اخبار روز

دعوت از دبیر جشنواره رسانه ای ایران: خبرنگاران ثابت کرده اند که انگیزه حضور همه جانبه در رویدادهای صنفی را دارند.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بیست و دومین جشنواره ملی رسانه ایران؛ مهدی عرفاتی، دبیر این رویداد پس از اعلام فراخوان جشنواره برای درج بخش مسابقه «رسانه» در حوزه تحول گفت: سال گذشته پیش بینی می شد علاوه بر خبرنگاران برتر، رسانه های برتر نیز حضور داشته باشند. حضور داشته باشید.» جشنواره ارائه خواهد شد. در این مدت این الزام برآورده شده و با سه شاخه تحول در فرآیند تولید محتوا، ساختار، توزیع و انتشار محتوا برای رسانه ها سروکار داریم که به عوامل مدرنیته و تحول توجه جدی داشته اند. در واقع رسانه هایی که توانسته اند به مخاطبان نزدیک شوند را به عنوان بهترین رسانه معرفی می کنیم تا رسانه های دیگر نیز از این راه پیروی کنند.
وی درباره نحوه ارزیابی عملکرد رسانه های متقاضی شرکت در این بخش گفت: این موضوع توسط هیات داوران بر اساس خوداظهاری رسانه ها و ارائه مسیری که برای ایجاد تغییر طی کرده اند تعیین می شود. اعلامیه» باید متناسب با عملکرد و عملکرد رسانه باشد و براساس مستندات باشد. البته با توجه به اینکه این بخش برای اولین بار به جشنواره اضافه می شود، شامل آزمون و خطا خواهد بود. تنها رسانه های رسمی که دارای مجوز از کمیسر امور رسانه ها و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند مجاز به حضور در این بخش هستند. فضای مجازی و رسانه های جدید مستثنی هستند.
* اضافه شدن دو بخش موضوعی خاص
دبیر جشنواره رسانه ملی ایران درباره بخش رقابتی آثار این رویداد توضیح داد: مزیت جشنواره بیست و دوم نسبت به دوره های قبل این است که برای شرکت در بخش رقابتی آثار و همه محدودیتی قائل نشده ایم. از جمله نمایندگان رسانه‌های مکتوب، آنلاین و مجازی که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه فعالیت می‌کنند، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. این افراد می توانند آثار خود را در ۱۱ قالب کلاسیک و مدرن ارسال کنند. هر فردی که در صفحه شخصی خود به تولید محتوا می پردازد نیز می تواند در جشنواره شرکت کند به شرطی که خروجی کارش را بتوان کار رسانه ای دانست.
وی افزود: همچنین جشنواره دارای دو بخش موضوعی رقابتی با موضوع «شهید رئیس جمهور» که به دلیل شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و گروه همراهش در سانحه سقوط بالگرد رخ داد و با موضوع «همه علیه نسل کشی غزه.» این یک موضوع بین المللی و تاثیرگذار است. افکار عمومی جهان پذیرای کار متقاضیان در قالب های ذکر شده است.

عرفاتی درباره ملی بودن جشنواره گفت: با توجه به تداخل و همزمانی جشنواره با ایام انتخابات، احساس کردیم که جشنواره می تواند در بخش ملی چابک تر باشد و از طریق انحصاری بودن بخش سراسری اخبار آن، ممکن است کمتر تحت تأثیر فضای انتخاباتی قرار گیرد.
* بیشتر فعالیت های رسانه ای در فضای مجازی صورت می گیرد
این فعال رسانه ای با اشاره به لزوم تعامل با رسانه های جدید در جشنواره ملی رسانه ایران خاطرنشان کرد: امروزه بیش از 90 درصد فعالیت رسانه ای در بستر فضای مجازی صورت می گیرد. در حوزه نفوذ، این مقدار حتی بیشتر است. از رسانه های برند و شناخته شده گرفته تا رسانه های ناشناس و اهالی رسانه که در فضای مجازی کار رسانه ای می کنند، همه را می توان زیرمجموعه شبکه اجتماعی نامید. بخشی که نباید و نمی توانستیم در جشنواره از آن چشم پوشی کنیم. البته در دوره های قبلی جشنواره رسانه به دلیل استفاده گسترده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نبود، بر همین اساس این بخش ها در جشنواره حضور نداشتند.
وی درباره ادغام فعالیت‌های رسانه‌ای در معاونت امور رسانه‌ها و روابط عمومی گفت: می‌دانم که همه رسانه‌ها به اصطلاح در فهرست ثبت هستند، البته نه به این معنا که لزوما مجوز دریافت کنند، اما در این زمینه دسته‌بندی می‌شوند. به گونه ای که مخاطب بداند رسانه ای مبتنی بر اندیشه است و ذهنیت او بر این که شناسنامه و هویت او از کجا آمده و چه نوع تفکری دارد، تأثیر می گذارد.
عرفاتی همچنین درباره مهم ترین تجربه خود در سال گذشته به عنوان دبیر جشنواره ملی رسانه ایران گفت: شاید درک این نکته مهم بود که همه عوامل تاثیرگذار در رسانه انگیزه بالایی برای حضور در رویدادی حرفه ای مانند این جشنواره دارند که بستر آن است. و پشتیبانی، که آنها نیاز دارند و این به تجربه نوشتن کمک می کند.

22057

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا