اخبار روز

خرابی نازل های سوخت دلیل اصلی شلوغی جایگاه ها است! / علت صفوف پمپ بنزین مشخص شد!

در چند وقت اخیر شاهد مشکلاتی جایگاه های سوخت بوده ایم. این مشکل شایعاتی را مبنی بر گران شدن سوخت و کمبود بنزین مطرح کرده که گویی صحیح نیست و بخشی از مشکل به وجود آمده مرتبط با خرابی جایگاه ها است.

به گزارش پی ام آپ، در برخی از جایگاه ها به ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران که مرکز ترافیک هستند و خودروها برای سوخت گیری به آنجا می روند، خرابی نازل های سوخت حتی به یک سوم ظرفیت جایگاه می رسد که عامل اصلی ایجاد صف در برخی پمپ بنزین ها است.

تسنیم: یکی از مشکلات اساسی در سیستم توزیع بنزین کشور، خرابی و خروج نازل های خروجی از مدار جایگاه های سوخت است. این مشکل زمانی بیشتر نمایان می شود که به هر دلیلی از جمله سفرهای نوروزی یا تابستانی، تعداد خودروهای مراجعه کننده به پمپ بنزین ها افزایش یابد. در چنین شرایطی خارج شدن نازل ها از حلقه باعث افزایش طول صف و ایجاد ترافیک در پمپ بنزین ها می شود.

حدود 58 هزار پمپ سوخت در پمپ بنزین های سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد 2900 پمپ سوخت از کار افتاده است. دلیل خرابی این نازل های سوخت عمدتاً خرابی کارتخوان های نصب شده در این نازل ها می باشد.

در همین رابطه رضا نواز سخنگوی انجمن جایگاه داران بنزین به خبرنگار تسنیم گفت: گاهی جایگاه ها شلوغ تر از آنچه هستند به نظر می رسند و دلیل این امر خرابی کارتخوان های هوشمند سیستم سوخت است که باعث شده نازل هایی که با این مشکل مواجه هستند از کار بیفتند.

وی افزود: 2 سال است که به طور مستمر اعلام می کنیم که وضعیت این کارت خوان ها نیاز به رسیدگی دارد.

نواز خاطرنشان کرد: در برخی جاها شاهد نبودن برخی نازل ها در مدار هستیم، تنها مشکل خرابی کارتخوان های سیستم هوشمند آن هاست و در صورت خرابی نازل می توان آن را تعمیر و به مدار برگرداند.

به گزارش پی ام آپ، اگرچه بر اساس آمار رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تنها 5 درصد از نازل های سوخت جایگاه های بنزین در سراسر کشور از کار افتاده است، اما در برخی جایگاه ها به ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران که مرکز ترافیک و جایی که خودروها برای سوخت گیری می روند، مطمئناً شیرهای سوخت حتی تا یک سوم ظرفیت یک پمپ بنزین می رسد که دلیل اصلی ایجاد صف در برخی پمپ بنزین ها است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا