اخبار روز

به زیر صفر رسیدن دمای هوا در 4 ایستگاه هواشناسی استان تهران!/جزئیات

 

معاون مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور: سردترین دما امروز (20 دی) استان توسط ایستگاه توچال 7- درجه، فیروزکوه 6.3-، ایستگاه پایش آلودگی فیروزکوه 0.3- و ایستگاه آبعلی تهران 0.2- درجه سانتیگراد گزارش شده است.

معاون مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: اطلاعات ایستگاه های هواشناسی استان تهران حاکی از آن است که امروز (20 دی) حداقل دمای هوا در چهار ایستگاه هواشناسی استان به زیر صفر درجه رسید و یخبندان رخ داد.

به گزارش ایسنا، محمد اصغری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بارندگی در ایستگاه های هواشناسی تهران گفت: سردترین دما امروز (20 دی) استان توسط ایستگاه توچال 7- درجه، فیروزکوه 6.3-، ایستگاه پایش آلودگی فیروزکوه 0.3- و ایستگاه آبعلی تهران 0.2- درجه سانتیگراد گزارش شده است. همچنین کمینه دمای هوای دماوند امروز به صفر درجه سانتی گراد رسید.

معاون مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: از بعدازظهر پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه (21 تا 22 دی) بارش برف، باد، مه، کاهش دید، کولاک در مناطق کوهستانی و احتمال وقوع. بهمن در مناطق مرتفع استان تهران پیش بینی می شود. این شرایط به ویژه در گردنه های کوهستانی به دلیل بارش برف و کاهش دید منجر به اثرات خطرناکی مانند رانش زمین می شود.

وی ادامه داد: از دیگر تهدیدات جوی پیش رو می توان به احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات، طوفان برف و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل اشاره کرد.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، اصغری در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه های برفگیر خودداری کنید و از کوهنوردی و پیاده روی عشایری خودداری کنید. همچنین خودروها در مناطق سردسیر باید مجهز به تجهیزات زمستانی و پرهیز از فعالیت‌های عمرانی باشند، آماده‌سازی سازمان‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آبراه‌ها از دیگر توصیه‌ها برای مقابله مناسب با شرایط پیش رو است.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا