اخبار روز

دونده آمریکایی با پنج هزارم ثانیه سریع ترین مرد بازی های المپیک شد

نوآ لایلز دونده آمریکایی با ثبت رکوردی جدید در فینال دوی 100 متر المپیک 2024 پاریس عنوان سریع ترین مرد جهان را از آن خود کرد. این در حالی است که اختلاف زمانی بسیار اندک او با تامسون دونده جامائیکایی، هیجان زیادی را در این رقابت ایجاد کرد.

نوا لایلز در رقابتی عجیب عنوان سریع ترین مرد المپیک 2024 پاریس را از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا، فینال دوی 100 متر المپیک 2024 ساعت 11:20 عصر یکشنبه چهاردهم برگزار می شود. مرداد این اتفاق افتاد و نوآ لایلز آمریکایی سریع ترین مرد المپیک پاریس شد.

لایلز توانست رکورد (784،) 9.79 ثانیه را در حالی که مدال طلا و عنوان سریعترین مرد را به دست آورد.

فینال این مسابقات بین بدنارک از آمریکا، فرد کرلی از آمریکا، تامسون از جامائیکا، سیمبین از آفریقای جنوبی، سویا از جامائیکا، لایلز از آمریکا، تبوگو از بوتسوانا و جاکوبز از ایتالیا برگزار شد و لایلز در نهایت قهرمان شد.

تامسون نیز توانست با رکورد (789.9.79 ثانیه) در جایگاه دوم قرار گیرد و مدال نقره را قطعی کند. کرلی با زمان 9.81 ثانیه سوم شد و مدال برنز مسابقات را به دست آورد.

اتفاق عجیب در فینال 100 متر این بود که دو دونده آمریکایی و جامائیکایی به طور همزمان از خط پایان عبور کردند و هیچ یک از آنها نمی دانستند برنده کیست و در نهایت دستگاه فوتو فینیش نشان داد که لایلز تنها پس از پنج هزارم از خط پایان عبور کرد. یک ثانیه زودتر

پرتاب چکش طلا برای کانادا

مدال طلای پرتاب چکش نیز به کاتزبرگ از کانادا رسید که رکورد 84 متر و 12 سانتی متر را ثبت کرد. هالاژ مجارستان با 79 متر و 97 سانتی متر نقره و کوخان از اوکراین با 79 متر و 39 سانتی متر برنز گرفتند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا