اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

دلیل بوی بد کولر گازی

کولر گازی با موتور احتراق داخلی کار نمی‌کند؛ بنابراین، دلیلی وجود ندارد که دستگاه تهویه‌ی مطبوع شما بوی اگزوز ماشین‌ بدهد. کولر گازی از برخی گازها استفاده می‌کند و هنگامی‌که گرم می‌شود، شاید بوی دود اگزوز را حس کنید.

بوی کولر به‌احتمال زیاد بدین‌معنی است که نشتی در مسیر گاز مبرد شما وجود دارد. مبرد گازی خنک‌کننده در داخل کولر گازی است و ایجاد نشتی در آن می‌تواند بر عملکرد کولر تأثیر بگذارد. علاوه‌بر‌این، مواد شیمیایی را در هوا آزاد می‌کند و در‌نتیجه، ممکن است برای محیط خطرناک باشد.

از فریون که با نام علمی کلروفلوئوروکربن یا CFC شناخته می‌شود، به‌عنوان مبرد یا خنک‌کننده در کولرهای گازی استفاده می‌کنند؛ اما از سال ۲۰۱۰ استفاده از آن ممنوع شده و گفته می‌شود از آن سال به‌بعد دیگر هیچ دستگاهی با گاز فریون تولید نشده است.

فریون گرما را از هوای داخل خانه جذب می‌کند و در بیرون آزاد می‌شود. استفاده از دستگاه‌های قدیمی برای محیط ممکن است خطرناک باشد؛ بنابراین، درصورتی‌که به نشت فریون مشکوک هستید، باید مراقب باشید.

با اینکه گاز فریون تقریباً بویی ندارد، باز‌هم می‌توانید بو را تشخیص دهید. نشتی فریون بویی مانند کلروفرم شیرین یا به‌عبارت ساده‌تر درست مانند گاز خنک‌کننده‌ی خودرو شما، اما با بویی شیرین همراه است. به‌علاوه، فریون سنگین‌تر از هوا است و برای مدت طولانی در هوا باقی نمی‌ماند.

اگر کولر گازی بویی شبیه به مواد شیمیایی منتشر می‌کند، کارشناس باید سریعاً آن را بررسی کند. نشتی فریون می‌تواند خطرناک باشد؛ اما حضور به‌موقع کارشناس باعث می‌شود تا آن را در کوتاه‌ترین زمان تعمیر کند. در این فاصله، پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد خانه شود. این کار نه‌تنها بو را از بین می‌برد؛ بلکه از هرگونه اثرهای ناشی از نشت مواد شیمیایی جلوگیری می‌کند.

بوی سوختن از کولر گازی می‌آید؟

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا