دوکاتی قدرتمندترین موتور تک سیلندر جهان را عرضه کرد / عکس

یک تولید کننده موتور معروف که معمولاً به معرفی مدل های دور بالا و اغلب متخصص در مدل های دو سیلندر معروف است، اکنون گامی جسورانه برداشته و موتور تک سیلندر را معرفی کرده است.

دوکاتی، نامی مترادف با مهندسی ایتالیایی و موتورسیکلت‌های با کارایی بالا، با معرفی موتور جدید خود، Superquadro Mono، از احیای یک سنت خبر داد و قول داد که موتورسیکلت‌های تک سیلندر را با ترکیبی از عملکرد، کارایی و فناوری بازتعریف کند.

دوکاتی با میراثی غنی که به سال 1926 در بولونیای ایتالیا برمی گردد، همیشه در خط مقدم نوآوری موتورسیکلت بوده و مرزهای نوآوری و فناوری را با موتورهای افسانه ای V-twin خود جابجا کرده است.

با این حال، با تغییر زمان و افزایش تقاضا برای موتورسیکلت های همه کاره تر، کم مصرف تر و مقرون به صرفه تر، دوکاتی نیز در تلاش است تا با احیای پیکربندی موتور تک سیلندر به این نیاز جهانی پاسخ دهد.

نیروگاه تک سیلندر

موتور Superquadro Mono یک موتور 659 سی سی تک سیلندر خیابانی است که 76.4 اسب بخار قدرت تولید می کند. با یک اگزوز مسابقه ای این عدد به 83.3 اسب بخار می رسد. این سطحی از عملکرد است که قبلاً در موتورهای خیابانی تک سیلندر به دست نیامده بود.

سوپرکوادرو مونو بر اساس موتور دو سیلندر Panigale 1299 ساخته شده است و چندین جزء کلیدی از جمله پیستون 116 میلی متری، محفظه احتراق، ورودی تیتانیوم، سوپاپ های اگزوز فولادی و سیستم دسمودرومیک را به کار می گیرد.

نام Superquadro به نسبت چرخش پیستون شدید اشاره دارد که سرعت بالا را برای موتورهای مسابقه ای امکان پذیر می کند. بنابراین با حداکثر سرعت 10250 دور در دقیقه، این موتور سیکلت موتورسیکلتی است که برای تجربه های هیجان انگیز ساخته شده است.

به گفته دوکاتی، با وجود قدرت و کارایی بسیار زیاد، فواصل نگهداری و سرویس این موتور به میزان قابل توجهی کوتاهتر است و بررسی و در صورت لزوم تنظیم سوپاپ آن تنها در هر 30000 کیلومتر مورد نیاز است و آن را کاربردی و کاربر پسند می کند. موتور انتخابی دوستانه برای علاقه مندان علاوه بر این، فاصله تعویض روغن هر 15000 کیلومتر است که فوق العاده به نظر می رسد.

این موتور از قطعات آلومینیوم و منیزیم برای دستیابی به بهترین عملکرد و سبکی استفاده می کند.

طبق گزارش های منتشر شده، دوکاتی مدعی است که این موتور به لطف دو میل بادامک متعادل و وجود پمپ خنک کننده و روغن، حتی در سرعت های بالا نیز عملکرد خوبی دارد. علاوه بر این، استفاده از پوشش سطح کربن الماس مانند (DLC) روی پیستون به دوام و عملکرد آن می افزاید.

دوکاتی قدرتمندترین موتور تک سیلندر جهان را عرضه کرد / عکس

در حالی که بدنه بیضی شکل و دریچه گاز آن به یک سیستم سواری با سیم متصل است که سه حالت مختلف قدرت را ارائه می دهد، تحویل سوخت را کنترل می کند و تصمیم می گیرد که آیا به دنبال عملکرد هیجان انگیز هستید یا یک سواری نرم تر و کم مصرف تر.

مسیری که پیش روی ماست

بازگشت دوکاتی به موتورهای تک سیلندر، سه دهه پس از معرفی موتور Supermono 550، نگاهی اجمالی به برنامه های آینده این شرکت به ما می دهد.

دوکاتی همچنان به نوآوری و بهبود عملکرد موتورسیکلت ها ادامه می دهد و در عین حال تلاش می کند موتورسیکلت هایی را ارائه دهد که نیازهای در حال تغییر بازار را برآورده کند.

برای مشاهده لیست قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست مراجعه کنید قیمت خودرو در اخبار آنلاین دیدن.

۵۸۵۸

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *