به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان خبر داد،‌ صبح امروز اعضای کاروان المپیک و پارالمپیک ایران با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان در دیدار رهبر انقلاب با مدال‌آوران و اعضای کاروان‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک، صحبت‌های خود را به شرح زیر آغاز کرد:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

با سلام و صلوات به روح پر فتوح امام راحل (رحمه‌الله علیه)، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی، شهدای خدمت شهیدان رجائی، باهنر و شهید رئیسی، 135 شهید ورزشکار مدافع حرم و بیش از 5000 شهید جامعه ورزش و با عرض تبریک بمناسبت میلاد رســـول اکرم، پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد صلی الله الیه و اله و سلم و حضرت امام صادق علیه السلام و آغاز هفته وحدت سپاسگذار لطف و نگاه پدرانه رهبر حکیم و فاضل انقلاب هستم که این فرصت را عنایت فرمودند تا جامعه ورزش، با حضرتعالی دیدار داشته باشند و از بیانات و رهنمودهای ارزشمندتان بهره‌مند شوند. سپاس خداوند متعال را که بار دیگر ایران اسلامی را در آوردگاه مهم المپیک و پارالمپیک سرافراز و چهره عظیم الشان ملت را درخشان ساخت.

در ابتدا اجازه می‌خواهم گزارش کوتاهی از افتخارآفرینی ورزشکاران عزیزمان در دو رویداد بازی‌های المپیک و پارالمپیک را به محضر معظم‌له تقدیم ‌نمایم، آنچه که ارائه می‌شود مرهون زحمات و حمایت‌های شهید جمهور رئیسی عزیز، جناب آقای مخبر و آقایان سجادی و هاشمی وزاری ورزش و جوانان بوده است که یادشان را گرامی می‌داریم و زحماتشان را ارج می‌نهیم. جا دارد بدواً از تلاش و مساعدت‌ همه دست‌اندرکاران امر، بویژه همکاران و کارشناسان پرتلاش وزارت ورزش و جوانان، کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون‌های ورزشی، مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه بخصوص سفیر محترم ایران در فرانسه و همکارانشان، صداوسیما، رسانه‌های جمعی و همچنین حامیان تیم‌ها و قهرمانان ملی تشکر و قدردانی نمایم.

همانطور که مستحضرید؛ با لطف خدا و دعای خیر حضرتعالی و ملت شریف ایران و تلاش‌های قابل تحسین و تــقدیر ورزشــکاران، مـــربیان و مدیران، کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به بازی‌های المپیک 2024 پاریس مزین به نام خادم الرضا با شعار صلح برای کودکان که در پاسخ به جنایات رژیم‌ منحوس صهیونیستی در قبال کودکان مظلوم غزه انجام پذیرفت با حضور 41 ورزشکار در 13 رشته‌ی ورزشی به این رویداد بزرگ بین‌المللی اعزام شد.

در پایان این رقابت‌ها کاروان کشورمان، موفق به کسب 12 نشان شامل 3 طلا، 6 نقره و 3 برنز در رشته کشتی و تکواندو و نهایتاً کسب رتبه 21اُم در میان کشورهای جهان و دستیابی به رتبه اول در میان کشورهای جهان اسلام نائل شد.

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب ما نیز در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک تابستانی نیز کاروان ورزشی ایران با نام “فرزندان ایران” و شعار ایمان، ایثار و افتخار با اعزام یک کاروان کیفی با 64 ورزشکار، موفق به 25 نشان شامل کسب 8 مدال طلا، 10 نقره و 7 برنز و کسب رتبه چهاردهمی بازی‌های پارالمپیک شد. در نهایت 37 مرتبه پرچم مقدس جمهوری اسلامی در بازی های المپیک و پارالمپیک 2024 پاریس به اهتزاز درآمد.

در ادامه به فهرست دستاوردهای کشورمان در این رویداد اشاره می کنم:

·جوان‌تر شدن میانگین سنی کاروان های اعزامی با حضور نسل جدیدی از قهرمانان آینده‌دار

·افزایش تعداد بانوان ورزشکار  با حضور 11 بانوی قهرمان در 5 رشته ورزشی المپیک و 12 بانوی قهرمان در پارالمپیک

·کسب دو نشان ارزشمند برنز و نقره توسط دختران قهرمانمان در رشته تکواندو

·کسب سهمیه و رسیدن به مرحله فینال رقابت‌ها در رشته ژیمناستیک برای اولین بار

·حضور تاریخی ورزشکاران اعزامی کشورمان عزیزمان در رشته‌های سنگ‌نوردی و شمشیربازی به مراحل پایانی رقابت‌ها

·کسب هشتمین قهرمانی پارالمپیک توسط تیم ملی پرافتخار والیبال نشسته در پاریس

اما این رویداد مانند همیشه حاوی صحنه‌های درخشان فرهنگی و اصیل ایرانی اسلامی بود

اینکه دختر قهرمان ما، مدال ارزشمند خود را با قلب پاک و مهربانش به امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف اهدا می‌کند، و یا اینکه سرمربی و قهرمان عزیز ما پس از کسب مدال طلای المپیک در وسط میدان و زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تصویری ماندگار ثبت می‌کنند.

یا عرض ارادت خانم ساره جوانمردی به قرآن کریم پس از کسب مدال طلا و عنایت ورزشکار معتقد و طلایی‌مان جناب آقای بیت سیاح به اهل بیت نیز، جلوه‌ی دیگری از پایبندی به ارزشهای اصیل نظام و انقلاب اسلامی بود که در مقابل چشم های جهانیان و دستگاه‌های بزرگ تبلیغاتی پدیدار گشت. دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با اعمال قوانین سلیقه‌ای و سیاست‌های چندگانه، اعتبارشان نزد افکار عمومی مردم جهان مورد خدشه جدی قرار گرفته است.

این جلوه‌ها نشانگر این مهم است که نسل جدید و جوان قهرمان ما، علیرغم تهاجم فرهنگی گسترده و همه جانبه فرهنگی دشمنان همچنان متعهدانه به وطن عشق می‌ورزند و دل در گروی اهل بیت،  اسلام و انقلاب دارند و این مهم  مسئولیت ما دست اندرکاران ورزش را مضاعف می‌کند.

این موفقیت‌های بی‌سابقه، افتخار آفرین و کسب مدال‌های مختلف، در نخستین گام مرهون توجهات، رهنمودها حکیمانه حضرتعالی نسبت به نسل نوین ورزش کشور است که با طرح شعار “ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد” چشم‌انداز جدیدی را فراروی ورزش کشور پدیدار نمود.

اینکه این موفقیت‌های افتخار آفرین ورزشی، همزمان با شروع به کار دولت جدید و حضور جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم  رقم خورده را به فال نیک می‌گیریم و ایمان دارم با توجه به نگاه ویژه و حمایتی رئیس جمهور محترم در امر ورزش قطعا شاهد اقدامات تحولی در حوزه ورزش خواهیم بود.

وزارت ورزش و جوانان با نصب‌العین قراردادن منویات مقام معظم رهبری بویژه رهنمودهای معظم‌له در دیدار سال گذشته با جامعه ورزش، در دوره جدید مدیریتی نسبت به تدوین یک برنامه تحولی با تکیه بر اسناد بالادستی بویژه برنامه هفتم پیشرفت اقدام نموده است که در ادامه به برخی محورهای این برنامه اشاره می‌کنم.

1- ترویج و توسعه ورزش همگانی و فعالیت بدنی منظم در میان اقشار مختلف مردم با محوریت کمک به نظام سلامت و کاهش بیماری های غیرواگیر

2- افزایش نقش ورزش در بهبود سبک زندگی و تندرستی دانش آموزان با محوریت تقویت فرآیندهای استعدادیابی و استعدادپروری دانش آموزان ورزشکار و حمایت از برگزاری المپیادهای ورزشی دانش آموزی و همچنین پشتیبانی از اعزام ورزشکاران به مسابقات دانش‌آموزان جهان

3- ارتقای کیفی و کمی زیرساخت‌های ورزشی که متاسفانه امروز به دلیل فقدان نقشه راه فرسوده شده‌اند و می‌بایست اقدام تحولی ویژه‌ای در جهت توسعه و نگهداری از این اماکن ورزشی که سرمایه‌های ملی کشور هستند، صورت گیرد. در همین راستا به استحضار رهبری معظم انقلاب می رسانم با تکمیل و اجرای طرح ملی آمایش سرزمینی ورزش کشور به عنوان یک تکلیف قانونی، انشالله فرآیند پیشرفت ورزش کشور را بر روی ریل برنامه و عدالت محوری قرار خواهیم داد.

4- اقدامات اولویت دار در موضوع رفع مشکلات معیشتی قهرمانان

الف – تقویت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان جهت تامین منابع اعتباری اجرای ماموریت ها و وظایف نظیر پرداخت حقوق به قهرمانان بدون شغل و پرداخت مستمری به پیشکسوتان، اجرای طرح های خدمات بیمه‌های اجتماعی، بیمه‌های درمان و عمر برای ورزشکاران و پیشکسوتان

ب- پیگیری طرح ویژه مسکن قهرمانان ورزشی در دولت، تامین اراضی موردنیاز در تهران و مراکز استان ها و شهرستان ها با بهره برداری از ظرفیت های قانون جهش مسکن و تامین منابع اعتباری احداث مسکن قهرمانان از اولویت های جدی وزارت ورزش و جوانان در دوره جدید است.

ج- در موضوع اشتغال قهرمانان تایید و ارسال لایحه قانون سرباز قهرمان به هیئت دولت جهت ارائه به مجلس شورای اسلامی به منظور افزایش دامنه ارائه تسهیلات اشتغال به قهرمانان ورزشی با نگاه ویژه به قهرمانان پارالمپیک و پاراآسیایی در دست اقدام می باشد.

د- کمک به تسهیل ازدواج و تشکیل خانواده قهرمانان ورزشی

 5- تلاش در جهت بهبود فضای فرهنگی و معنوی محیط های ورزشی و پاک

6- توجه ویژه به پیشرفت ورزش بانوان با رویکرد حمایت حداکثری از حضور هرچه بیشتر آن ها در میادین بین المللی و تلاش مضاعف در راستای معرفی الگوی زن مسلمان در میادین بزرگ جهانی

7- تداوم مبارزه جدی و موثر با فساد در ورزش برابر رهنمودهای حضرتعالی

8- تداوم حمایت از بین المللی‌سازی ورزش‌های ملی کشور به ویژه چوگان و ورزش‌های زورخانه‌ای و توسعه و پیشرفت تیراندازی و شنا بر مبنای احادیث ائمه و معصومین

9- توسعه ورزش قهرمانی با رویکرد علمی و فرهنگی و برنامه ریزی حضور موفقیت آمیز در پنج رویداد بزرگ شامل:

· بازی های آسیایی و پاراآسیایی 1405 ناگویا ژاپن

· بازی های المپیک تابستانی جوانان 1405 داکار سنگال

· المپیک و پارالمپیک 1407 لس آنجلس

· بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 1409 دوحه قطر

· و بازی های المپیک و پارالمپیک 1411 استرالیا

که این برنامه ریزی با بسیج منابع و تامین امکانات و تجهیزات موردنیاز در قالب برنامه ملی موفقیت در حال تدوین و نهایی شدن است که انشاءالله با حمایت دولت و همراهی مجلس شورای اسلامی و با مشارکت بخش خصوصی محقق خواهد شد.

10- تلاش در جهت علمی نمودن و هوشمندسازی ورزش کشور با محوریت کاربرد هوش مصنوعی در ورزش قهرمانی و تکیه بر توان نخبگان جوان و شرکتهای دانش بنیان

در پایان بر این نکته مهم تأکید می‌کنم که ورزش در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای نقشی فراتر از کارکردهای فرهنگی و اجتماعی با رویکرد نشاط‌آفرینی و خلق انسجام، اتحاد و عزت ملی است. معتقدم ورزش می‌تواند در راستای کمک به اقتصاد و صنعت کشور، کمک به اشتغال آفرینی و همچنین کمک به کاهش هزینه های درمانی و از همه مهمتر در راستای کمک به دیپلماسی عمومی کشور نقش‌آفرینی موثر و مثبت ایفا نماید ضمن اینکه حوزه جوانان هم فرصتی مهم برای خدمت به نیمی از جمعیت فعال کشور است که اگر این هدف مهم وزارت ورزش و جوانان یعنی «ساماندهی امور جوانان» به خوبی محقق شود شاهد خلق امید و رضایتمندی در جامعه‌ای خواهیم بود که آینده‌سازان این مرز و بوم هـــستند و میتوانند با تــــلاش و ایده‌های ناب خود، زمینه حرکت پرشتاب کشور را فراهم نمایند. از این رو خدمت به جامعه جوان کشور فرصت مغتنمی برای بنده و تمامی دست‌اندرکاران اجرایی است که این ظرفیت پنهان را آشکار کرده و شرایط را برای تحقق این ماموریت ملی بسیار مهم فراهم نماییم؛ امری که ان شاءالله با دعای خیر حضرتعالی محقق خواهد شد.

والسلام علیکم و رحمه اله و برکاته

وضعیت استادیوم‌ها استاندارد خواهد شد

احمد دنیامالی پیش از دیدار ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی با مقام معظم رهبری اظهار داشت: هفته وحدت است و ایام تولد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) است و به همه مردم عزیزمان تبریک می‌گویم. در این ایام مبارک پس از بازگشت کاروان پارالمپیک، مقام معظم رهبری فرمودند که خیلی زود این نشست را داشته باشیم. حال و هوای این فضا، ورزشی است و ما در این دوره از بازی‌ها جمع مدال‌هایی که المپیک و پارالمپیک کسب کردیم، 37 مدال بود و به یک معنا 37 بار پرچم مقدس‌مان در المپیک به اهتزاز درآمد و این نتیجه زحمات جوانان و ورزشکاران ما در المپیک و خصوصاً پارالمپیک بود.

وی ادامه داد: ما برای اولین بار در پارالمپیک، 25 مدال کسب کردیم و در 3 دوره گذشته مجموعا هر دوره 24 مدال گرفتیم و در طول تاریخ حضورمان این برای اولین بار رخ داده است. کار المپیک و پارالمپیک، سخت است و آماده‌سازی ویژه‌ای می‌خواهد و جا دارد از همه مدیران دست‌اندارکار وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک تشکر کنم. گزارشی که امروز بنده خدمت آقا ارائه خواهم کرد، مربوط به عملکرد بنده و این دولت نیست و به زحمات دولت شهید رئیسی و همه کسانی در آن ایام مسئول بودند، برمی‌گردد.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص پاداش ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی گفت: تمام تلاش‌مان است که پاداش ورزشکاران را خیلی زود تقدیم کنیم. پاداش سکوی این ورزشکاران داده شده است و پاداش مدنظرمان با حضور رئیس جمهور صورت خواهیم داد. نتیجه زحمات ورزشکاران با پاداش مادی قابل جبران نیست اما با توجه به قول و قرارهایی که گذاشتیم، در حال تهیه منابع هستیم و به زودی‌ پاداش‌ها را تقدیم خواهیم کرد.

دنیامالی درخصوص مدال‌آوری رشته‌هایی که در دوره‌های گذشته کسب مدال کرده بودند، خاطرنشان کرد: مدیری که قول ندهد، باید تجدید نظر کند. کسی که می‌خواهد انتخاب شود، باید یک سری تعهدهایی را در نظر بگیرد. روسای فدراسیون‌ ما باید نسبت به ظرفیت‌ها تعهد داشته باشند. مردم از وزنه‌برداری، دوومیدانی و تیراندازی ما انتظار دارند چون سابقه کسب مدال دارند و این نگاه، نگاه درستی است و مطالبه مردم هم درست است و ما بر اساس آن باید خودمان را متعهد کنیم و بر اساس آن کار کنیم. ما قبل از المپیک لس‌آنجلس، بازی‌های آسیایی را در پیش خواهیم داشت و المپیک جوانان را هم در پیش داریم.

وی افزود: برنامه‌ریزی ما یک برنامه‌ریزی 8 ساله است و نگاه ما برای المپیک 2032 استرالیا است و ما قبل از آن هم بازی‌های آسیایی 2030 قطر را در پیش داریم و مجموعا 9-8 رویداد مهم داریم و از الان ستاد بازی‌ها را تشکیل دادیم. نگاه عمیق‌تری به موضوع داریم و داریم به سمت هوش مصنوعی و شرکت‌های دانش بنیان می‌رویم تا در حوزه علم تمرین و پایش و رصد ورزشکاران و فدراسیون‌ها، اتفاقات اثربخشی صورت بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: اهداف و برنامه‌های ما، در قول و حرف نباید باشد و فقط دنبال طرح مسئله نیستیم و مردم مطالبه خودشان را بیان می‌کنند و ما روش‌های اجرایی برای حل مسائل را باید در نظر بگیریم و روسای فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک باید آن‌ها را ارائه بدهند. در آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت و وضعیت استادیوم‌ها استاندارد خواهد شد و من پای این کار هستم تا مردم نگران این بحث‌های اخیر نباشند. ما یک انباشتگی از قبل داشتیم، ولی ما این انباشتگی را به استانداردهای لازم می‌رسانیم.

منبع:بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما