اخبار روز

به گفته وزیر کار دولت سیزدهم کمترین نرخ بیکاری را در دو دهه اخیر به ثبت رسانده است!

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با بیان اینکه کمترین نرخ بیکاری در دو دهه اخیر مربوط به عملکرد دولت سیزدهم است، تصریح کرد: نرخ بیکاری در بهار 1398 12.1 درصد بوده و امروز به نرخ بیکاری رسیده است. 6.7 درصد کشور باید به ثبات اقتصادی ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، به نقل از پی ام اپ، سید صولت مرتضوی شامگاه چهارشنبه در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی ضمن تقدیر از مدیران حوزه اشتغال این استان گفت:

تلاش همه‌جانبه دستگاه کار و اشتغال در رسیدن به هدف ثبات اقتصاد کشور است و امروز نرخ بیکاری ۶.۷ درصدی، خبر از کاهش حدود پنج درصدی این نرخ دارد.

وی با اشاره به نامگذاری سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «رشد تولید و مهار تورم» نامگذاری شده است، افزود: ثبات اقتصادی مقدمه رشد مطلوب هر کشوری است و هر کشوری اگر با عدم ثبات اقتصادی روبرو باشد تبدیل به اقتصاد سفته و سوداگری می‌شود

مرتضوی با اشاره به رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم، ثبات را مقدمه رونق و بستری برای مذاکرات اقتصادی با کشورهای مختلف دانست.

وزیر کار ادامه داد: ثبات اقتصادی بستری برای سرمایه گذاری مردم ایجاد می کند و در نهایت منجر به ورود سرمایه های خارجی و ایرانیان به ایران می شود.

مرتضوی بر نیاز همه جانبه دولت به تحقق اهداف اقتصادی تاکید کرد و افزود: قرن چهاردهم دهه ثبات اقتصادی است و تلاش می کنیم رشد اقتصادی دو رقمی داشته باشیم.

وی با نگاهی به اقتصاد میدان نفتی گفت: در حوزه نفت و میعانات گازی رشد اقتصادی 16.5 درصدی داشته ایم.

مرتضوی با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد رونق در حوزه مسکن، کشاورزی و خدمات هستیم افزود: امروز دولت مردمی توانسته رکود مسکن را تبدیل به رونق کند و رکود کشاورزی و خدمات نیز به موازات آن در مسیر رونق قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور در سال گذشته 9 درصد بوده است، گفت: کمترین نرخ بیکاری در دو دهه گذشته مربوط به عملکرد دولت سیزدهم است و بر این اساس نرخ بیکاری کشور در بهار به 8.2 رسید. 1402 و نرخ مشارکت نیروی کار در سال 1402 افزایش داشته است.

مرتضوی ادامه داد: تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری، نرخ بیکاری زنان، فارغ التحصیلان و جوانان در دولت سیزدهم همواره کاهش یافته است و پس از این تعدیل کارگران در کارخانه ها، بیکاری نیز رو به کاهش است.

وی یادآور شد: در این دولت 5 هزار و 400 واحد راکد احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

مرتضوی با بیان اینکه بیت الغزال و کامل بودن بخش عمران در توسعه زیرساخت های کشور و توسعه دیپلماسی آن در ارتباط با کشورهای همسایه است، افزود: دعوت رسمی پادشاه عربستان سعودی به جمهوری اسلامی ایران عضویت ایران در معاهده همکاری شانگهای نشان از سیاست های شرافتمندانه، خردمندانه و مصلحت اندیشانه این دولت است. این نشان دهنده نگاه متناسب به سیاست خارجی است که امروزه بسیاری از مخالفان را به حامی تبدیل کرده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا