقاومتی 51 هزار و 100 تومان رسید.

از دیدگاه تحلیلگران، اگر امروز دلار بالاتر از خط مقاومت باشد، ممکن است این امر تا حدودی سطح تقاضا را در بازار سکه امامی تقویت کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا