اخبار روز

دلار در کانال 57 پرچمدار شد


به گزارش مانی بان، سیر تحول قیمت ارزهای بازار غیررسمی نشان می دهد که پتانسیلی برای افزایش این شاخص های تجاری وجود ندارد. فعالان بازار در تعطیلات هفته گذشته حجم معاملات خود را کاهش دادند و در نتیجه دامنه نوسان شاخص های پولی نیز کاهش یافت. برخی کارشناسان با بررسی روند توسعه نرخ دلار در بازار در سال گذشته معتقدند سطوح قیمتی کانال 55 هزار تومانی می تواند پشتوانه مهمی در بازار باشد.

این افراد معتقدند حجم معاملات در این بازه قیمتی به حدی است که قیمت دلار راه سختی در پیش دارد. اما این افراد همچنان معتقدند که با لایحه آمریکا می توان این حمایت را تایید کرد. این گروه از تحلیلگران معتقدند با توجه به وضعیت مطلوب ذخایر ارزی کشور و همچنین مهمتر از آن، نبود به دلیل ریسک سیاسی، چشم انداز کوتاه مدت نرخ ارز می تواند کاهشی باشد. در نهایت باید دید با شروع بازار نقدی در هفته کاری جدید کدام سمت بازار ارز فشار بیشتری دارد.

روزهای کم نوسان در بازار فارکس

در روزهای پایانی هفته گذشته و به خصوص در بازار روز پنجشنبه سوم خرداد ماه، نرخ های شاخص پولی در یک محیط نسبتاً باثبات به کار خود ادامه دادند. هر برگ اسکناس دلار آزاد که روز دوشنبه در بازار 57 هزار و 550 تومان معامله می شد، روز سه شنبه با 57 هزار و 450 تومان کاهش با قیمت 100 تومان در بازار فروخته شد.

در معاملات روز چهارشنبه در بازار بسته، افت قیمت این ارز تشدید شد به طوری که قیمت دلار بعدازظهر چهارشنبه بین 57 هزار و 250 تا 57 هزار و 400 تومان ایستاد. اما با شروع بازار از روز پنجشنبه، نرخ این ارز دوباره افزایش یافت و به محدوده 57 هزار و 500 تا 57 هزار و 600 بازگشت. در نهایت با افزایش تقریبی 50 تومانی نسبت به قیمت روز دوشنبه 57 هزار و 600 تومانی روز پنجشنبه به فعالیت خود در بازار پایان داد.

همچنین گفتنی است اختلاف نرخ آزاد یورو در بازار روز پنجشنبه نسبت به دوشنبه نیز 50 تومان کاهش داشته است. همزمان با تداوم حضور نرخ دلار در کانال 57 هزار تومانی، دامنه نوسان نرخ سکه طلای طرح جدید نیز به نیمه اول کانال 40 میلیون تومان محدود شد. هر قطعه از این فلز گرانبها بعدازظهر پنجشنبه با 15 هزار تومان کاهش نسبت به قیمت 40 میلیون و 285 هزار تومان در روز دوشنبه معامله شد.

منبع: دنیای اقتصاد


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا