به گزارش مانیبان، روند بازار ارز در چهارمین روز هفته منفی بود. بنابراین دلار یک کانال افت کرد و به کانال 62 هزار تومان بازگشت.

آخرین گزارش ها از بازار ارز حاکی از کاهش قیمت دلار در روز سه شنبه از 385 تومان به 62 هزار تومان است. به این ترتیب قیمت دلار در بازار با افت 0.6 درصدی 62 هزار و 765 تومان شد.

تحلیلگران فنی بازار بر این باورند که سیگنال‌های رسیده به بازارهای مالی مبنی بر لزوم اجتناب اسرائیل از حمله نظامی به تاسیسات نفتی ایران، قیمت نفت را سه دلار کاهش داده و این کاهش، بازار نفت را نیز به سمت پایین کشیده است.

کارشناسان معتقدند بالای قیمت دلار، وسط کریدور ششم و پایین این اسکناس، منطقه معاملاتی کانال اول کریدور مذکور است. به گفته آنان محدوده مذکور محدوده موازنه این لایحه است.

در همین راستا کامران ندری از اعضای هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت و گو با خبرگزاری بازتاب آنلاین اظهار داشت: فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت به چین به معنای فروش سالانه 35 میلیارد بشکه است. دلار.” البته اگر تحریم ها نبود این مقدار بیشتر می شد اما الان هم این رقم قابل توجه است و سیاست گذاران کشور با سرمایه گذاری این منابع در بازار تا حدودی از افزایش نرخ ارز جلوگیری می کنند. .

این کارشناس اقتصاد پولی و بانکی خاطرنشان می کند: البته نباید خوش بین بود و این تصور غلط ایجاد کرد که چون نفت می فروشیم و درآمد ارزی داریم همیشه می توانیم همه شوک ها را کنترل و مدیریت کنیم. در گذشته بارها تجربه کرده ایم که برخی شوک ها به قدری بزرگ و قوی بوده که امکان مدیریت آن توسط مسئولان از بین رفته و قیمت ها بیش از پیش افزایش می یابد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما