اخبار روز

دلیل گرانی خودرو در سال های اخیر مشخص شد!


به گزارش مانیبان؛ قیمت خودرو تحت تاثیر عوامل زیادی است. این عوامل شامل عوامل داخلی و خارجی است. عوامل داخلی شامل جنبه هایی مانند کیفیت و ویژگی های خودرو، هزینه تولید، هزینه تبلیغات، سطح عرضه و تقاضا در بازار و هزینه های مربوط به توزیع و فروش خودرو می باشد. عوامل خارجی شامل مواردی مانند نرخ ارز، قیمت سوخت، تغییر قوانین و مقررات، تحریم های بین المللی و شرایط اقتصادی در کشورهای تولید کننده و صادرکننده خودرو است. به طور کلی قیمت خودروها تحت تاثیر عوامل زیادی قرار می گیرد که هر کدام می توانند تاثیر بسزایی در قیمت نهایی خودرو داشته باشند.

آخرین آمار شاخص تولیدکننده منتشر شده از سوی بانک مرکزی مربوط به بهمن 1402 است. تورم 11 ماهه این شاخص به معنای تغییرات آن نسبت به اسفند 1401 برای زیرگروه تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه تریلر معادل 37.1 درصد است.

از سوی دیگر در این مدت تورم قیمت خودرو کوییک 12.9 درصد، تیبا 15.7 درصد، سمند LX 25.8 درصد و دناپلاس اتوماتیک 5.1 درصد. بهمن امسال نسبت به اسفند در سال 1400 تورم تولید خودرو معادل 60 درصد و در این دوره تورم قیمت بوده است کوییک 105.7 درصد، تیبا 107.7 درصد، سمند LX 134.6 درصد و دناپلاس اتوماتیک 90.9 درصد بوده است. اسفند 1399 الف بهمن در سال 1402، شاخص بهای تولید 131.1 درصد رشد کرد و قیمت فروش 4 خودروی مذکور نیز تورم بیش از 110 درصدی را تجربه کرد، بنابراین می‌توان گفت رشد هزینه‌های تولید بر قیمت خودرو تأثیر بسزایی دارد. ماشین. و این تاثیر به ویژه در دوره 33 ماهه پررنگ‌تر بوده است، به این معنی که رشد بلندمدت هزینه تاثیر بیشتری بر قیمت خودرو دارد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا