اخبار روز

دو تاریخ نهایی برای پرداخت سود سهام در سال 1403

سپرده بهره سرمایه سهام آیا در تابستان واریز می شود؟ امروزه بسیاری از افراد زمان واریز سود سهام را پیگیری می کنند و به همین دلیل است که در تفکر معاصر در سال 1403 دو تاریخ مشخص برای واریز سود سهام مطرح شده و در پایان نحوه دریافت سود سهام را بررسی خواهیم کرد. از متوفی

سود سهام در سالهای اخیر در دو مرحله یکی در پاییز و یک بار در اواخر زمستان به حساب سهامداران واریز شد. سال گذشته، سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود 30 درصد کمتر از سود مرحله اول آن بود. ضمناً سود سهام متوفی نیز در سال 1402 پرداخت شده است. قول داده شد کسانی که در زمستان سال گذشته سود سهام خود را دریافت نکرده اند، در خرداد 1403 صورتحساب دریافت کنند. در حالی که اعلام شد فاز سوم سود سهام باقی مانده 1401 اعلام شد خرداد امسال نصف پرداخت خواهد شد مرداد هنوز خبری از سود سهام نیست.

به دلیل سوء نیت برخی شرکت ها، احتمال تاخیر در پرداخت سود سهام تا ماه ها وجود دارد.

با این حال سود سهام مربوط به سال مالی قبل در پاییز و زمستان سال جاری پیش بینی می شود اسفند 1402 پرداخت می شود، مابقی سود سهام عدالت از سال 1401 نیز به حساب سهامداران واریز می شود. بنابراین، در حال حاضر فقط تاریخ های قطعی برای پرداخت سود سهام اعمال می شود. آذر و اسفند ماه 1403 است.

نحوه دریافت سود سهام از متوفی

رئیس پشتیبانی و اداره سپرده‌گذاری مرکزی تسویه اوراق و پول اعلام کرد: واگذاری سهام متوفیان به وراث از طریق شعب کارگزار و بانک‌های منتخب بلاعوض است.

مژگان صفری مقدم گفت: یکی وراث سهام عدالت می توانند پس از ثبت نام با مراجعه به پورتال یکپارچه مشمولان بازار سرمایه “ddn.csdiran.ir” و مراجعه به قسمت “مسائل سهام عدالت متوفیان” نسبت به استعلام وضعیت سهام عدالت اقدام کنند ، تاریخ تولد متوفی و ​​سبد سهام متوفی.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه تمامی مراحل فوق و تقسیم اموال متوفی همچنان آزاد است، افزود: یکی وراث پس از استعلام از وضعیت سهام سرمایه می توانند این کار را انجام دهند یکی با مراجعه به شعب یا بانک های منتخب کارگزاری «ملی، تجارت، ملت و پارسیان» مدارک مورد نیاز را به نشانی «www.csdiran.ir/pages?page=miras» ارسال کنید.

صفری مقدم تصریح کرد: پس از تقسیم دارایی های متوفی، کلیه وراث متوفی باید نسبت به دریافت سجام اقدام کنند تا سود سهام عدالت از طریق شماره شبایی که در سامانه سجام ارائه کرده اند به حساب آنها واریز شود. در عین حال وراث می توانند پس از مقایسه، علاوه بر مشاهده سبد سهام خود، از طریق درگاه یکپارچه مشمولان بازار سرمایه، از ارزش روز آن نیز اطلاع پیدا کنند./تفکر معاصر

اطلاعات مربوط به سهام سرمایه افراد تحت تکفل بازمانده

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص اعطای سهام عدالت به خانواده های داغدار گفت: اگر اجازه تشکیل مجلس داده شود، قطعاً تمام اقدامات قانونی را انجام خواهیم داد.

شمش الدین حسینی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اعطای سهام عدالت به بازماندگان گفت: مجلس به وجود بیاید، قطعا هر کاری که قانون بخواهد انجام می دهیم.

وی همچنین در پاسخ به سئوالات سایر خبرنگاران در خصوص توسعه بخش مالی گفت: دو اقدام انجام شده است. یکی بحث قانون تامین مالی تولید و زیرساخت که سعی کردیم بخشی از مشکلات صنعت مالی را حل کنیم یا به عبارتی زیرساخت ها را ایجاد کنیم، از دیگر مواردی است که در قانون برنامه هفتم آمده است.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی درباره سهام عدالت مشمولان جدید اظهاراتی را بیان کرد که در ادامه می خوانید.

خاندوزی در این خصوص گفت: همانطور که می دانید طبق قوانین بودجه 1401 و 1402 دولت باید برای آنها برنامه ای تهیه کند که افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، کمیته امداد، انجمن های بهزیستی و یا سایر اقشار آسیب پذیر را در اولویت قرار دهد. زیر دهک سوم، دهک اول، دو و سه هستند، همه این افراد غیر مشمول شناسایی شدند، حدود 4 میلیون و 700 هزار نفر بودند که تحت پوشش نهادهای حمایتی بودند، اما باز هم سهام عدالت نداشتند، به آنها ارائه شد. بسته سهام و دارایی دولت که در هیئت دولت به عنوان بسته سبد و سهام مطرح شد.

به گفته وزیر اقتصاد، بخشی از سهامی که قرار بود به مردم تخصیص داده شود دچار مشکل شده بود، مثلاً توسط برخی بانک ها و مؤسسات مالی تأمین شد یا خود فعالیت اقتصادی رد شد زیرا باید از طریق انجام می شد. یک اداره مرکزی

اگرچه این امر در واقع به صورت سهام عدالت در آمد، اما با توجه به اینکه در قانون بودجه سال 1403 که البته مستحضر هستید، چون بودجه سال 1403 برای اولین بار به دو مرحله تقسیم شد، تا پایان سال 1402 طول کشید. از سوی شورای اسلامی تاخیر صورت گرفت. ما شاهد اجرای کامل قانون در اولین سالی هستیم که آیین نامه داخلی مجلس در خصوص بودجه تغییر کرد و منتظر تصمیم نهایی هستیم در بودجه سال 1403 انشاءالله مطابق آنچه شورای اسلامی است اقدام خواهیم کرد. خواهد توانست اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

طرح آخرین فرصت برای ثبت نام مجدد 1403 سهم در حال حاضر در مجلس در حال بررسی است و به تصویب نرسیده است، بنابراین نمی توان در مورد مهلت دقیق ثبت نام 1403 اظهار نظر کرد.

حقوق صاحبان سهام نوعی کمک بلاعوض است که از طریق فروش سود شرکت بین سهامداران شرکت توزیع می شود. قیمت سهام برای افراد متفاوت است.

در مرحله بعدی پرداخت سود سهام عدالت، سود سال گذشته متوفی فقط به وراثی که مراحل ثبت نام را در سایت سجام انجام داده باشند، پرداخت می شود.

برای دریافت سود، اولین قدم ثبت نام وراث سهام عدالت است، زیرا در مرحله بعدی واریز سود سهام عدالت، سود سال گذشته متوفی فقط به وراثی واریز می‌شود که این سهام را تکمیل کرده باشند. مراحل ثبت نام در وب سایت سهام عدالت.

برای ثبت نام در سجام ابتدا باید به سایت Sejam.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را طی کنید. پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، فرد باید خود را احراز هویت کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا