اخبار روز

دو برابر شدن برای یک تخلف رانندگی قبلی چقدر است؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا گفت: جریمه تخلفات رانندگی کشف شده قبل از بازنگری تعرفه؛ با همان قیمت قبلی دو برابر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سردار سید تیمور حسینی توضیح داد: قبوض جرایم رانندگی ثبت شده قبل از اعلام تعرفه جدید در صورت عدم پرداخت به همان قیمت قبلی افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: جرایم تخلفات رانندگی کشف شده قبل از تغییر تعرفه نیز به همین میزان دو برابر خواهد شد.

وی افزایش دو برابری جریمه ها را مربوط به عدم پرداخت فاکتور برداشت در مدت معین فرض کرد.

همچنین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از رانندگان خواست به هیچ عنوان از محدوده قانونی تجاوز نکنند و مرتکب تخلف به ویژه مواردی که منجر به تصادف می شود، خودداری کنند.

سردار حسینی به سادگی جریمه های عدم پرداخت را در مهلت مقرر دو برابر کرد یکی وی راهکارهای قانونی برای پیشگیری از تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات منجر به تصادف را ذکر کرد و افزود: اقداماتی مانند توقیف موقت و بلندمدت خودرو نیز مانند گذشته در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر تشدید کنترل و نظارت پلیس برای جلوگیری از تخلفات گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی متعهد به اجرای کامل قانون برای ارتقای امنیت روانی جامعه و تردد ایمن است و در این راه با کسانی که با آنها بازی می کنند بازی می کند. زندگی مردم.»؛ آن را تحمل نمی کند

شایان ذکر است، دولت در سال جدید با هدف کاهش نرخ جرایم تخلفات رانندگی در جریمه ها تجدید نظر کرد و در نهایت از سوم تیرماه نرخ های جدید اجرایی شد. در جدول جدید تعرفه ها، در مجموع 174 نرخ تخلف رانندگی در سه سطح شهرهای بزرگ، مراکز استان ها، راه های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی، سایر شهرها و روستاها و راه های روستایی اصلاح شده است.

در لیست قیمت جدید، حرکات پرخطر رانندگی، سبقت غیرمجاز، دنده عقب، سبقت غیرمجاز، رانندگی تحت تاثیر مشروبات الکلی و رانندگی غیر ارادی و همچنین روشن کردن چراغ قرمز با بالاترین جریمه محکوم شده است.

به عنوان مثال برای هر نوع رفتار نمایشی مانند سواری در محل یا حرکت موتور سیکلت روی یک چرخ و همچنین حرکت به صورت مارپیچ، در شهرهای بزرگ 500 هزار تومان، در سایر شهرها 400 هزار تومان و در شهرها 250 هزار تومان جریمه می شود. روستاها

همچنین رانندگی با وسیله نقلیه سیگاری 200 هزار تومان، عدم استفاده از کلاه ایمنی موتورسیکلت 150 هزار تومان و کمربند ایمنی راننده و سرنشین و نداشتن بیمه نامه 150 هزار تومان جریمه شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا