اخبار روز سینما جهانفیلم و سریال

دوبله فصل جدید محبوب ترین کارتون دهه هفتاد در شبکه خانگی پخش می شود!/جزئیات

فیلم نیوزنوشت:«فوتبالیستها»، از محبوب‌ترین و خاطره‌انگیزترین کارتون‌های تلویزیون به حساب می آید که با گذشت این همه سال باز تک‌تک شخصیت‌هایش را به خاطر داریم و موقعیت‌های گلی که مجبور می شدیم به خاطرش یک هفته صبر کنیم از ذهنمان بیرون نمی رود. حالا مقرر شده است  فصل جدید این کارتون محبوب، برای منتشر شدن در یکی از پلتفرم‌ها آماده شود.

مهسا عرفانی، مدیر دوبلاژ «فوتبالیست ها» توضیح داد که «فوتبالیست ها» جدید برای یکی از پلتفرم ها کار می کنند و هنوز نمی دانند بازخورد چگونه خواهد بود.
سریالی که در حال دوبله است به احتمال زیاد فصل دوم ««کاپیتان سوباسا» است که فصل اول آن در سال ۲۰۱۸ ساخته شد و هم اکنون نسخه زیرنویس فارسی آن به صورت هفتگی بر روی پلتفرم فیلمو منتشر می شود. فصل دوم این سریال در سال 2023 تولید و پخش شد.

تاریخچه فوتبالیست هایی که به یاد می آوریم ریشه در مجموعه مانگای ژاپنی طراحی شده توسط نوریاکی ناگایی دارد که توسط شوگاکوکان در مجله کروکرو کمیک در ژاپن از سال 1985 تا 1989 منتشر شد. بر اساس این مانگا، یک مجموعه تلویزیونی انیمه 26 قسمتی تولید شده توسط  استودیو پیرو از 1986-1987. این سریال نتوانست بینندگان زیادی را در ژاپن جذب کند و پس از 371 قسمت متوقف شد.

اولین سری از «فوتبالیست ها» که در دهه هفتاد در ایران پخش شد، داستان پسری به نام کاکرو بود که به تیم «شاهین» می پیوندد که یکی از تیم های سطح اول مدارس ژاپن است. در سری دوم «فوتبالیست ها» با شخصیتی به نام سوباسا روبرو شدیم. فوتبالیستی که وارد مدرسه فوتبالی شد که تیم ضعیفی داشت و کم کم تبدیل به قوی ترین تیم مدرسه ژاپن شد.

در آن دوره بیش از 80 میلیون نسخه از کارتون «فوتبالیست ها» در سرتاسر جهان فروخته شد و شهرت زیادی پیدا کرد و همین شهرت باعث شد به تولید ادامه دهد.

با توجه به اینکه فصل جدید فوتبالیست ها به جای زیرنویس فارسی به صورت دوبله منتشر می شود، احتمالا استقبال بیشتری از آن خواهد شد. باید دید سری جدید به کدام پلتفرم می رسد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا