اخبار روز

دولت و مجلس در اوج ناکارآمدی هستند/نظام به شدت نیازمند مشارکت مردمی در انتخابات است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نظام برای برون رفت از بحران نیاز مبرمی به حضور مردم در انتخابات دارد.

جلال جلالی زاده، نماینده مجلس در گفت و گو با نواندیش درباره واکنش ها به تغییر قانون انتخابات شورای اسلامی گفت: نمی توان این بار قصد تغییر قانون انتخابات را دید، هرچند می توان گفت در طول سه دوره مجلس یازدهم سال ها و چند ماهی است که در بهارستان مستقر است، تصمیمات و رفتارهای اندکی را رعایت کرده است که منافع مردم را در نظر گرفته باشد، به همین دلیل باید امیدوار بود که این اقدام جدید نمایندگان (اصلاح قانون انتخابات) هیچ هزینه ای به مردم تحمیل نمی کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با اشاره به «تأثیر تغییر قانون انتخابات بر میزان مشارکت مردم»، گفت: واقعیت چیزی جز این نیست که شرایط باعث شده اکثریت مردم انگیزه ای برای رأی دادن نداشته باشند. مشکلات همیشگی است و دستگاه اجرایی کشور هیچ کاری برای احیای فضای اقتصادی انجام نمی دهد، چگونه می توان انتظار داشت مردمی که روز به روز در معرض آسیب قرار می گیرند پای صندوق های رای بیایند؟

وی افزود: آیا جز این است که دولت و مجلس در اوج ناکارآمدی قرار داشته باشند و با وجود عدم موفقیت مورد حمایت هیئت حاکمه قرار گیرند؟ معروف است که در چنین شرایطی جامعه به تصمیم گیران بی اعتماد می شود و همین کافی است تا مردم رغبتی برای شرکت در انتخابات نداشته باشند.

عضو حزب ایرانی-اسلامی اتحاد ملت در ادامه درباره ارتباط اصلاحات با انتخابات توضیح داد: جریان اصلاحات در عمل ثابت کرده است که هدفی جز بهبود نظام و آرامش عمومی ندارد. بر این اساس اصلاح طلبان حضور در انتخابات را ضروری و حتی اجباری می دانند. اما اگر برقی که در حال حاضر بر کشور مسلط است مسدود شود، چه کاری می توانید انجام دهید؟

وی افزود: در دو انتخابات گذشته که مجلس یازدهم و دولت سیزدهم منصوب شدند، اصلاح طلبان با تصمیمات ریشه ای و غیر موجه شکست دسته جمعی را خوردند، بنابراین انتخابات با کمترین رای برگزار شد، جریانی که نادیده گرفته می شود. منافع ملی و مصلحت نظام. گیریر کار را به قول خودشان در دولت و مجلس انجام می دهد. با این توضیح که تبدیل بحران ها به کلان بحران ها ریشه در همین تمامیت خواهی ها دارد.

جلالی زاده یادآور شد: ایران در شرایطی از انتخابات استقبال می کند که با بزرگترین تهدیدات نظام بین الملل مواجه است. این نشان می دهد که ما بیش از هر زمان دیگری به حضور مردم در انتخابات نیاز داریم. به همین دلیل جای تعجب و تاسف است که برخی از مسئولان و نهادهای دولتی اقداماتی را در دستور کار قرار می دهند که باعث می شود مردم از ساختار موجود بیشتر فاصله بگیرند. به نظر من در این چند ماه مانده به روز رای گیری، نظام سیاسی باید با درایت و عقلانیت شرایط را به گونه ای رقم بزند که اعتماد از دست رفته مردم برگردد تا مردم تصمیم بگیرند که در انتخابات شرکت کنند. انتخابات با اعلام اینکه اولین و مهمترین گام برای این “مهم” چیزی جز این نیست که اصلاح طلبان بتوانند در فضای کاملا رقابتی در انتخابات حضور داشته باشند.

این نماینده مجلس در خاتمه گفت: نمی توان بر چیزی تاکید کرد جز اینکه نظام برای برون رفت از بحران نیاز مبرمی به حضور مردم در انتخابات دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا