اخبار روز

دومین بهترین از اولی!/ مبینا، رویا، المپیا، 7 سال بعد

سعید آقایی; ثانیه ها همیشه ثانیه نیستند. گاهی اوقات مقدار دوم بیشتر از مقدار اول است. مکان، شرایط، جبر، جغرافیای مکان و زمان، افراد و … عواملی هستند که بر یک پدیده تأثیر می گذارند و ارزش و اعتبار آن را تعیین می کنند. 7 سال پیش زمانی که هنوز کودک بود و به عنوان پدیده در مسابقات قهرمانی جوانان جهان مدال گرفت، مقابل یک خبرنگار خارجی ایستاد و وقتی در مورد آرزویش سوال شد، با تمام وجود پاسخ داد: می خواهم برنده شوم. دومین مدال المپیک بعد از کیمیا.

در آن زمان کیمیا نماد تکواندو و بانوان ورزشکار بود و هیچکس نمی دانست چه سرنوشتی در انتظار اوست. تقریباً یک دهه از آن روز می گذرد، کیمیا دیگر در جمع ما نیست، وطن را رها کرده و زیر پرچم بیگانگان به میدان می رود، اما میدان خالی نیست. جوان دیروز ما اکنون به یک ستاره بزرگ تبدیل شده است که هیچ کس را ندارد. زمانی که او در یک چهارم نهایی در سالن بزرگ پالا پاریس، آدریانا اسپانیایی و نایب قهرمان المپیک را شکست داد، برای همه روشن کرد که آمده است تا به آرزوی دیرینه خود یعنی تبدیل شدن به دومین مدال آور تاریخ زنان ایران جامه عمل بپوشاند. مدالی سخت که جوان 19 ساله ایرانی به خاطر آن جان باخت و پس از شکست جهان عربستان نقشه زیباسازی جهان را برای خود و مردم ایران رقم زد.

مبینا اکنون دومین مدال آور تاریخ بانوان ایران است و آرزوی او برآورده شده است، اما همچنان این فرصت را دارد که میلیون ها مدال رنگارنگ جهانی و المپیک در تکواندو کسب کند و به اسطوره ورزش ایران تبدیل شود. افسانه ای که نام او را بیش از هر چیز در تاریخ ثبت خواهد کرد.

253

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا