اخبار روز

دومین عامل مرگ و میر در سراسر جهان شناسایی شده است

یک متخصص مغز و اعصاب سکته مغزی را دومین عامل مرگ و میر در سراسر جهان خواند.

دوره آموزشی درمان جدید سکته مغزی و قلبی حاد (کد 247 و کد 724) در بیمارستان شهید مدرس برگزار شد.

این کارگاه یک روزه با هدف توانمندسازی کادر پرستاری بیمارستان های تابعه برای مراقبت از بیماران مبتلا به سکته مغزی و قلبی حاد برگزار شد.

در این دوره آموزشی که با حضور 70 نفر از مراقبین، امدادگران اورژانس، پرستاران و سرپرستان برنامه های مربوطه در کلینیک های دانشگاهی و غیر دانشگاهی دانشگاه برگزار شد، فرآیندهای جدید پیشگیری، درمان و پذیرش این بیماران آموزش داده شد.

در ابتدای این کارگاه، وحید اسلامی، متخصص قلب و عروق به بیان کلیاتی درباره سکته مغزی پرداخت و روند پذیرش این بیماران در بیمارستان های مجری این برنامه را تشریح کرد.

وی گفت: طی دهه گذشته بیماری های قلبی عروقی به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان شناخته شده و به عنوان یک اپیدمی جهانی معرفی شده است.

اسلامی افزود: در سال های اخیر با توجه به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی و مراقبت های پزشکی مناسب، میزان بروز این بیماری ها کاهش چشمگیری داشته است.

به گفته وی، بیمارستان های شهید مدرس، بقیه الله الاعظم(عج)، قلب جماران و شهید لواسانی از جمله مراکزی هستند که برنامه 247 را در سطح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجرا می کنند و به صورت شبانه روزی به خدمات رسانی می پردازند. این بیماران روز، 7 روز در هفته.

در ادامه احسان شریفی پور، متخصص مغز و اعصاب و رئیس بخش سکته مغزی بیمارستان شهدای تجریش به آموزش پاتوفیزیولوژی سکته مغزی حاد و پذیرش این بیماران پرداخت.

وی افزود: امروزه سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر و یکی از کشنده ترین بیماری های عصبی محسوب می شود.

به گفته شریفی پور، بیمارستان شهدای تجریش، امام حسین (ع) و لقمان حکیم این دانشگاه جزو 724 مرکز برنامه هستند و به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته به این بیماران رسیدگی می کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا