اخبار روز

دغدغه های آیت الله مشکینی از انحرافات فکری بعد از دوم خرداد/ وقتی اتحادیه اروپا از تهدید تحریم ایران انتقاد می کند! / خواندن خاطرات هاشمی

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در تاریخ 18 مرداد 1380 فرمودند:

مدیران معاونت بین الملل صداوسیما با نمایندگان دفاتر این شرکت در 9 کشور خارجی دیدار کردند. آقا [محمد] عاشق هنر، [معاون ارتباطات و امور بین‌الملل رسانه ملی]گزارش داد و در مورد عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات و اهمیت اطلاع رسانی دقیق در این دوران و جنگ روانی جدی دشمنان علیه انقلاب و نقش و امکانات صدا و سیما سخنرانی مفصلی ارائه کردم.

آقای طه هاشمی [مدیرمسئول روزنامه انتخاب] آمد. از مخالفت دفتر رهبری با مسئولیتش در قبال سازمان [فرهنگ و] پیوندها [اسلامی] این یک ناله است. این را باور کنید، آقایان [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور] و [احمد] مسجد جامعی [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]موافقند اما رهبری و دفترشان مخالف هستند و همچنین گلایه دارند که نامه ای از ایشان دریافت کرده اند که روزنامه ای که انتخاب کرده و به نام ایشان است متعلق به ایشان نیست و همچنین چکی که به ایشان داده است. دفتر برای وام برگشت داده شد. من ظاهرا بر اساس تحرکات و اظهارات دو طرف گفتم تا رضایت هر دو طرف را جلب کنم. [جناح چپ و جناح راست] بله، چنین وضعیتی پیش آمد.

عصر، [آقای عبدالقادر بن‌صالح]، رئیس مجلس الجزایر آمد. من در مورد وضعیت الجزایر و توسعه همکاری و حمایت از انتفاضه مسجد الاقصی به تفصیل صحبت کردم. آنها هنوز مشکلات نهضت اسلامی و جنبش بربری اخیر را دارند. او معتقد است که فرانسه و سوسیالیست های بین المللی مقاومت مردمی را در الجزایر دامن می زنند.

مصاحبه مفصلی با چند تن از اساتید علوم سیاسی دانشگاه در مورد سیاست خارجی ایران از جمله مسائل راهبردی انجام دادم. دکتر [محمود] زاریل القلم این مصاحبه را انجام داد.

آیت الله [علی] مشکینی، [رئیس مجلس خبرگان]آمدند بازدید. اظهار خستگی و فرسودگی ناشی از ضعف دوران پیری و ابراز نگرانی از انحرافات اخلاقی و فکری بعد از دوم شدند. خرداد و دومین تیراندازی خردادی ها مربوط به همین جریان است. آنها تصنیف های خودشان را به عنوان هدیه آورده بودند و از من خواستند که ریاست کنم [مجلس] در جلسه بعدی کارشناسان را می پذیرم. من قبول نکردم

اسرائیل با حمله امروز یکی از مراکز حماس 10 نفر کشته و 15 نفر زخمی شدند و حماس اعضای دولت و پارلمان اسرائیل را به محدورالدم معرفی کرد. شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم ها علیه طالبان را افزایش داده و برنامه ای را برای جلوگیری از واردات سلاح از طریق پاکستان توسط طالبان و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با این گروه راه اندازی کرده است. [اُسامه] بن لادن [رهبر القاعده]، ورود سلاح برای [احمدشاه مسعود در] جبهه متحد شمال را تحریم نکرد.

آمریکا عراق را تهدید کرده است که در صورت حمله هواپیما در حریم هوایی عراق، مجازات نظامی خواهد کرد. عراق نیز اعلام کرده است که به سوی هواپیماهای مهاجمان آتش گشوده است. او امروز اعلام کرد که به یک هواپیمای جاسوسی موشک شلیک کرده است.

اتحادیه اروپا از تحریم های قریب الوقوع علیه ایران و لیبی انتقاد کرده و به آمریکا هشدار داده است. روسیه موشکی با برد هفت هزار مایل آزمایش کرده است که پاسخی به برنامه جنگ ستارگان آمریکاست.

27218

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا