به گزارش پی ام آپ به نقل از تجارت نیوز، نوشت: قیمت دلار در هفته سوم. مهر او با پرش به کریدور 50 هزار تومانی شروع کرد و در این منطقه ماندگار شد. در روزهای اخیر سیگنال‌های بین‌المللی فراتر از انتظارات بازار بوده و شارپی قیمت‌ها را افزایش داده است، اما تلاش مسئولان برای بازیابی محدوده‌های قیمتی قبلی بی‌تأثیر نبود.

درگیری اسرائیل و حماس و گسترش این رویداد در خاورمیانه باعث شد تا بازارهای مالی این هفته با رشد کارآمدی کار خود را به پایان برسانند. قیمت دلار اگرچه در سه روز پایانی هفته جاری کاهش یافت اما به محدوده مورد علاقه مسئولان یعنی کانال 49 هزار تومانی بازنگشت.

کارشناسان اقتصادی علاوه بر تاکید بر ماهیت اخبار مربوط به جنگ اخیر در بازارها و خروج از شرایط باثبات، دلیل اصلی افزایش شدید قیمت دلار را نگرانی از متهم کردن ایران به ایجاد تنش بین حماس و اسرائیل دانستند. . . به نظر می رسد این نظر در مجامع بین المللی با تاکید رهبری بر عدم مداخله در این موضوع کمی تعدیل شده است.

منابع مالی به ایران سرازیر شد!

این در شرایطی است که بانک مرکزی مدام در تلاش بود تا اخبار مربوط به آزادسازی منابع از کشورهای دیگر و در اختیار گرفتن این وجوه توسط ایران را تزریق کند.

از این حیث دیروز پس از پایان بازارها، بانک مرکزی از در دسترس بودن بیش از 10 میلیارد دلار در عراق و مذاکره برای تامین منابع از طریق فاینانس با چین خبر داد. وزیر امور خارجه در روزهای اخیر در نشست رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه اعلام کرد که ایران 390 میلیون پوند از دولت انگلیس از طریق کانال رسمی بانکی سوئیفت در اختیار گرفته است.

با این حال برخی رسانه ها از سخنرانی جانت یلن در روز چهارشنبه نوزدهم مهر در حاشیه نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در مراکش خبر دادند که به خبرنگاران گفت: تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمله حماس به اسرائیل منتفی نیست. اگرچه تصمیم نهایی درباره این موضوع گرفته نشده است، اما همه گزینه‌ها برای تحریم ایران روی میز است.»

دلار چه کسانی را نقره داغ کرد؟

در حالی که برخی کارشناسان اقتصادی بر این باور بودند که با توجه به بعد روانی جنگ، روند قیمت ها پس از مدتی کاهش می یابد، این پیش بینی نیز محقق شد. اما به نظر می رسد معامله در بازار فارکس به چیزی شبیه راه رفتن روی لبه تیغ تیز تبدیل شده است که معامله گران حرفه ای بازار را از هرگونه اقدامی منصرف کرده است. ترجیح می دهند در بازار آشفته روزهای آخر مانند خریداران عجول روزهای آخر داغ نشوند.

با این حال بسیاری از فعالان بازار ارز احتمال بازگشت این اسکناس به کریدور 40 هزار تومانی را می دانند. آنها معتقدند در صورت رسیدن اخبار مساعد از لغو تحریم ها و مذاکرات برجام، دلار به قیمت قبلی 49 هزار تومان بازخواهد گشت. این افراد احتمال وقوع این اتفاق را بسیار کم می دانند.

تحلیلگران بازار مالی محدوده 52 هزار و 500 تومان را خط مقاومتی جدید قیمت دلار می دانند و قیمت 51 هزار و 200 تومان را خط حمایتی این اسکناس توصیف می کنند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *