اخبار روز

دلار در آستانه مقاومت است


به گزارش مانیبان به نقل از مگتو، برزو حق شناس، کارشناس اقتصادی معتقد است اسکناس دلار تا پایان سال دوام خواهد داشت. فروردین احتمالاً در راهروی بالاتر قرار دارد.

روند صعودی قیمت دلار با شروع معاملات نقدی در چهاردهم فروردین کلید فشار داده شد. خبر حمله هوایی روز دوشنبه به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، انتظارات تورمی را تشدید کرد و قیمت اسکناس های آمریکایی را افزایش داد. این امر موجب آزاد شدن بهار قیمت دلار شد و اسکناس آمریکا را در سقف قیمت قرار داد.

هدف سیاستگذار دستیابی است

به گزارش تجارت نیوز، در همین راستا بروز فهرشین کارشناس اقتصادی در گفتگو با تجارت نیوز گفت: دلار روندی را در پیش گرفته و با رسیدن به سقف قبلی، حرکت صعودی این اسکناس به سمت سقف شکل گرفته است. راهرو.” این کارشناس بازارهای مالی تصریح کرد: در لایحه آمریکا اقدام به تغییر کریدور شده و احتمال اصلاح قیمت در سقف کریدور وجود دارد.

نبود دسترسی به آمار، محاسبه ارزش ذاتی دلار را دشوار کرده است

وی با تاکید بر اینکه محاسبه ارزش ذاتی و تحلیل آن به دلیل عدم ارائه آمار توسط سیاستگذاران دشوار است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پدیده عدم ارائه آمار دقیق از سوی سیاست گذاران مواجه هستیم که آخرین مولفه های نقدینگی آمار برای شهریور یک سال گذشت و این کار را برای تحلیلگر سخت می کند.»

وی افزود: آمار نقدینگی به صورت افت اعلام شد که بالغ بر 7 میلیون و 880 هزار میلیون تومان و رشد 24.1 درصدی نسبت به اسفند سال 1401 بود.

بیشتر بخوانید: بازی کانال در بازار ارز

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: بانک مرکزی این موضوع را یک دستاورد می داند؛ اما ما عملا مولفه های این آمار را نداریم، گفت: نمی دانیم رشد پایه پولی، دارایی های خارجی بانک مرکزی و چه رشدی دارد. وضعیت بدهی دولت به بانک ها.» وی تاکید کرد: در عمل هدف بانک مرکزی بیان موفقیت در کنترل نقدینگی بود.

دلار همچنان زیر ارزش ذاتی خود است!

این فقیه در خصوص محاسبه ارزش ذاتی دلار اظهار داشت: «در اسفند ارزش ذاتی دلار در سال گذشته 64 هزار تومان بود. اما با داده های ناچیز فعلی، محاسبه دقیق ارزش ذاتی دلار دشوار است و به نظر می رسد این رقم تا فروردین ماه به 67 هزار تومان برسد.

وی افزود: با وجود رشد قیمت دلار در روزهای اخیر، قیمت این اسکناس همچنان زیر ارزش ذاتی خود قرار دارد.

اصلاح قیمت دلار در راه است

این کارشناس اقتصادی قیمت دلار را از نظر فنی بررسی کرد و گفت: نگاهی به نمودار دلار نشان می دهد که محدوده نیمه کانال چهارم کریدور ششم محدوده مقاومت این لایحه است و اگر می شکند، به راحتی به رتبه های بالاتری می رسد.”

این حقوقدان در پایان تاکید کرد: تا آخر فروردین احتمال افزایش دلار به سمت کریدور بالاتر وجود دارد و در آنجا شاهد اصلاح قیمت دلار هستیم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا