دانستنی ها

دو عامل اصلی کبد چرب در ایران

امیرحسین فقیهی متخصص بیماری های کبد گفت:یکی وی ادامه داد: در حالی که در گذشته علل ویروسی یکی از شایع ترین علل نارسایی کبد بود، اکنون افزایش وزن و تغذیه نامناسب از فرهنگ غربی و همچنین مصرف بی رویه قند و چربی از عوامل اصلی ابتلا به کبد چرب در کشور شده است. “

به گزارش سلامت نیوز، فقیهی ادامه داد: اکنون جامعه به سمت چاقی پیش می رود، اضافه وزن در کشورهای عربی بیشتر از سایر کشورها است، اما این به معنای مناسب بودن شرایط در ایران نیست.

علت اصلی کبد چرب تجمع چربی در ناحیه شکم است.

این متخصص گفت: علت اصلی ابتلا به کبد چرب در تمام دنیا اضافه وزن و تجمع چربی در ناحیه شکم است که بهترین و موثرترین درمان کبد چرب تغییر سبک زندگی است و به دلیل بی اصولی افراد خودسرانه از رژیم های غذایی پیروی می کنند. که بیشتر ضرر می کنند تا فایده.”

در نتیجه ممکن است در مدت کوتاهی به دلیل حذف برخی از مواد مغذی لازم برای بدن به وزن قبلی یا حتی بیشتر از وزن قبلی خود برگردند.

رژیم گرفتن به معنای نخوردن نیست

فقیهی افزود: رژیم گرفتن به معنای نخوردن نیست بلکه اصلاح روش تغذیه است، فعالیت ورزشی مناسب یکی دیگر از عوامل بهبود بیماری های کبدی است، اکنون جامعه به سمتی رفته که فعالیت های بدنی بسیار کاهش یافته است.

این پزشک متخصص با تاکید بر این نکته گفت: اگر کالری مصرفی شما کمی بیشتر از میزان متابولیسم باشد، به تدریج و به صورت تجمعی باعث چاقی می شود، لازم به ذکر است که افراد چاق همیشه در معرض آسیب کبدی نیستند، اما گاهی افراد لاغر دچار کبد چرب می شوند. .

یکی دیگر از دلایل ابتلا به کبد چرب استفاده از برخی داروها مانند تاج سر و یا برخی بیماری ها مانند کم کاری غده تیروئید است. وضعیت دیگر مصرف الکل است که در نهایت باعث کبد چرب و نارسایی کبد در مصرف کننده می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا