اخبار روز

دور جدید ثبت نام اهدای مسکن دولتی رایگان به مستاجران آغاز شد

دولت ها برای کمک به گروه های کم درآمد با شرایط خاص، مسکن رایگان به برخی خانواده ها اهدا می کنند. در روزهای اخیر اخباری مبنی بر اهدای مسکن رایگان به خانوارهای بزرگ و مستاجران در فضای مجازی منتشر شده است. در زیر جزئیات جدیدی از شرایط دریافت مسکن رایگان را می خوانیم.

تلاش مجلس برای گنجاندن موضوع اسکان رایگان زنان سرپرست خانوار در بودجه سال آینده

انتقاد محمدبیگی از حذف موضوع مسکن زنان سرپرست خانوار از لایحه بودجه 1403: رئیس فراکسیون جوانان شورای اسلامی و حمایت خانواده شورای اسلامی از موضوع مسکن زنان سرپرست انتقاد کرد. خانوارها از لایحه بودجه 1403 حذف شد. این موضوع همچنان در لایحه بودجه سال آینده مورد توجه قرار می گیرد و تلاش می شود به صورت ویژه درج شود.

فاطمه محمدبیگی درباره نهادینه شدن زنان سرپرست خانوار گفت: مجمع زنان شورای اسلامی در سال جاری موضوع نهادینه شدن زنان سرپرست خانوار را در اولویت قرار داده و تامین مسکن سه فرزند و حمایت را نیز در دستور کار خود قرار داده است. .

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در شورای اسلامی با انتقاد از اینکه هنوز بسیاری از بندهای مسکن حمایتی به مرحله عملیاتی نرسیده است، افزود: علاوه بر ماده 3 تبصره 16 که تسریع در ارائه مسکن حمایتی برای زنان است. سرپرستان خانوار در مناطق محروم و در بودجه 1402 ذکر شده است، امیدواریم در بودجه سال آینده نیز لحاظ شود.

مجلس می خواهد خانه دار شود و به زنان سرپرست خانوار مسکن رایگان بدهد

رئیس فراکسیون جوانان جمعیت و حمایت از خانواده شورای اسلامی با انتقاد از حذف موضوع اسکان زنان سرپرست خانوار در لایحه بودجه سال 1403، گفت: مجلس در لایحه بودجه سال آینده این موضوع را با سماجت مطرح خواهد کرد. با کمیته امداد دیدار خواهد کرد. ، رفاه، وزارت راه و شهرسازی تشکیل می دهد، این جلسات ادامه خواهد داشت، تلاش می شود این موضوع در بودجه سال آینده پیگیری شود و به صورت ویژه درج شود.

یکی از مشکلات سیستم اسکان رایگان زنان سرپرست خانوار است

محمدبیگی با بیان اینکه تامین مسکن زنان سرپرست خانوار از اولویت های مقام معظم رهبری است، یادآور شد: مجلس در تلاش است تا مسکن زنان سرپرست خانوار را که یکی از دغدغه های زنان سرپرست خانوار است، به جامعه ارتقا دهد. نتیجه مطلوب.

وی با بیان اینکه 6 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که مسائل و مشکلات آنها در حوزه زنان در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: از تجرد قطعی زنان تا زنانه شدن دوران سالمندی تا کاهش میل به ازدواج و افزایش طلاق به رشد 20 تا 30 درصدی می رسد. زنان سرپرست خانوار شده اند که ممکن است در آینده خطر افزایش آسیب های اجتماعی را به همراه داشته باشد.

با تاکید بر اولویت خانه دار شدن و تامین مسکن رایگان برای سرپرستان زن دارای فرزند معلول

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی با تاکید بر اولویت مشاغل خانگی برای زنان دارای فرزند معلول، گفت: این دسته از بانوان در اولویت سازمان های بهزیستی، کمیته امداد و وزارت کار هستند اما مفاد قانونی در این زمینه وجود دارد. ارائه خدماتی که برای آنها رعایت نشده است.

عضو کمیته اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی موضوع ضمانت نامه را از دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار برشمرد و تصریح کرد: ساخت و ساز مسکن، اشتغال زایی و وام های ضروری مورد توجه بنیادها و نهادهای حمایتی است. زنان سرپرست خانوار.» خانوارهایی که به دلیل نداشتن ضامن نمی توانند این وام ها را دریافت کنند. اکثر آنها قادر به دریافت آنها نیستند لذا از معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری درخواست می شود در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. امیدواریم دولت راهکارهای مناسب ارائه و اجرا کند.

محمدبیگی ادامه داد: مسکن و اشتغال پایدار یکی از مهمترین مسائلی است که زنان سرپرست خانوار با آن مواجه هستند و بزرگترین مشکلات آنها در این حوزه نهفته است. فرض بر این است که خدمات لازم از جمله بنیاد مسکن و غیره را دریافت کنند.» از نهادهای حمایتی درخواست می شود در محل حضور داشته باشند تا بتوانیم حمایت های لازم را از این گروه از زنان ارائه کنیم.

اهدای مسکن رایگان با شرایط ویژه به مستمری بگیران کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: در 9 ماهه امسال هفت هزار و نود و نه مددجو بیش از اجاره بها یارانه و 733 مددجو ودیعه آپارتمان دریافت کردند.

محمد صیادی تصریح کرد: خدمات کمیته امداد مسکن در حوزه های کمک به اجاره مسکن، کمک بلاعوض ساخت مسکن، تسهیلات ساخت مسکن، تسهیلات خرید مسکن و تسهیلات ودیعه مسکن است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین افزود: در 9 ماهه امسال بیش از 2 میلیارد و 839 میلیون تومان یارانه اجاره بها به متقاضیان پرداخت شد.

وی افزود: این سرویس در مدت مشابه سال گذشته با بیش از یک میلیارد و 243 میلیون تومان به 4 هزار و 145 مشتری کمک کرد و امسال رشد اعداد 71 درصدی و رشد 128 درصدی پرداخت ها را به ثبت رساندیم.

سیدی تصریح کرد: همچنین در 9 ماهه امسال 733 نفر از مشتریان نیازمند بیش از 30 میلیارد و 870 میلیون تومان سپرده مسکن موضوع تبصره 16 منابع بانکی دریافت کردند و این خدمت به 464 نفر نیز ارائه شد. در مدت مشابه سال گذشته بیش از 14 میلیارد و 675 میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد در صورت تامین زمین برای نیازمندان نسبت به احداث واحد مسکونی مطابق مقررات اقدام کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا