دانستنی ها

برای بهبود گلودرد این دمنوش هارو بخورید!

راه‌های مختلفی برای درمان گلودرد وجود دارد. استفاده از دمنوش یکی از بهترین گزینه ها برای بهبود گلودرد است.

یکی از مشکلات رایج در روزهای سرد پاییز و زمستان، گلودرد یا گلودرد ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا یا حتی آلودگی هوا است. متخصصان تغذیه معتقدند که نوشیدن چای داغ می تواند غشای مخاطی گلو را مرطوب نگه دارد و گلودرد را کاهش دهد.

به همین دلیل به همه افراد مبتلا به گلودرد در هر سنی توصیه می شود که دمنوش های داغ که تاثیر مثبتی در کاهش علائم گلودرد دارند را به برنامه روزانه خود اضافه کنند.

بهترین دمنوش های داغ برای تسکین گلودرد همان هایی هستند که در ادامه این مقاله در مورد آنها صحبت می کنیم:

چای بابونه

بابونه به عنوان یک گیاه تسکین دهنده حاوی مقادیر زیادی از فیتونوترینت ها یا فیتونوترینت ها است که همگی دارای خواص ضد التهابی هستند و می توانند تا حد زیادی التهاب را در بدن کاهش دهند. این کاهش سطح التهاب می تواند بیماری هایی مانند گلودرد را تسکین دهد و به ترمیم بافت های آسیب دیده در ناحیه گلو یا حلق کمک کند. چای بابونه فاقد کافئین است و می توانید در هر زمانی از شبانه روز از آن استفاده کنید.

چای سبز

چای سبز یکی از چای های دیگری است که برای تسکین گلودرد بسیار مفید است و مصرف مقادیر متعادل آن در طول روز می تواند به بهبود خلق و خو و افزایش آرامش کمک کند. چای سبز حاوی بسیاری از فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است. بنابراین نوشیدن یک فنجان چای سبز گرم تاثیر مثبتی در کاهش گلودرد دارد. اما به یاد داشته باشید که چای سبز حاوی کافئین است، بنابراین نوشیدن بیش از 2 فنجان برای کاهش گلودرد توصیه نمی شود. بد نیست بدانید که حتی نوشیدن چای سبز گرم نیز می تواند تاثیر مثبتی در کاهش گلودرد یا التهاب داشته باشد.

چای شیرین بیان

یکی از مطالعات جدید که در مجله پزشکی بریتانیا در سال 2003 منتشر شد، نشان داد که ریشه شیرین بیان ممکن است خواص آرامش بخش داشته باشد. بنابراین مصرف آن در زمان سرماخوردگی به تسکین گلودرد کمک می کند. از سوی دیگر، نتیجه یک مطالعه دیگر منتشر شده در سال 2019 نشان می دهد که خواص ضد باکتریایی ریشه شیرین بیان می تواند به کاهش گلودرد نیز کمک کند. بنابراین افراد مبتلا به گلودرد می توانند در طول سرماخوردگی هر روز یک لیوان چای شیرین بیان گرم بنوشند.

چای نعنا

برگ سبز نعناع حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد سرطانی زیادی است. بنابراین نوشیدن چای نعناع در روزهای سرد به کاهش سطح التهاب در بدن، تقویت سیستم ایمنی و رفع گلودرد کمک می کند. اگر می خواهید از خواص بی نظیر نعناع برای تسکین گلودرد بهره مند شوید، می توانید برگ های تازه نعناع را به آرامی له کرده و آب آن را بگیرید. سپس مانند چای سیاه این برگ های له شده را با آب نسبتاً جوش دم کرده و دم کرده نهایی را با یک قاشق چای خوری عسل میل کنید. ترکیب چای نعناع و عسل ترکیبی بسیار با کیفیت و عالی برای رفع گلودرد خواهد بود.

منبع: سلامت

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا