اخبار روز

دلار 2500 تومان کاهش یافت


به گزارش مانیبان به نقل از همشهری آنلاین، یکشنبه گذشته خبر سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور را تحت تاثیر قرار داد و همه را شوکه کرد. اهمیت این خبر به حدی بود که اتفاقات مربوط به آن می تواند فضای اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

این خبر حتی جنبه های بین المللی زیادی داشت و واکنش هایی را در کشورهای مختلف جهان برانگیخت. در چنین شرایطی انتظار می رفت که خبر سقوط هلی کوپتر رئیس جمهور بازارها را متحول کند، اما این امر به مدد مدیریت بزرگ مدیریتی کشور و سیستم مدیریتی که در دوران شهید اجرا شد محقق نشد. ابراهیم رئیسی و بازارها کاملا ثابت ماندند.

به عبارت دیگر، مدیریت و کنترل بازار و ساختار یکپارچه اقتصاد کشور که به صورت سیستمی مدیریت می شود، موجب بروز تلاطم در بازارها شد، به طوری که همان روز مقام معظم رهبری فرمودند: مردم باید مطمئن باشیم که هیچ اختلالی در کار کشور ایجاد نخواهد شد.

همانطور که آمار نشان می دهد روز یکشنبه که خبر سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور منتشر شد، کشور به شدت متاثر شد. در ابتدا قیمت هر دلار آمریکا رشد اندکی داشت و به 61 هزار و 100 تومان رسید، اما این رشد اندک تنها چند ساعت به طول انجامید و به زودی قیمت هر دلار تحت تاثیر سیاست های کنترلی شروع به کاهش کرد و به سطح سابق بازگشت. دامنه.

این روند نزولی در روزهای بعد نیز ادامه یافت، بنابراین قیمت هر دلار آمریکا از یکشنبه 30 ام اردیبهشت ماه تاکنون با 2500 تومان کاهش 4.1 درصدی به محدوده 58600 تومان رسیده است.

ثبات در بازارها تنها محدود به بازار ارز نبود و با کنترل هایی که در بازار ارز انجام شد، قیمت انواع ارز تغییر نکرد و حتی قیمت های طرح جدید و … طراحی قدیمی آنها به ترتیب با افت 3 و 2.1 درصدی مواجه شدند.

قیمت ربع سکه نیز 2.6 درصد و هر گرم طلای 18 عیار نیز 5.1 درصد کاهش یافت.

کنترل بازار سهام

وقوع سانحه هوایی بالگرد رئیس جمهور در همان ساعات اولیه گمانه زنی هایی را ایجاد کرد که انتشار این خبر باعث افت شدید بورس خواهد شد اما با تدابیری که سازمان بورس اندیشید، بورس به تعطیلی کشیده شد. روز بعد از حادثه، دوشنبه و سه شنبه. علاوه بر این، زمانی که معاملات از سر گرفته شد، دامنه نوسانات سهام از 7 درصد به 2 درصد محدود شد که به عنوان مبنایی برای کنترل شاخص عمل کرد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا