اخبار روز

دلار با سیگنال برجام یک پله افزایش یافت


به گزارش مانیبان، قیمت دلار در روزهای اخیر خرداد با افزایش 500 تومانی در نیمه اول سال آخرین کانال کریدور پنجم بازگشایی شد. این اسکناس در روند رفت و برگشتی گرفتار شده و این میزان افزایش قیمت بالاترین ارزش دلار در دو هفته اخیر است.

معامله گران حضور بازارساز را قوی می دانند و معتقدند که روند رو به رشد بازار ارز متاثر از اظهارات رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برجام است. وی در گفتگو با یک رسانه روسی اظهار داشت که در حال حاضر برجام معنای واقعی ندارد، زیرا هیچ کس واقعاً آن را دنبال نمی کند.

وی با وجود تصویب قطعنامه علیه ایران در جلسه اخیر شورای حکام، با بیان اینکه این نهاد سیاست ضدایرانی را دنبال نمی کند، بر درخواست تهران برای همکاری تاکید کرد.

روز دوشنبه قیمت دلار در بازار ثانویه افزایش یافت و بر خلاف انتظار امروز قیمت دلار افزایش یافت. در زمان نگارش این مقاله، روند مذاکرات تا حدودی داغ شده است.

قیمت تتر تا کانال 59 هزار تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است قیمت درهم امروز ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان و نسبت به روز یکشنبه ۳۰ تومان افزایش داشته است. قیمت تتر در برابر دلار 400 تومان افزایش یافت و در حال حاضر با قیمت 59 هزار و 200 تومان معامله می شود.

قیمت پوند استرلینگ 75 هزار و 400 تومان و یورو 63 هزار و 690 تومان با 500 تومان افزایش معامله می شود.

گفتنی است روز سه شنبه اسکناس دلار به مبلغ 45 هزار و 849 تومان و محموله دلاری نیز به مبلغ 42 هزار و 809 تومان عرضه شد. امروز هر کدام از این سکه ها بیش از 100 تومان گران شده است.

منبع: تجارت نیوز


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا