به گزارش مانیبان به نقل از بازتاب آنلاین، آخرین گزارش های بازار ارز حاکی از آن است که قیمت دلار در کریدور کانال سوم 60 هزار تومان است و به گفته فعالان و تحلیلگران اقتصادی، این رفتار بازار کاملا احساسی است و این احتمال وجود دارد که قیمت دلار کاهش خواهد یافت.

با این حال، معامله گران بازار فارکس ادعا می کنند که فشار بازارساز بر بازار زیاد است و او سعی می کند قیمت ها را به طور مستقیم و غیر مستقیم کنترل کند. به گفته آنها، مبادلات ارزی سیاستگذاران در کنترل قیمت ها در بازار ارز و حتی تا حدودی مهار آن موثر بوده است.

مردم می دانند که نباید وارد بازار فارکس شوند.

در همین رابطه حمیدرضا جیهانی، پژوهشگر اقتصادی و کارشناس بازارهای مالی با بیان اینکه رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی به هیچ یک از اصول انسانی پایبند نیست، گفت: البته از این رژیم بیش از این نمی توان انتظار داشت. که بر مبنای جرم است، اما در کشور ما عده ای به دنبال برهم زدن بازارهای مختلف از جمله پولی با کوچکترین اتفاق سیاسی هستند تا اندکی سود کنند و از راه دیگری مرتکب جرم شوند.

وی ادامه داد: با شروع جنگ لبنان، شهادت سید حسن نصرالله و در نهایت عملیات صادق 2 شاهد افزایش تلاطم در بازارهای مالی از جمله ارز بودیم و در این بین تجار نیز تمام تلاش خود را برای افزایش قیمت ها انجام دادند. . اما بی نتیجه بود.

این کارشناس اقتصادی گفت: البته این تجربه در عملیات صادق 1 نیز تکرار شد و نرخ ارز حتی به 70 هزار تومان هم رسید و شاهد تغییر نرخ شبانه در کانال ها بودیم اما در عرض چند روز قیمت ها به سطوح قبل بازگشت. سطحی که می توان آن را اختیارات بانک مرکزی دانست. وی عامل کنترل نرخ ارز را در برابر شوک های سیاسی دانست.

جهانی بیان کرد: مردم بدانند که متغیرهای کلان اقتصادی مانند نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی که از عوامل مهم کنترل نرخ تورم هستند در مسیر بهبود قرار دارند و افزایش فروش نفت دست بازارساز را برای کنترل باز گذاشته است. . نرخ ها

این پژوهشگر بازار مالی افزود: نوسانات موقتی نرخ ارز این روزها ریشه اقتصادی ندارد و صرفاً به رویدادهای سیاسی مربوط می شود، هرچند در یک سال و نیم اخیر با وجود تنش های سیاسی فراوان، هر گونه چالشی در منطقه وجود دارد. شوکی به اقتصاد که در ذهن مردم توجهی نمی شود و به نوعی انتظارات تورمی در این حوزه به خوبی کنترل می شود.

جیهانی به ایسنا گفت: به نظر می رسد حتی اگر این تحولات سیاسی ادامه پیدا کند، تاثیری در بازار ارز نخواهد داشت و مردم به خوبی می دانند که در شرایط نابسامانی نباید خرید و فروش کنند و عامل سود برای معامله گران باشند.

وی در پایان تصریح کرد: دستگاه های نظارتی و امنیتی باید به کمک بانک مرکزی بیایند و با مردم و کانال هایی که به هر طریقی به دنبال تثبیت قیمت ها و اخلال در بازار هستند برخورد کنند.

نوسانات دلار ثابت نیست

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، رئیس کمیته ریاست مجلس نیز درباره وضعیت بازار ارز در روزهای اخیر گفت: سال گذشته با بی سابقه ترین تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه و کشور مواجه بودیم. که هر کدام می‌توانند شدیدترین جهش‌ها را در نرخ ارز ایجاد کنند، اما اینطور است.” این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه با مدیریت خوبی که بانک مرکزی در این زمینه اعمال کرد، شاهد کاهش چشمگیر نوسانات ارزی در بازار بودیم، اظهار داشت: کاهش نوسانات و تلاطم ارز بزرگترین اتفاق سیاسی دهه های اخیر از جمله کاهش نوسانات ارزی بوده است. ایران. پاسخ نظامی به عملیات اول و دوم اسرائیل و صادق، شهادت اسماعیل هنیه در تهران و شهادت رئیس جمهور کشورمان را تجربه کردیم.

رئیس کمیسیون ریاست مجلس ادامه داد: در سال های اخیر بازار ارز گاه حتی با یک اظهار نظر نوسانات بالا و باثباتی را تجربه می کرد و شاهد جهش قیمت ها در بازار بودیم.

وی با تاکید بر اینکه بازار ارز کشور از شرایط حساس و ناپایدار سال های گذشته به جایگاهی رسیده است که حتی بزرگترین رویدادهای امنیتی در منطقه نمی تواند باعث تلاطم شدید شود، افزود: این بدان معنا نیست که نمی کنیم. با افزایش قیمت مواجه می شود، بلکه به این معناست که از تلاطم جدی گذشته جلوگیری شده است و اگر پس از یک رویداد سیاسی، تلاطم و نوسانی در بازار ایجاد شود، پس از چند روز از بین می رود.

وی با اشاره به عملیات صادق 2 ایران به تسنیم گفت: نوسانات اخیر بازار ارز ناشی از حمله ایران به اسرائیل مانند تجربیات قبلی موقتی خواهد بود و مردم مراقب باشند فریب دلالان و دلالان را نخورند. مولفه های اقتصادی در یکی در دو سال اخیر پیشرفت خوبی داشته و علاوه بر آن مدیریت خوب بانک مرکزی و دست بازارساز شرایط خوبی را برای حفظ آرامش بازار ایجاد کرده است.

رئیس مجلس در پایان گفت: امیدواریم این مسیر در دولت جدید ادامه داشته باشد و همچنان شاهد ثبات بیشتر در بازار ارز و سایر بخش های اقتصادی کشور باشیم.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما